כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
עד להשגת מטרות המבצע

המלחמה של ישראל נגד חמאס תימשך גם אם יוטלו סנקציות

בישראל הוחלט להילחם עד להשגת מטרות המבצע גם אם יוטלו עליה סנקציות בינלאומיות. גורם מדיני על איומי הרש"פ לא לקחת את הכספים בעקבות הקיזוז: "לא ירצו - לא יקבלו". על סוגיית החטופים: "נתניהו הנחה את יוסי כהן לעבוד תחת ראש המוסד הנוכחי ברנע"

המלחמה של ישראל נגד חמאס תימשך גם אם יוטלו סנקציות
מלחמת חרבות ברזל צילום: דוד כהן, פלאש 90

בישראל התגבשה החלטה להילחם עד להשגת מטרות המבצע גם אם יוטלו עליה סנקציות בינלאומיות, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. עם זאת, זהו מצב מאוד לא רצוי ובירושלים עושים כל מה שניתן כדי להימנע ממנו.

בתוך כך, גורם מדיני התייחס הערב (ראשון) לאיומים של הרשות הפלסטינית שלא לקחת את כספי המיסים לאחר ההחלטה בקבינט לקזז את הכספים שמועברים לעזה ואמר: "לא ירצו - לא יקבלו".

הגורם התייחס ללחימה מול ארגון הטרור חמאס והבהיר: "אני לא רואה מצב שלישראל לא תהיה אחריות ביטחונית עליונה בעזה". לדבריו, אחרי המלחמה לא מספיק לעשות שיקום של עזה, אלא יש להעביר אותה תהליך של דה נאציפיקציה".

הגורם הוסיף: "התרבות הזו (של רצון להרג יהודים) עדיין קיימת ברש״פ".

על סוגיית החטופים אמר הגורם המדיני: "יוסי כהן לא מונה לשמש כשליח מטעם ראש הממשלה. הוא אמנם פנה לראש הממשלה בתחילת המלחמה עם מסר ממנהיג ערבי. ראש הממשלה קיבל את המסר, אך הנחה אותו לעבוד תחת ראש המוסד הנוכחי ברנע".

יצויין כי ראש הממשלה שלח את יוסי כהן נקודתית לפגישה אחת עם מנהיג ערבי ולאחר מכן כל היתר כפוף לראש המוסד.

הגורם הבהיר כי "צירים מקבילים יכולים לסבך את העניין".

הגורם תיאר את האופן שבו מתנהלים המגעים ואמר: "המגעים עם הקטארים מנוהלים על ידי ראש המוסד המכהן יחד עם מטה מודיעין של ניצן אלון וראש השב"כ. הם מדווחים לקבינט המלחמה".

לדבריו, "גם אם תהיה הפסקת אש תמורת החזרת החטופים, היא תהיה זמנית וישראל תמשיך לפעול למיטוט החמאס". לדבריו, "לא הייתה הצעה לשחרור אזרחים זרים".

הגורם התייחס לשאלה האם הלחץ של הפעולה הקרקעית הביא לשינוי ברצון של חמאס ללכת לעסקת שחרור חטופים? ואמר: "אנחנו רואים משהו, זה עדיין לא הבשיל. לפני כן לא ראינו כלום".

על שאלת הנורמליזציה עם סעודיה ביום שאחרי המלחמה אמר: "יושבים אנשים נבונים גם בסעודיה וגם בישראל. הפעילות שהתחלנו אותה לפני המלחמה, ניתן יהיה להמשיך בה אח״כ, אבל בתנאי שננצח".

הגורם התייחס גם לשאלת עתידו הפוליטי של רה"מ ואמר: "ראש הממשלה מסתובב ועוסק רק בדבר אחד, בניהול המלחמה. שהציבור יתעסק בזה, רה"מ לא מתכוון להתעסק בזה עכשיו".

הגורם הבהיר כי "במהלך צוק איתן - איש בקבינט לא הצביע בעד כיבוש רצועת עזה".

בשבועות האחרונים מאז המתקפה על יישובי העוטף עולה השאלה איך תושבי היישובים הסמוכים לגבול לבנון ופונו בינתיים יוכלו לחזור ללא פעולת מנע שתסיר את האיום.

לדברי הגורם, "ההתיישבות בצפון תוכל לחזור בעקבות היקף ועוצמת הניצחון על חמאס. כמו כן, צה״ל ייערך אחרת - לפריצת הגבול ולא רק לחדירה של חוליות ליישובים. צה״ל יהיה גדול יותר. נשקיע בצבא. חיזבאללה לא יכול עכשיו לפרוץ את הגבול בגלל ההיערכות והמוכנות של כוחותינו. לכן האירוע של כיבוש הצפון ירד".

הגורם הוסיף: "גם באיו"ש צריך מענה. האפשרות של היפוך קנים עומדת לנגד עינינו".

 

 

מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו הרשות הפלסטינית עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד