כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
התושבים מודאגים

ירי והצתת רכב הצלה: רצף אירועים פליליים בשכונה הבני ברקית

תוך שעות בודדות התרחשו שלושה אירועים פליליים בשכונת קרית הרצוג בבני ברק | הלילה נורו יריות לעבר רכב ובניין מגורים, מספר כלי הוצתו ודירות ניזוקו | היום בשעות הצהריים: רימון הושלך לעבר רכב חונה | התושבים מודאגים: "מקווים מאוד שהמשטרה פועלת לפני שיהיו נפגעים חפים מפשע" | המשטרה: נעצר קטין בחשד להצתת הרכבים

ירי והצתת רכב הצלה: רצף אירועים פליליים בשכונה הבני ברקית
זירת הירי, הבניין שניזוק צילום: כבאות והצלה/איחוד הצלה

מה קורה בשכונה הבני ברקית? מספר אירועים פליליים התרחשו ביממה האחרונה בשכונת קרית הרצוג בבני ברק, בעיצומה של המלחמה שתופסת את מרבית תשומת הלב של כוחות החירום וההצלה.

רצף האירועים החל בירי שבוצע, ככל הנראה על ידי רוכב אופנוע, ברחוב קובלסקי בשכונה. כתוצאה מהירי נפגעו רכב ובבניין מגורים, אך לא היו נפגעים.

בהמשך הלילה הוצתה שריפה ברחוב שלוש השעות וכתוצאה מכך עלו באש מספר כלי רכב, ביניהם רכב השייך לארגון הצלה. לבניין נגרם נזק רב. היום בשעות הצהריים הושלך רימון, שוב באותו רחוב, מה שגרם נזק לרכב חונה. המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירה.



האירועים החמורים מטרידים את התושבים, ופוגעים בחושבת הביטחון, במיוחד על רקע המלחמה. "הירי הכניס אותנו לחרדה עצומה", מתארת תושבת השכונה בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "אני מקווה מאוד שהמשטרה עושה הכול כדי לעצור את רצף האירועים, לפני שיהיו נפגעים חפים מפשע".

לפי גורמים במרחב דן של המשטרה, הרקע לאירועים, סכסוכים בין גורמים פליליים המתגוררים בשכונה. יחד עם זאת, במשטרה בודקים האם קיים קשר ישיר בין האירועים השונים.


הרכב שנפגע מהשלכת הרימון

כאמור, כתוצאה מההצתה ברחוב שלוש השעות, נשרף כליל רכב של ארגון הצלה. לפי הארגון, מתנדב הצלה שמעון ברוורמן שגר בבניין בו התרחשה השריפה, ירד לרכב החירום שהיה בכוננות, על מנת לתת מענה רפואי לשכניו, אך גילה שהרכב עולה באש. רכב החירום שמשמש לתגובה מיידית והגעה מהירה לזירות מורכבות, נשרף כליל יחד עם עוד מספר רכבים, ביניהם גם רכב אחד השכנים שהיה היעד להצתה המכוונת. בתוך רכב התגובה המיידית, נשרף כליל גם ציוד החירום שמשמש את הכוננים בהקפצות ואירועי הצלת חיים.

ההצתה ברחוב שלוש השעות/צילום: קבוצת הבני ברקים

לדברי מנכ"ל הארגון הרב יעקב יוזעף: "רכב התגובה המיידית פועל מזה כשנה וחצי, ומאפשר לתורני הלילה והשבת לתת מענה מהיר ומקצועי לתושבי העיר והאזור בכל שעות היממה. בתקופה האחרונה לאור האירועים, רכב החירום היה בשימוש רב במיוחד בכדי לסייע במקרי חירום ובתחילת המלחמה הוקפץ לדרום הארץ והעניק סיוע רפואי רב וכן במענה לנפילות באזור במרחב גוש דן ובפרט בערים בני ברק, גבעתיים ותל אביב".

לנוכח האירועים הפליליים החריגים שאירעו בעיר בשעות האחרונות, בשעה האחרונה נועד ראש העיר עם נציגי משטרת בני ברק ומפקד השיטור העירוני. מלשכתו נמסר כי ראש העיר עודכן על הפעילות המשטרתית והממצאים השונים "כשהוא דורש נקיטת יד קשה ומיידית נגד גורמים עבריינים המסכנים את חיי התושבים ושלומם". בדיון הנחה ראש העיר על הוספת כוחות שיטור ותגבור סיורים תוך כדי מיצוי הליכי החקירה ונקיטת צעדי מניעה מידיים להבטחת שגרת חיים בטוחה, שלווה ושקטה בכל חלקי העיר.

הערב הודיעה המשטרה כי שוטרי יח' שיטור עירוני בני ברק עצרו חשוד בהצתת הרכבים. ובית המשפט האריך את מעצרו. "במשטרת ישראל התקבלו דיווחים היום לפנות בוקר על שריפת רכבים בחניית בניין מגורים ברחוב שלוש השעות בבני ברק", מסרה המשטרה. "שוטרי יח' שיטור עירוני בני ברק הגיעו במהירות למקום והחלו בסריקות שבמהלכן הבחינו בחשוד נמלט רגלית. השוטרים חתרו למגע ולאחר מרדף רגלי עצרו את החשוד". במשטרה הדגישו כי הרקע לאירוע פלילי.

 

ירי בני ברק קרית הרצוג הצתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד