כ"א סיון התשפ"ד
27.06.2024
עדכונים שוטפים

חייל נוסף נפל בקרב ברצועה הי"ד; אזעקות נשמעו בנתיבות ובגליל

30 ימים מאז פרצה מתקפת הפתע על ישראל: טיל נ"ט שוגר הלילה לעבר כוח צה"ל בעזה סמוך לכיסופים, אין נפגעים. מספר רקטות נורו ליישובי העוטף במהלך הבוקר ואזעקות נשמעו בגליל העליון | הותר לפרסום שמו של הלוחם ה-30 שנפל בקרבות בעזה | כל העדכונים והדיווחים מהשטח

חייל נוסף נפל בקרב ברצועה הי"ד; אזעקות נשמעו בנתיבות ובגליל
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש 90 / דובר צה"ל

אזעקת צבע אדום נשמעה הבוקר בעוטף עזה. האזעקה הראשונה שנשמעה בדרום מאז השיגורים אמש בשעה 22:00 לערי המרכז.

הלילה ניסו מספר מחבלים לחדור לשטח ישראל, באזור כיסופים. כוחות צה"ל ניהלו מולם חילופי אש בתוך שטח הרצועה לפני שהגיעו למרחב הגדר, המחבלים חוסלו.

בתוך כך הלחימה הקרקעית נמשכת, כוחות צה"ל ממשיכים לחסל מחבלים בקרבות פנים אל פנים ולהכווין כלי טיס להשמיד תשתיות טרור, מחסני אמצעי לחימה, עמדות תצפית ומפקדות מבצעיות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. צה"ל תקף מעל 2,500 מטרות ברצועה, מתחילת הפעילות הקרקעית ברצועה. טיל נ"ט שוגר הלילה לעבר כוח צה"ל בעזה סמוך לכיסופים, אין נפגעים.

במקביל, כוחות הביטחון פעלו הלילה ברחבי יהודה ושומרון ועצרו מבוקשים. בכמה מהקומות מחבלים התפרעו נגד הכוחות.

‏עדכונים שוטפים:

14:00 - אזעקות בגליל המערבי.

13:20 - חיזבאללה קיבל אחריות לירי נ"ט לעבר אביבים ומוצב נוסף.

12:57 - אזעקה נשמעה בנתיבות.

12:50 - חיזבאללה עדכן על שני הרוגים נוספים משורותיו. בכך מגיע מספר מחבלי הארגון שנהרגו ל-60.

12:40 - צה"ל הפיל כטב"מ של חיזבאללה בגבול הצפון.

לפני זמן קצר זוהה כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב מעומק שטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. כלי הטיס היה במעקב על ידי מערכות הגילוי והבקרה ויורט בהצלחה בעומק לבנון על ידי לוחמי מערך ההגנה האווירית. בנוסף, זוהו מספר שיגורי נ"ט משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל במרחב אביבים מוקדם יותר היום. כמו כן, זוהה ירי לעבר מרחב מלכיה. צה"ל תקף בארטילריה לעבר מקורות הירי.

12:25 - שר המשפטים יריב לוין לבג״ץ: ״אכנס את הוועדה למינוי שופטים בתוך 15 יום״. יו"ר ועדת חוקה חה"כ שמחה רוטמן: "מברך על החלטתו של שר המשפטים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים ולהוביל מהלכים בהסכמה רחבה. אני מקווה שכלל רשויות השלטון יפעלו בימים אלה בדרך זו, ויימנעו מיצירת מחלוקות חדשות ומהדהוד מחלוקות ישנות. רק ביחד ננצח, בעזרת ה'".

12:15 - סמל יהונתן מימון, (Yehonatan Maimon), בן 20, מאופקים, לוחם בסיירת נח״ל, נפל אמש (ש') בקרב בצפון רצועת עזה. 

בנוסף, לוחם בסיירת נח״ל נפצע באורח קשה במהלך לחימה ברצועת עזה וקצין שריון במילואים נפצע באורח קשה במהלך לחימה ברצועת עזה.

11:55 - עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 1350 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, למעלה מ-850 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

הלילה נעצרו 36 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון, לאחר חילופי אש באבו דיס נהרג המחבל נביל חליבה, פעיל המדינה האסלאמית (דאע"ש), כלוא לשעבר בשל פעילות טרור. אשר מיד לאחר שחרורו האחרון מהכלא ביולי 2023 גייס חולייה, רכש נשק וביצע פיגוע ירי לעבר כוחות צה"ל בגזרה.

11:47 - אזעקות בגליל העליון.

11:15 - מערכת הניו יורק טיימס הודיעה ביום שישי לחברי המערכת כי העיתונאית ג'זמין יוז התפטרה מכתב העת לאחר שהפרה את מדיניותו, וחתמה על מכתב גלוי שהאשים את ישראל בניסיון לביצוע רצח עם נגד העם הפלסטיני (כאן).

10:55 - גורם בכיר בענף המזון לגלי צה"ל: יש עדיין רשתות שמייבאות עגבניות מטורקיה, אחרת המחיר היה מזנק ליותר מ-20 ש"ח לק"ג. עוד מזהיר אותו גורם שאם ארדואן ייתן הוראה לעצור את הייצוא מטורקיה לארץ - אנחנו לא ערוכים ליום שאחרי ויהיה מחסור עצום.

10:50 - שגרת מלחמה: דובר צה"ל דניאל הגרי ימסור הצהרה אחת לתקשורת מידי יום בשעות הערב, ויפסיק את הצהרתו בשעות הבוקר.

10:40 - אזעקה בקיבוץ רעים.

10:40 - השר עמיחי אליהו עורר הבוקר סערה כשלא שלל הטלת פצצת אטום על רצועת עזה למרות שיש שם למעלה מ-240 חטופים. השר אליהו ניסה להבהיר את דבריו בעקבות הסערה ואמר: "ברור שהאמירה על אטום היא מטאפורית". ראש הממשלה נתניהו הגיב לדברי השר ואמר כי הם מנותקים מהמציאות. במקביל, נתניהו החליט להשעות את אליהו מישיבות הממשלה עד להודעה החדשה.

10:30 - שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע בוועדת הכספים כי הנחה להרחיב את הסיוע לעסקים עד לטווח של 40 ק״מ, כך שיכלול את הערים באר שבע ואשדוד.

10:00 - נשיאת הונגריה הגיעה לביקור בישראל.

09:50 - שר החוץ אלי כהן הנחה את נציגויות ישראל בעולם להקרין את סרט זוועות החמאס.

תקיפת מטרות טרור בעומק הרצועה

09:32 - אזעקה בגליל העליון ביישוב מתת

09:30 - הערכה ראשונית של האוצר: עלות המלחמה עלולה להסתכם ב-200 מיליארד שקל

09:00 - אלמונים חסרי לב גנבו הלילה מחשב נייד, טלפונים ופריטים יקרי ערך ממאהל המחאה של משפחות החטופים.

08:30 - גורמים רשמיים בארה"ב המליצו לישראל לצמצם מקרי מוות של אזרחים בעזה. האמריקאים המליצו להשתמש בפצצות קטנות יותר נגד חמאס.

08:03 - אזעקות בעוטף

פעילות הכוחות בתוך הרצועה

07:45 - שר החוץ האמריקני בלינקן צפוי להגיע לרמאללה, שם ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן 

07:30 - ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו שוחח עם ראש הממשלה נתניהו. טרודו צייץ כי אישר מחדש את תמיכת קנדה בישראל ובזכותה להגן על עצמה, "בהתאם לחוק הבין-לאומי", והוסיף כי יש לשחרר מיידית וללא תנאי את החטופים הישראלים שבידי חמאס.

07:15 - אזעקות בעוטף

07:00 - האו"ם הודיע כי קרוב למיליון וחצי פלסטינים נעקרו מבתיהם ברצועת עזה, ויותר מ-700 אלף מתוכם שוהים במתקנים של האו"ם לפליטים פלסטינים, באו"ם מתלוננים כי תנאי הצפיפות בעזה גורמים לסיכונים בריאותיים חמורים לפלסטינים.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד