כ"א סיון התשפ"ד
27.06.2024
מפגינים דרכו על תמונת נתניהו

איראן ציינה את יום השנה להשתלטות על השגרירות ב-1979

המונים התאספו בטהראן אתמול ושרפו דגלי ארה"ב וישראל; יו"ר הפרלמנט האיראני ביקר את וושינגטון על תמיכתה בישראל במלחמה נגד חמאס. המפגינים צעקו "מוות לישראל, מוות לאמריקה" כשאיראן ציינה את יום השנה להשתלטות על השגרירות האמריקאית ב-1979

איראן ציינה את יום השנה להשתלטות על השגרירות ב-1979
שריפת דגל ישראל באיראן צילום: מתוך הסרטון

אלפי איראנים התאספו אתמול ברחובות לציון יום השנה להשתלטות איראנית על שגרירות ארה"ב בטהרן ב-1979, קראו "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל" תוך גינוי התמיכה של וושינגטון בישראל במלחמה בעזה.

זמן קצר לאחר שהמהפכה האסלאמית של 1979 הפילה את השאה שנתמך על ידי המערב, סטודנטים איראנים הסתערו על שגרירות ארה"ב בטהרן ולקחו יותר מ-50 אמריקאים כבני ערובה למשך 444 ימים.

את ההפגנה ארגן המשטר האיראני, עם כניסתה של מלחמת ישראל-חמאס לשבוע הרביעי שלה. המלחמה החלה לאחר שכ-1,400 בני אדם רובם אזרחים נטבחו, ולמעלה מ-240 נלקחו כבני ערובה על ידי 3,000 מחבלי חמאס שפרצו לישראל בהתקפה רצחנית ב-7 באוקטובר.

רבים התאספו מחוץ לשגרירות ארה"ב לשעבר בטהראן, ושרפו דגלי ישראל וארה"ב.

המפגינים דרכו על תמונותיהם של ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארצות הברית ביידן. הם נשאו כרזות שקראו לארה"ב, "השטן הגדול". על הכרזה המרכזית נכתב: "אנחנו רומסים את אמריקה תחת רגלינו".

יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד באגר כליבאף, נאם בפני ההמונים תוך ביקורת על תמיכת ארה"ב בישראל. "אנו רואים בפושעת ארה"ב אשמה עיקרית בכל הפשעים הללו בעזה ונגד פלסטינים", אמר.

כליבאף טען כי התקפת חמאס על ישראל גרמה לנזק מודיעיני וביטחוני "בלתי הפיך" למדינת ישראל.

המפגינים קראו ל"הפסקת אש מיידית" בעזה והזהירו את ארה"ב, בריטניה וצרפת שהמשבר עלול להתרחב באזור. ההצהרה הסתיימה בהבטחה שהאיראנים יעמדו לצד הפלסטינים "עד הניצחון הסופי".

ההפגנה החלה בכיכר פלסטין במרכז טהראן. המפגינים צעדו במשך כמעט שני קילומטרים עד ​​שהגיעו למתחם שגרירות ארה"ב לשעבר. הטלוויזיה הממלכתית שידרה עצרות דומות בערים ועיירות נוספות באיראן.

חמאס איראן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד