כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
בדיון בוועדת ההקצאות של הסנאט

שר ההגנה אוסטין: כל דמוקרטיה תגיב בנחישות למתקפת טרור נבלה שכזו

שר ההגנה האמריקאי התייחס לטבח שביצעו חמאסניקים ב-7 באוקטובר אז טבחו ביותר מ-1,400 ישראלים. השר אמר כי ארה"ב מספקת נשק רב לישראל. "אנחנו מזרימים סיוע ביטחוני לישראל במהירות. אנו מספקים יכולות הגנה אווירית"

שר ההגנה אוסטין: כל דמוקרטיה תגיב בנחישות למתקפת טרור נבלה שכזו
שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בקריה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין דיבר בדיון בוועדת ההקצאות של הסנאט על המלחמה בישראל והתייחס לטבח שביצעו חמאסניקים נאצים ב-7 באוקטובר אז טבחו ביותר מ-1,400 ישראלים - ולפחות 36 אמריקאים - ולקחו יותר מ-240 בני ערובה.

"זה היה מתקפת הטרור הקטלנית ביותר בתולדות ישראל. זה היה אכזרי, מעורר שנאה ודוחה. וכראש פיקוד המרכז לשעבר, זה הזכיר לי בעוצמה את הפשעים שביצע דאעש בעיראק ובסוריה. כפי שאמר הנשיא ביידן, כל דמוקרטיה תגיב בנחישות למתקפת טרור נבלה שכזו. ונסעתי לישראל ימים ספורים לאחר הפיגוע כדי להדגיש את מחויבותה של אמריקה לביטחון ישראל. כעת, אנו מבינים היטב שחמאס אינו מייצג את העם הפלסטיני. ואנחנו מתאבלים על אובדן האזרחים הפלסטינים" אמר אוסטין.

אוסטין המשיך: "הבהרתי שוב ושוב למנהיגי ישראל שהגנה על אזרחים בעזה היא גם אחריות מוסרית וגם ציווי אסטרטגי. דמוקרטיות כמו שלנו חזקות ובטוחות יותר כאשר אנו מקיימים את חוק המלחמה ומגנים על אזרחים. כעת, המתיחות נותרה גבוהה במיוחד. אז הרשו לי לשרטט את קווי המאמץ העיקריים. ראשית, נמשיך להגן על הכוחות והאזרחים האמריקאים באזור. הצוות שלנו ספג מתקפה חוזרת ונשנית בימים האחרונים על ידי קבוצות מיליציה שנתמכות על ידי איראן. וההתקפות האלה חייבות להיפסק".

שר ההגנה התייחס לאיראן: "בהוראת הנשיא, כוחות ארה"ב ביצעו תקיפות הגנה עצמית מדויקות על מתקנים במזרח סוריה ששימשו את משמרות המהפכה האיראנית ושלוחותיה. אם קבוצות הנתמכות על ידי איראן ימשיכו לתקוף את כוחות ארה"ב, לא נהסס לנקוט בצעדים נחוצים נוספים כדי להגן על עמנו. העלינו גם אמצעי הגנה על הכוח ברחבי האזור. ופרסתי סוללת טרמינל להגנה באזור גובה גבוה, כמו גם סוללות פטריוט נוספות".

לגבי סיוע לישראל אמר: "אנחנו מזרימים סיוע ביטחוני לישראל במהירות. אנו מספקים יכולות הגנה אווירית, תחמושת מונחית מדויקת, פצצות בקוטר קטן וציוד מרכזי אחר, כולל מיירטים נוספים למערכת כיפת ברזל מצילת חיים. אנו מתואמים באופן הדוק עם ישראל כדי לסייע בשחרור כל גבר, אישה וילד שנחטפו על ידי חמאס - כולל אזרחים אמריקאים. כפי שאמר הנשיא ביידן למשפחות הנעדרים האמריקאים, אין לנו עדיפות גבוהה יותר מהחזרה הבטוחה של יקיריהם. ומיד סיפקנו יועצים צבאיים להציע שיטות עבודה מומלצות לשילוב חזרת בני ערובה בפעולות ישראל".

השר התייחס לאוקראינה שנלחמת מול רוסיה: "כאשר אנו מגדילים את התמיכה בישראל, אנו נשארים ממוקדים באוקראינה. כמעט 20 חודשים לאחר מסע הכיבוש הכושל של פוטין, הצבא הרוסי נחלש קשות. הכוחות האמיצים של אוקראינה שחררו יותר ממחצית השטח שנכבש על ידי הפולשים הרוסים מאז פברואר 2022. וזה התאפשר בזכות מנהיגות אמריקאית דו-מפלגתית ועקרונית - והקואליציה שלנו המונה כ-50 בעלי ברית ושותפים. הן בישראל והן באוקראינה, הדמוקרטיות נלחמות באויבים חסרי רחמים שרוצים להשמידם. לא ניתן לחמאס או לפוטין לנצח".

מלחמת חרבות ברזל איראן מלחמת אוקראינה רוסיה ג'ו ביידן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד