כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
"האחרונה שיכולה להטיף"

רוסיה: "לישראל אין זכות להגנה עצמית" | ארדן עקץ

ההידרדרות ביחסים בין ישראל לרוסיה נמשכת: השגריר הרוסי באו"ם אמר כי לישראל אין זכות להגנה עצמית. השגריר הישראלי ארדן השיב: "משתמשים באופן מעוות בהתקפה נאצית כדי להסיט את תשומת הלב מאוקראינה"

רוסיה: "לישראל אין זכות להגנה עצמית" | ארדן עקץ
מכוניות שרופות ונטושות בעוטף עזה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

אמירה מקוממת: שגריר רוסיה באו"ם וסילי נבנזיה טען כי לישראל אין זכות להגנה עצמית, זאת מאחר והיא מעצמה כובשת לדבריו. אמירה זו היא ממשיכה את הידרדרות האחרונה ביחסים בין ישראל לרוסיה על רקע המלחמה.

השגריר הרוסי אמר בעצרת האו"ם: "מה שארה"ב ובעלות בריתה יכולות לעשות הוא לדבר על זכותה לכאורה של ישראל להגנה עצמית, אם כי כמעצמה כובשת, אין לה זכות כזו - כפי שאושר בחוות הדעת המייעצת של בית הדין הבינלאומי לצדק ב-2004".

עוד הוסיף: "אנחנו לא שוללים מישראל את הזכות להילחם בטרור - אבל להילחם בטרוריסטים, לא באזרחים. אחרת אתה בעצמך לוקח את הצד של הרוע ופועל בשיטות משלך. העם היהודי, שסבל מרדיפות במשך מאות שנים, חייב להבין יותר מכל אחד אחר שסבלם של תושבים מן השורה ומוות של חפים מפשע לא יסייעו בהשבת הצדק, בהחזרת המתים לחיים או בניחום משפחותיהם".

השגריר ארדן השיב לדברי השגריר הרוסי: "מגוחך לשמוע דווקא מהנציג הרוסי הטפות מוסר כלפי ישראל בנושא זכויות אדם ומשפט בינלאומי. כמי שהודחה על ידי מדינות האו"ם אפילו מחברותה במועצת זכויות האדם, רוסיה היא האחרונה שיכולה להטיף לנו".

"כל אדם בעולם יודע היטב כיצד הייתה מגיבה רוסיה אם אלפי אזרחים שלה היו נטבחים ונחטפים על ידי ארגון טרור. מצער שרוסיה משתמשת באופן מעוות בהתקפת הטרור הנאצית של חמאס כדי להסיט את תשומת הלב העולמית מהפלישה שלה לאוקראינה", אמר.

חמאס עזה מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד