כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
עדכונים שוטפים

תקיפה נרחבת בלבנון, יותר מ-130 מחבלים נהרגו בעזה תוך שעות | "השלמנו את כיתור העיר עזה"

דובר צה"ל חשף הערב כי מנהיג חמאס מתכוון באיראן במטוס פרטי: "לוחמי צה"ל השלימו את כיתור העיר עזה - המוקד של חמאס" | במהלך קרבות ירי שניהלו כוחותינו חוסלו כ-130 מחבלים בעזה תוך שעות בודדות | אחרי ירי נרחב לצפון, צה"ל ביצע תקיפה נרחבת נגד יעדי חיזבאללה 

תקיפה נרחבת בלבנון, יותר מ-130 מחבלים נהרגו בעזה תוך שעות | "השלמנו את כיתור העיר עזה"
חרבות ברזל צילום: פלאש 90

הפעולה הקרקעית בעזה מתרחבת ועשרות מחבלים חוסלו תוך שעות בודדות, חיל האוויר במתקפה נרחבת נגד יעדי חיזבאללה בלבנון: לוחמי צה"ל ממשיכים לנהל קרבות עזים מול מחבלי חמאס ברצועת עזה תוך איתור אמצעי לחימה רבים והשמדת תשתיות טרור לצד מתחמים צבאיים של ארגון חמאס. במהלך קרבות ירי שניהלו כוחותינו חוסלו כ-130 מחבלים. כמו כן, מטוסי ומסוקי קרב תקפו בשעות האחרונות  מספר מפקדות צבאיות אשר שימשו בכירים בארגון ובהכוונת הכוחות בשטח השמידו בהצלחה שורת תשתיות טרור אשר מוקמו באזורים אזרחיים ומתחמים צבאיים.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר הערב כי "לוחמי צה"ל השלימו את כיתור העיר עזה - המוקד של חמאס. בשעות האחרונות כוחות שריון וחי"ר, בסיוע כלי טיס רבים של חיל האוויר, תוקפים מוצבים, מפקדות, עמדות שיגור ותשתיות טרור נוספות, המשמשים את הנהגת חמאס. כוחות הנדסה מאתרים תשתיות תת־קרקע המשמשות את המחבלים, ומשמידים אותן".

לדברי הגרי, "צה"ל פועל במלוא העוצמה מול חמאס ברצועת עזה, אבל אל לנו לטעות – אם מבקשים להבין מי מעורב במלחמה, שימו לב לביקורו של אחד ממנהיגי התנועה הרצחנית חמאס – הנייה – באיראן. איראן דוחפת את השלוחים החותים וחיזבאללה להסיט אותנו מעזה, אנחנו ממוקדים בעזה".

בתוך כך, צה"ל ביצע תקיפה נרחבת להשמדת מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה, זאת  בתגובה לירי משטח לבנון שהוביל גם לנפילות ונפגעים בקרית שמונה. בין המטרות שהותקפו, תשתיות ומפקדות צבאיות, תשתיות להכוונת טרור, עמדות שיגור רקטות, מחסני אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים המשמשים את ארגון הטרור. "בצפון צה"ל יגיב במעשים ולא במילים", אמר דובר צה"ל "ביהודה ושומרון צה"ל יחד עם שב"כ ממשיכים להילחם בטרור הפלסטיני. השבועות הקרובים ידרשו מכולנו לגלות חוסן ואורך רוח".

עדכונים שוטפים:

23:48 - סמיר ג'עג'ע, העומד בראש מפלגת הכוחות הלבנונים (נוצרים) ואחד מגדולי המתנגדים לחיזבאללה בלבנון: "חיזבאללה יבצע פשע גדול אם יכניס את לבנון למלחמה. עליו לסגת מדרום לבנון ולמסור את הדרום לידי הצבא".

23:13 - הקבינט המדיני ביטחוני החליט לקזז מכספי הרשות הפלסטינית את כל הכספים שמיועדים לרצועת עזה, בנוסף לקיזוז המתבצע על פי חוק של כספים המשולמים למחבלים ולמשפחותיהם. "ישראל מנתקת כל מגע עם עזה. לא יהיו יותר פועלים פלסטינים מעזה והפועלים ששהו בישראל ביום פרוץ המלחמה יוחזרו לעזה", נמסר.

23:07 - חיזבאללה הודיע על מחבל חמישי להיום שחוסל, ה-54 מתחילת המלחמה.

23:04 - הפלסטינים מדווחים על חילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים בג'נין. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, עד כה נהרג לפחות מחבל אחד.

23:00 - ג’ק לו הושבע לכהן כשגריר בישראל, על ידי שופטת בית המשפט העליון אלנה כגן (יהודיה).

22:35 - הסהר האדום הפלסטיני מדוח שעד כה נכנסו לרצועת עזה 374 משאיות סיוע הומניטרי, אך לא היה בהן דלק.

22:00 - חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף שחוסל - הפעיל ה-51 בשורותיו מתחילת המלחמה.

21:30 - ‏בהנחיית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תופסק הפקדת הכספים של הרשות הפלסטינית לאסירים הביטחוניים בקנטינה שבבתי הכלא. עד כה העבירה הרשות הפלסטינית מדי חודש סכום של 400 ש"ח עבור על אסיר בטחוני לקופה משותפת של הקנטינה בבית הכלא, לכ-6,000 אסירים ביטחוניים.

21:09 - בהמשך לאשדוד: יירוט אחד. אין נפילות בעיר.

21:05 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד ייפגש מחר עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן.

מתקיפות חיל האוויר בשטח הרצועה

21:03 - אזעקה באשדוד.

20:35 - נשיא המדינה יצחק הרצוג ייפגש מחר בשעה 12:15, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן.

20:28 - דובר צה"ל במסר לאויבינו מסביב: "עשרות כלי טיס שלנו ממלאים את שמי המזרח התיכון בכל רגע נתון". לשאלת עיתונאים אמר: "המושג הפסקת אש כרגע לא נמצא על השולחן".

20:27 - דובר צה"ל הגרי: "נמסרה הודעה למשפחותיהם של 242 חטופים; נמסרה הודעה למשפחותיהם של 335 חללי צה"ל".

20:26 - דובר צה''ל: "מנהיג חמאס הנייה הולך לבקר במטוס פרטי באיראן. חשוב לדעת מי תומך בחמאס".

20:25 - דובר צה"ל על השיגורים לצפון: "הם מנסים להסיט אותנו מהמיקוד בעזה - אנחנו ממוקדים בחמאס, לא יסיטו אותנו משם".

מפעילות כוחות צה\"ל בתוך הרצועה

20:22 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרה: "לוחמי צה״ל השלימו את כיתור העיר עזה".

19:39 - שר הביטחון גלנט בשיחה עם לוחמי יהל"ם: "מקדמים פתרונות מהפכניים להשמדת המנהרות בעזה".

19:30 - בשעה האחרונה חמאס שולח הודעות לקרובי החטופים בניסיון להפעיל לחץ. אין ללחוץ על הלינק, מדובר בלוחמה פסיכולוגית של ארגון הטרור.

לעדכונים קודמים מהמלחמה

מלחמת חרבות ברזל צה"ל חמאס עזה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד