כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
טריקת דלת

חילופי המכתבים וההשמצות בין הבכירים במשרד לביטחון לאומי

עובדת בכירה במשרד לביטחון לאומי הודיעה כי היא מתפטרת בשל חילוקי דעות עם מ"מ המנכ"ל | היא כותבת לו: "התנהלותך פוגעת ביחסי העבודה של מינהל תקין כפי הנהוג במשרדי הממשלה"

חילופי המכתבים וההשמצות בין הבכירים במשרד לביטחון לאומי
איתמר בן גביר צילום: Chaim Goldberg/Flash90

סמנכ"לית המשרד לביטחון לאומי, אביבית מסבנד, התפטרה מתפקידה תוך הטחת טענות על ממלא מקום המנכ"ל, אליעזר בן הרא"ש. היא מונתה בתקופתו של השר הקודם כאשר במקביל היא גם משמשת בתפקיד סמנכ"לית בכירה להון אנושי במשרד התקשורת. בנוסף להתפטרותה, מסבנד שיגרה מכתב חריף בו היא שוטחת את טענותיה.

היא כותבת כי "בתקופה זו החלפתי במשרד 2 שרים ו-3 מנכ"לים ופעלתי מתוך שליחות, מחויבות ומצוינות לקידום יעדי ומטרות המשרד תחת עומסים ויחסי עבודה מורכבים. החלטתי לסיים לאלתר את המינוי בפועל במשרת סמנכ"לית במשרד לביטחון לאומי עקב התנהלותך עם כניסתך לתפקיד ובעיקר בימים האחרונים הפוגעת ביחסי העבודה של מנהל תקין כפי הנהוג במשרדי הממשלה".

הוא כתב לה בתגובה כי "מסרת לי בשיחת טלפון כי הרקע לדברים הוא פגישה שקיימתי עם עובד בכיר במשרד (מנהל אגף) הכפוף אלייך, ללא נוכחותך. אינני רואה פגיעה במינהל התקין ואף לא טעם לפגם בפגישה בין מ"מ המנכ"ל, המשנה למנכ"ל ומנהלי אגפים במשרד, במיוחד נוכח העובדה שאת מצויה בסכסוך מתמשך עם העובד הנ"ל הכפוף אלייך, ולמעשה אין ביניכם תקשורת תקינה". 

"אני יושב באופן שוטף עם עובדים רבים בדרגות שונות מכלל אגפי המשרד מתוך הצורך הניהולי לקדם תהליכים והחלטות במקצועיות, בזריזות וביעילות. למותר לציין כי ישיבה עם עובדים בכירים כגון המשנה למנכ"ל ומנהלת אגף הון אנושי לטובת קידום צרכי המשרד הינה דבר חיובי ומבורך ואינו מהווה מנהל לא תקין – גם אם יש לך סכסוך אישי עם מי מהם.

אציין כי הפגישה התקיימה לאור טענות קשות של המשנה למנכ"ל ומנהלים נוספים על עיכובים בטיפול לאורך תקופה ממושכת בנושאים שבתחום אחריותך. מעורבותי בטיפול בנושאים הללו נעשתה מתוך רצון לקדם את הנושאים ולהמעיט בחיכוך הבין-אישי שלך עם מנהלים נוספים בארגון".

כמו כן הוא כותב לה כי "משרת סמנכ"ל בכיר הון אנושי ומנהל בחצי משרה במשרד לביטחון לאומי ובמקביל במשרד התקשורת, ובטח בעת הזאת עם האתגרים, העצימות והדינמיות שיש במשרד הכוללים בין היתר צורך ממשי ומידי לאיוש תקנים רבים, שיבש את פעילות המשרד ומנהלים רבים יעידו כי גם הם חושבים כך. לצערי למציאות הנוכחית בה דברים שונים לא קודמו ונוהלו באגף שתחת ניהולך במשרד יש השפעה ממשית על תפקוד המשרד כעת בשעת המלחמה".

איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד