כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
גבורת הלוחם

אחותו של החייל שנפל בקרב: "אמי הבינה שהוא לא יחזור"

עדן, אחותו של סמ"ר רועי דאוי שנפל בקרב ברצועת עזה: "בשיחה האחרונה הוא אמר 'אני אוהב אתכם', אמי הבינה שלא יחזור". קראה: "תסיימו את המשימה"

אחותו של החייל שנפל בקרב: "אמי הבינה שהוא לא יחזור"
סמ"ר רועי דאוי הי"ד צילום: דובר צה"ל

סמ"ר רועי דאוי, בן 20 מירושלים, מפקד כיתה בגדוד צבר של חטיבת גבעתי, נפל השבוע בקרב בצפון רצועת עזה כחלק מהתמרון הקרקעי. במילות הפרידה שלו בהודעת וואטסאפ, כתב: "אבא, אמא, ניצני, עדן ותומר, אני אוהב אתכם, הייתם הכי טובים שיש. אם למות אז רק ככה, מקווה ששיטחנו את עזה לפני שזה מגיע אליכם. אני לא מתחרט על כלום".

עדן דאוי, אחותו של רועי, שוחחה עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM וסיפרה עליו: "בדיוק ככה היה רועי. קודם כל חושב על האחרים, דואג לחיילים שלו לפני שהוא דואג לעצמו. הם נלחמו שם בגבורה ונתנו עבודה מדהימה. הם נפלו, נכון, אבל הם עשו שם הרבה דברים טובים".

רועי היה מ"כ בגבעתי, הוא היה צריך להשתחרר בעוד שבועיים וחצי. ביום ראשון שאחרי שבת השחורה הוא היה אמור להיות בטיול משתחררים. התכנון היה לנסוע לסרי לנקה".

על השיחה האחרונה עם אחיה, שיתפה עדן בקול חנוק: "השיחה האחרונה הייתה בשישי האחרון, הוא התקשר למספר של אמא ואמר לנו שלוקחים להם את הטלפונים, הבנתי לאן זה הולך. הוא אמר 'אני אוהב אתכם'. אמא שלי אומרת שמאז שהוא אמר את זה, היא הבינה שהוא לא יחזור. אני האמנתי שהוא ייצא משם".

"שהוא יבוא ויספר לי חוויות לחימה, נקרא לזה. מה הוא עשה ואיך היה שם ואיך הם שמרו אחד על השני, ואיך ברגעים הקשים הם הרימו אחד לשני", המשיכה ואמרה.

הוא לא סתם הלך לשרת בגבעתי, אלא בגלל הסיפור של ליאל גדעוני (שנפל במבצע צוק איתן).

"קודם כל, אנחנו גרים באותה שכונה. ליאל ורועי נולדו באותו תאריך, ב־5 בנובמבר שזה יום ראשון הקרוב. אחרי שליאל נפל בצוק איתן, רועי ממש לקח את המשפט שליווה אותו והפך אותו גם לדרך חיים שלו. הוא כל הזמן ציטט את זה ואמר 'תחייכו, זה הכוח, זו השמחה'".

"הוא כתב את זה גם בצוואה שלו", אמרה, והוסיפה: "היה ביניהם הרבה קווי דמיון. הם שומרים עלינו שם עכשיו מלמעלה, אני בטוחה. צוחקים עלינו על איך שאנחנו בוכים עליהם. בשבת כשזה קרה הוא היה עם רעל בעיניים. אימא שלי כל הזמן אומרת, שבאותה שבת, שמסכן המחבל שהיה נתקל בו".

יש דברים שלא ידעת נגיד על רועי ששמעתם במהלך היומיים האחרונים?

"לא יודעת אם לא ידעתי, כי בסופו של דבר אני יודעת מי היה אחי, אני יודעת מה גידלנו פה. הסיפורים התחילו להגיע, כל מיני חברים מתקופות הלימודים, מהיסודי, מבית הספר, אבל כולם בסופו של דבר מתרכזים באופי המיוחד שלו. הוא היה נסיך שלי, האור שלי, הלב שלי, אהוב ליבי".

"אני רק רוצה להוסיף, אני מבקשת מכולם, כל מי שיכול - תגיעו ללויה, תעזרו לנו לחלוק לו כבוד אחרון, היום בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. אני מבקשת מכולם להגיע בחולצות לבנות, אני לא רוצה סממני אבל, חולצות לבנות, דגלי ישראל, דגלי גבעתי. בואו לתת לנו חיבוק, בואו נחבק אותו, כולם", קראה.

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד