כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
"רצח נהג - עניין של זמן"

גל של תקיפות נהגי אוטובוס ערבים בירושלים

ארגון 'כוח לעובדים' מדווח על סדרה של מקרי תקיפת נהגי אוטובוס ערביים בימים האחרונים שהתרחשו בבירה ובסביבותיה וזאת על רקע הלחימה בעזה | "יכול להצית גזרה אלימה נוספת", מזהירים בארגון

גל של תקיפות נהגי אוטובוס ערבים בירושלים
נהג אוטובוס. אילוסטרציה צילום: unsplash

איגוד התחבורה בארגון 'כוח לעובדים' מתריע מפני סדרה של מקרי אלימות כלפי נהגי אוטובוס שהתרחשו בירושלים. באיגוד מזהירים בעקבות האירועים כי "הכתובת על הקיר. רצח נהג הוא עניין של זמן ובעקבותיו הצתת גזרה אלימה נוספת. קוראים למשרד התחבורה לאמץ את מתווה הארגון לטיפול באלימות".

על פי הארגון, נהג 'אלקטרה אפיקים' בקו 164 למעלה אדומים, רוסס בגז ע"י נוסעים. "הנוסעים עלו לאוטובוס, שאלו את הנהג מהיכן הוא ומשהבינו כי הוא ערבי, ריססו אותו. כתוצאה מהתקיפה נתקע האוטובוס בעמוד חשמל. הנהג נפגע קל. אין נפגעים מבין הנוסעים", סיפרו באיגוד.

נהג נוסף, כך לפי הארגון, של חברת 'סופרבוס' הותקף בקו 72 בדרך חברון. נוסעים שזיהו את הנהג כערבי תקפו באותו בקריאות "מחבל" ושברו את מחיצת הנהג. מוקדם יותר, סמוך לקניון רמות, שלף נהג מונית אקדח לעבר נהג אלקטרה אפיקים. "בין המונית והאוטובוס אירעה תאונה קלה וכשנהג האוטובוס ביקש לאסוף פרטים שלף אליו נהג המונית אקדח. נהג האוטובוס עלה לאוטובוס ונמלט", סיפרו ב'כוח לעובדים'.

איתי כהן, ראש ענף תחבורה ב'כוח לעובדים', אמר: "התרענו שלשום בפגישה עם נציגי משרד התחבורה, על עלייה צפויה באלימות כלפי נהגים ערבים. לאחר שבתחילת המלחמה פחדו מרבית הנהגים להגיע לעבודה, דוחק הצורך הכלכלי את הנהגים לחזור וטוב שכך, אך בה בעת עולה הפוטנציאל לתקיפות אלימות.

לדאבוננו, לא מזהים עדיין במשרד התחבורה את חומרת המצב ולא רואים צורך במסרי הרגעה לנוסעים ובאבטחת הנהגים במקומות חיכוך. אין בכוונתנו להתפשר - אין פשרה בבטיחות עובדי התחבורה הציבורית והנוסעים. לא יעלה על הדעת שנהג יותקף בשל מוצאו".

נהג אוטובוס תקיפת נהג מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד