כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
הקרב ההירואי על מעוז החמאס

המחזה החריג שנגלה לעיני החיילים בעזה

חמאס ידוע כמי שמשתמש באזרחים כמגן אנושי. לוחמי חטיבת גבעתי שפועלים בצפון רצועת עזה נתקלו במחזה חריג של 100 ילדים ונשים שנשלחו לעברם בידי מחבלי חמאס במהלך כיבוש בסיס כוח של ארגון הטרור בג'באליה. "אנחנו חייבים בהירות וכוח מהציבור להמשיך כדי שהתינוקות והילדים לא ישמעו יותר צבע אדום וירוצו לממ"דים"

המחזה החריג שנגלה לעיני החיילים בעזה
צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

חטיבת גבעתי איבדה ביום שלישי 13 מלוחמיה במהלך הקרב על מעוז חמאס בצפון רצועת עזה. 11 לוחמי גדוד צבר נהרגו מפגיעת טיל נ"ט בנגמ"ש נמ"ר בצפון ברצועה, ושני לוחמי סיירת גבעתי נהרגו מפגיעת טיל נ"ט במבנה בו שהה הכוח.

הכתב הצבאי של ynet, יואב זיתון מדווח כי מתחקור ראשוני של התקרית שבה נהרגו שני לוחמי הסיירת עולה כי האירוע התרחש דווקא בשלב ההתקפלות ממוקד הלחימה אחרי הכיבוש המוצלח של בסיס כוח 17 המובחר של חמאס. לפני שיצאו מהמבנה, ספג אחד הקירות פגיעת טיל שהתבררה כקטלנית. המפקדים בשטח הטילו אש כבדה כדי לערפל את האזור ובחסות האש השלימו מבצע חילוץ הירואי של גופות ההרוגים וגם את הפצועים.

אחד הקצינים מספר ל-ynet כי במהלך הקרב על אותו בסיס של חמאס בג'באליה עמדו לוחמי צה"ל בשטח מול מחזה חריג שטרם ראו כמותו, חמאס שילח לעברם קבוצה של כ-100 ילדים ונשים שישמשו חומה אנושית. אולם הוא מציין, "אנחנו ערוכים לעוד מקרים של שימוש ציני ובוטה כזה באוכלוסייה".

הפעילות הקרקעית בצפון רצועת עזה // דובר צה\"ל

בצה"ל מציינים שהחומרים המודיעיניים הרבים שהשיגה הפעולה בבסיס כבר מסייעים להמשך הלחימה. בצבא נזהרים מלהפציץ אזורים שמתחתם לפי ההערכה מוחזקים בני ערובה ישראלים.

עוד מדווח ב-ynet כי התחקיר על תקרית הנמ"ר שבו נרצחו 11 לוחמים, עדיין מתנהל, אולם כבר בשלב זה ידוע שמערכת "מעיל רוח" שבנגמ"ש החדשני והגדול לא הופעלה ליירוט טיל ה-RPG שנורה לעברו. בצה"ל מסבירים שנגד עשרות טילי הנ"ט שמשוגרים לעבר הכלים המשוריינים לפעמים מכמה כיוונים בו זמנית יש מענים חלופיים כמו חיפויים הדדיים וטכניקות תנועה מבצעיות, לצד שכבות מיגון רה-אקטיביות שעוטפות את הכלי המבוסס על מרכבה סימן 4.

בחטיבת גבעתי אומרים כי מערכת מעיל רוח על הנמ"רים ביצעה מאז סוף השבוע כמה יירוטים מוצלחים של טילי נ"ט.

פרט מעניין נוסף שמצוין בכתבה הוא שרוב רובם של לוחמי וקציני חטיבת גבעתי, בדומה ללוחמי שאר החטיבות הסדירות, לא חצו מעולם גבול לשטח אויב, למעט המג"דים והמח"ט שהספיקו להילחם במבצעים הקדומים שכללו כניסה קרקעית לעזה - 'עופרת יצוקה' ב-2009 ו'צוק איתן' ב-2014. למעשה מאז - כמעט עשור שנים שכף רגלו של חייל צה"ל לא דרכה ברצועה. בשל כך הם עברו אימונים והכנות בשבועות האחרונים בתדרוך של בוגרי מפקדים וקצינים שלחמו במבצעים קודמים בשטח הרצועה.

בכתבה מעבירים מחטיבת גבעתי מסר לציבור לגלות אורך רוח ולהישאר חזקים ואופטימיים חרף האבידות שספגה החטיבה ויתכן שהיא עדיין עשויה לספוג. "אנחנו נשענים על הרוח הגבית של העם וחייבים אותו חזק כדי שנוכל לעבוד בכל הכוח", אומרים בחטיבה. "זו מלחמה שתימשך חודשים. יש כאן קציני מילואים שעזבו משפחות וקריירות בחו"ל, קצינות אימהות לילדים קטנים ותינוקות שזינקו לחטיבה למלא את השורות ב-150%. אנחנו חייבים בהירות וכוח מהציבור להמשיך כדי שהתינוקות והילדים לא ישמעו יותר צבע אדום וירוצו לממ"דים".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל חטיבת גבעתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד