כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
תומכים בהקמת מדינה פלסטינית

מזכיר המדינה יגיע מחר לישראל לדון על המשך סיוע הומניטרי

מחלקת המדינה לא התייחסה לשאלה האם ישראל הפרה את חוקי המלחמה במתקפה האווירית על מחנה הפליטים ג'באליה. סגנית הנשיא קמילה האריס, חזרה על עמדת ארה"ב לפיה לישראל יש זכות להגן על עצמה

מזכיר המדינה יגיע מחר לישראל לדון על המשך סיוע הומניטרי
בלינקן בקבינט המלחמה צילום: חיים צח, לע"מ

מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, מתכנן לשוחח עם הצמרת המדינית בישראל לאחר שיגיע לישראל ביום שישי וידון על המשך הסיוע ההומניטרי לעזה ועל המטרות הצבאיות של ישראל, כמו גם על הציפיות האמריקאיות שישראל תציית "באופן מלא לחוק ההומניטארי הבינלאומי ולחוקי המלחמה", כך אמר מתיו מילר, דובר מחלקת המדינה, במסיבת עיתונאים. "אנחנו נהיה ישירים לגבי זה", הוסיף.

בלינקן גם מתכנן לומר למנהיגים הישראלים שהממשלה האמריקאית "תומכת בהקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל כמטרה פוטנציאלית לתוצאות המשבר", אמר מילר. מדיניות ארה"ב בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני הממושך שקדם למלחמה הנוכחית היא שכל הצדדים צריכים לפעול למען פתרון שתי המדינות, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'

אתמול סגנית הנשיא קמילה האריס, נפגשה עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק בלונדון, וחזרה על עמדת ארה"ב לפיה לישראל יש זכות להגן על עצמה, אך הוסיפה כי "אנחנו גם חייבים להבטיח שלא תהיה התנגשות בין הפלסטינים וחמאס", וכי לא צריך להיות שום "פגיעה מכוונת באזרחים". היא גם אמרה שצריכה להיות "דרישה שנענה על הצרכים ההומניטריים של האנשים באותו אזור".

ה'ניו יורק טיימס' דיווח עוד, כי מחלקת המדינה לא התייחסה לשאלה של עיתונאים האם ישראל הפרה את חוקי המלחמה במתקפה האווירית על מחנה הפליטים ג'באליה שבו נהרגו אזרחים רבים או בכל תקיפה ישראלית אחרת, כך אמר מתיו מילר, דובר המחלקה, במסיבת עיתונאים בנושא. צוין כי משרד החוץ מפקח על מכירת נשק בארה"ב לישראל.

אנתוני בלינקן חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד