כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
"הרוצחים נהנו"

עיתונאי זר שצפה בזוועות חמאס: "רצחו הורים ושתו קולה מהמקרר בבית"

ביום שני האחרון ישראל הזמינה עיתונאים לצפות בתיעודים הקשים של הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. אחד מהם היה סגן עורך מדור דעות ובעל טור ב'ניו יורק טיימס' שסיפר על מה שראה.

עיתונאי זר שצפה בזוועות חמאס: "רצחו הורים ושתו קולה מהמקרר בבית"
קיבוץ בארי לאחר הטבח צילום: אורן בן הקוון, פלאש90

ביום שני אירחה ישראל עיתונאים זרים בזוועות חמאס שהתרחשו ב-7 באוקטובר. אסרו עליהם להקליט, אבל התיעודים היו עוצמתיים שאי אפשר לשכוח. "הסצינות חולפות" כתב צ'ארלס ליין, סגן עורך מדור דעות ובעל טור ב'ניו יורק טיימס'.

הוא ציין את הזוועות: "גופות שוכבות בכביש" "ירי באקראי על נוסעים" "הם טיילו ברוגע בגן המשחקים של הקיבוץ ללא התנגדות" "לירות בכלב" "אבא נהרג מרימון, ילדים צורחים", "להעיף ילדים מתים על הקרקע, לקחת רכב שהם היו בהם", "חדר מתים", "דם", "גופות רבות שרופות".

"מחליא, הכל, ובכל זאת הסרט מחזק בעיקר את מה שכבר ידוע על הזוועות הללו ואי אפשר להכחיש או להמעיט, לפחות לא על ידי אף אדם הגון" כתב.

הוא תיאר את הברבריות של מפלצות חמאס: "חייל ישראלי הרוג נלקח לעזה, קהל שועט קדימה בספונטניות לבעוט בגופה. צעירים, חמושים בכבדות, מגדודי עזדין אל-קסאם המובחרים של חמאס מצטלמים סלפי וצועקים בערבית".

אחד הסצנות שהוא תיאר במיוחד: "מחבל נמצא מול ילדים צורחים כדי ללגום בקבוק קוקה קולה מהמקרר של המשפחה. אבל הוא לא יורה בהם".

"העובדה שהרוצחים נהנו בבירור כל כך, היא היבט מיוחד של הטבח שיש להתחשב בו בכל חשבון היסטורי ופסיכולוגי" כתב.

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד