כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
מנסים לקדם פתרון הומניטרי

בכירים ישראלים ביקרו במצרים לדיונים על המצב בעזה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים ובכירים נוספים במערכת הביטחון הגיעו לביקור במצרים במטרה לקדם פתרונות הומניטריים לתושבי רצועת עזה

בכירים ישראלים ביקרו במצרים לדיונים על המצב בעזה
אספקה המוניטרית בגבול מצרים צילום: Atia Mohammed/Flash90

בכירים במערכת הביטחון ובתוכם מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן ביקרו בימים האחרונים במצרים, זאת כחלק מרצונם להבין מה מצרים מוכנה לעשות במסגרת הסיוע ההומניטרי לעזתים, כך פורסם ב'חדשות 13'.

עוד דווח הערב כי בישראל שוקלים אפשרות שהציעו גורמים אירופים בימים האחרונים לפיה יוציאו לאירופה ברכבת אווירית חולים עזתים. גורם בכיר: "נוכל לפעול כך בצורה טובה יותר".

אתמול דווח כי מצרים אמורה לאפשר לכ-400 זרים הנואשים לצאת מעזה לעבור דרך גבולותיה החל מהיום. גורמים מצריים שמכירים את הנושא אמרו ל'וול סטריט ג'ורנל' כי נכרת הסכם עם ארה"ב וישראל כאחד, שיאפשר לזרים ולפלסטינים פצועים קשה בעזה לצאת החל מהיום. גורמים מצריים אמרו כי ההסכם סוכם עם כל הצדדים, כולל ארגון הטרור הרצחני חמאס.

לפני שבועיים אמר הנשיא המצרי סיסי: "עקירת הפלסטינים מעזה למצרים תגרור אחריה עקירת פלסטינים מהגדה המערבית לירדן. אנו דוחים את עקירת הפלסטינים מאדמתם. מה שקורה עכשיו בעזה הוא ניסיון לדחוף אזרחים לחפש מקלט ולהגר למצרים".

"לנושא הפלסטיני השפעה מאוד משמעותית על הביטחון והיציבות. במשך שנים תמכנו בהקמת מדינה פלסטינית מפורזת.‌‌ מיליוני מצרים מוכנים להפגין בדחיית הרעיון של עקירת פלסטינים מרצועת עזה‌‌", הוסיף.

חמאס עזה מצרים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד