כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
עדכונים שוטפים

עוד בכיר חוסל בעזה | דובר צה"ל: "כוחותינו פרצו את קווי ההגנה הקדמיים של החמאס"

כוחות צה"ל ממשיכים לנהל קרבות מול מחבלי חמאס בצפון הרצועה, הרמטכ"ל: "הסבנו לאויב אבדות כבדות" | דובר צה"ל: "באמצעות תכנון מקדים, מודיעין מדויק ותקיפות משולבות, פרצו כוחותינו את קווי ההגנה הקדמיים של החמאס" | שר הביטחון: "צה"ל מתקדם בדרך להכרעה"

עוד בכיר חוסל בעזה | דובר צה"ל: "כוחותינו פרצו את קווי ההגנה הקדמיים של החמאס"
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

הקרבות בין צה"ל לבין מחבלי חמאס נמשכו גם היום - היממה ה-26 למלחמת חרבות ברזל. במהלך היום הותרו לפרסום פרטיהם של 15 לוחמי צה"ל שנהרגו אמש בקרבות בצפון הרצועה ושל לוחם נוסף שנהרג מירי פצמ"ר באזור בעוטף עזה. "הפעולה הקרקעית מתקדמת כמתוכנן", אמר הערב דובר צה"ל דניאל הגרי. "לוחמינו מעמיקים את הלחימה ברצועת עזה, בצפון הרצועה. באמצעות תכנון מקדים, מודיעין מדויק של אגף המודיעין ותקיפות משולבות, פרצו כוחותינו את קווי ההגנה הקדמיים של החמאס בצפון הרצועה".

הערב הודיע צה"ל כי בהכוונת מודיעין אמ"ן ושב"כ, חיסל את מחמד עצאר, ראש מערך הנ"ט של ארגון הטרור חמאס באמצעות מטוס קרב. במסגרת תפקידו, עצאר היה אחראי על כלל מערכי הנ״ט בחטיבות השונות ברצועת עזה, ניהל את הכוח בשגרה וסייע בהפעלתו בחירום. במהלך פיקודו על מערך הנ"ט יצאו לפועל מספר פיגועי נ"ט כנגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל. 

שר הביטחון יואב גלנט אמר הערב כי "צה"ל מתקדם בדרך להכרעת החמאס". לדבריו, "למלחמה מחיר כבד, אני משתתף בצערן של המשפחות שאיבדו את יקיריהן בקרבות הקשים. אלה הבנים של כולנו". הוא הוסיף כי "אנחנו בעיצומה של המלחמה. קרבות עזים מתנהלים בשטחים בנויים בעיר עזה. לוחמי צה"ל לוחמים באומץ לב, בנחישות תוך גילוי דבקות במשימה". "אנחנו מתקדמים בהתאם לתוכניות. חמאס סופג מכות קשות. למעלה מ-10,000 חימושים הוטלו על העיר עזה. אלפי מטרות נפגעו, אלפי יעדים הושמדו, אלפי מחבלים חוסלו - מהדרג הנמוך ועד לדרגים הגבוהים. המלחמה מתקדמת בהתאם ליעדים", אמר גלנט.

הרמטכ"ל הרצי הלוי פרסם היום 'דף קרבי' בו כתב ללוחמים: "הפעילות תימשך ותתעצם על פי שלבי המלחמה ומטרותיה. עד כה הסבנו לאויב אבדות כבדות ופגענו בתשתיות הטרור. אנו מחפשים, מוצאים והורגים את משתתפי המתקפה הרצחנית נגדנו ואת שולחיהם. נמשיך להילחם באויב בעוצמה רבה מהיבשה, מהאוויר ומהים. נמשיך לחתור ללא לאות ולנצל על הזדמנות להשבת החטופים, במאמצים גלויים וסמויים ובנטילת סיכונים כפי שכבר עשינו. למלחמה יש מחיר כבד וכואב, אך הכרחי. אנו נמשיך להכות באויב ככל שיידרש, עד אשר אזרחי ישראל ישוב לחיות חיי ביטחון בבתיהם ובקהילותיהם".

עדכונים שוטפים מכל הזירות:

22:47 - דיווח ב'פוליטיקו': ביידן חושב שנתניהו לא ישרוד פוליטית - ואמר לו באחת השיחות לחשוב על לקחים שיחלוק עם יורשו.

22:34 - משרד החוץ: ישראל מצרה על החלטת ממשלת ירדן להחזרת שגרירה להתייעצויות. מדינת ישראל ממוקדת במלחמה שנכפתה עליה במתקפת הטרור הרצחנית של ארגון הטרור חמאס, ארגון טרור שטבח ב-1400 ישראלים וחטף 240 נשים, ילדים, תינוקות וזקנים; ישראל תוקפת את מחבלי החמאס ותשתיות הטרור של הארגון אשר משתמש באזרחי רצועת עזה כמגינים אנושיים.

22:05 - כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום חוליית מחבלים שתכננה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר ישראל במרחב מיס אל ג'בל. באותו המרחב, חוסלה חוליית מחבלים חמושה נוספת.

תקיפות צה\

בנוסף, בהמשך לירי שבוצע מוקדם יותר היום לעבר מרחב יפתח, צה"ל השמיד את המשגרים מהם ירו המחבלים.

כמו כן, כלי טיס של צה"ל תקפו לפני זמן קצר תשתיות צבאיות ועמדת שיגור נ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה.

21:24 - הנשיא הרצוג בנאומו: "החטופים הם בראש מעיינינו והשבתם היא אחת ממטרות הלחימה". הוא הוסיף: "לא ניתן לאוייב להצליח, אסור להאמין לחמאס, אסור להאמין למפלצות האדם". הנשיא קרא לאזרחים: "על כולנו לנהוג באחריות ובזהירות ולא להפיץ שמועות לא מבוססות".

21:20 - הנשיא הרצוג בנאום לאומה: "אני מתחייב בידיעה שמיטב המוחות עמלים במקצועיות ויסודיות בביצוע חובתנו המוסרית כמדינה להשיב את החטופים הביתה".

21:19 - נשיא המדינה יצחק הרצוג בנאום לאומה: "השיחות עם משפחות החטופים והנעדרים הן הכואבות ביותר שהיו לי בחיי".

20:32 - דובר צה״ל לשאלת דורון קדוש מגל"צ על בתי החולים בעזה: "זו בעיה שאנחנו לא יכולים להתעלם ממנה. אנחנו לא הורגים אזרחים חפים מפשע ולא פוגעים בבתי חולים - אנחנו צריכים לקלף את הבעיה הזו ולטפל בה יחד עם העולם. נמצא את המענה המתאים וברור לנו שזה אתגר גדול בלחימה".

20:31 - תא"ל הגרי על אסון הנמ"ר של חטיבת גבעתי: "אנחנו מנהלים תחקירים ולומדים תוך כדי המלחמה. זה אירוע קשה וכואב מאוד, אבל לא דומה לאירועים אחרים מהעבר, ובכל זאת נדרש לימוד לפני שניתן תשובות נחרצות".

20:29 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "הלחימה בעזה קשה, מורכבת וגובה מאיתנו מחירים. הלוחמים שנפלו - תרמו תרומה מכרעת לביטחון ישראל, בזכותם ובעיקר בזכות אלה שנפלו אנחנו ננצח".

20:27 - ראש הממשלה נתניהו שוחח בפעם השלישית מאז פרוץ המלחמה, עם קנצלר גרמניה אולף שולץ. נתניהו הודה לקנצלר על המשך תמיכתו במדינת ישראל.

20:23 - ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום עם ראש ממשלת תאילנד סרטה תוויסין. נתניהו אמר כי ישראל עושה כל מאמץ להביא לשחרור כל החטופים ובכללם גם האזרחים התאילנדים. נתניהו הביע את הערכתו לעובדים.

20:20 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה כעת: "הפעולה הקרקעית מתקדמת כמתוכנן. באמצעות תכנון מקדים, מודיעין מדויק ותקיפות משולבות - פרצו כוחותינו את קווי ההגנה הקדמיים של חמאס בצפון הרצועה".

19:55 - משרד החוץ: לאור הודעת בוליביה על ניתוק היחסים עם ישראל, משרד החוץ ממליץ לתיירים הישראלים לשקול הגעה למדינה. עבור אותם אזרחים ישראלים השוהים בבוליביה יש להתרחק מהפגנות ומחאות, להפעיל שיקול דעת ולעקוב באמצעי התקשורת אחר כל שינוי.

19:47 - אזעקה בניר עוז ונירים.

19:37 - צה״ל בהכוונת מודיעין אמ"ן ושב"כ, חיסל את מחמד עצאר, ראש מערך הנ״ט של ארגון הטרור חמאס באמצעות מטוס קרב.

19:34 - שר הביטחון גלנט נגד שר האוצר בצלאל סמוטריץ: "מן הראוי להעביר ולהעביר באופן מיידי את הכספים לרשות הפלסטינית כך שישמשו את כוחותיה שמסייעים במניעת טרור, ראוי לקיים את החלטת הקבינט". כך לשאלת עיתונאים.

19:32 - שר הביטחון גלנט בהצהרה לתקשורת: "צה״ל מתקדם אל עבר הכרעת החמאס. למלחמה מחיר כבד. בכל מקום החיילים מתארים את שהם רואים - מחבלים יוצאים ממנהרות תת קרקעיות מתחת לבתי חולים, לבתי ספר".

19:25 - אזעקה באזור התעשיה הדרומי אשקלון.

19:21 - שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה: "צה"ל מתקדם בדרך להכרעת החמאס - המחיר הוא כבד". לדבריו, "אנחנו מתקדמים בהתאם לתוכניות והיעדים - החמאס סופג מכות קשות".

19:06 - הרמטכ״ל הלוי באגרת ללוחמי צה״ל: ״יש מחיר כבד וכואב למלחמה, אך הכרחי. נמשיך להכות באויב ככל שיידרש עד אשר אזרחי ישראל ישובו לחיות חיי ביטחון בבתיהם ובקהילותיהם. נמשיך לחתור ללא לאות ולנצל כל הזדמנות להשבת החטופים, במאמצים גלויים וסמויים ובנטילת סיכונים כפי שכבר עשינו״.

לעדכונים קודמים מהמלחמה

 

 

מלחמת חרבות ברזל צה"ל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד