כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
עדכונים שוטפים

15 לוחמים נפלו בקרבות, אזעקות בגוש דן: "הכוחות על שערי העיר עזה"

הותרו לפרסום שמותיהם של 15 הלוחמים שנפלו בקרבות העזים מול מחבלי חמאס בצפון הרצועה. נתניהו: "נפלו במלחמה שאין צודקת ממנה, המלחמה על הבית. מבטיח שנשלים את המלאכה - נמשיך עד לניצחון" | דובר צה"ל על השיגורים מתימן: "אנחנו יודעים גם להתקיף, כשנחליט"

15 לוחמים נפלו בקרבות, אזעקות בגוש דן: "הכוחות על שערי העיר עזה"
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

15 לוחמי צה"ל נהרגו בקרבות הקשים מול מחבלי חמאס בצפון הרצועה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אנחנו במלחמה קשה. זאת תהיה מלחמה ארוכה. יש לנו בה הישגים חשובים, אבל גם אבדות כואבות. חיילינו נפלו במלחמה שאין צודקת ממנה, המלחמה על הבית. אני מבטיח לכם אזרחי ישראל: נשלים את המלאכה - נמשיך עד לניצחון".

במקביל נמשכו הקרבות בצפון הרצועה וכוחות צה"ל המשיכו להתקדם לעבר העיר עזה. במהלך הפעילויות, מטוסי ומסוקי קרב לצד כלי טיס מאוישים מרחוק, כלי שיט ותותחנים מסייעים לכוחות היבשה בהכוונה ובתקיפות אוויריות בהתאם לצורך המבצעי מן האוויר. כמו כן, המידע שנאסף בזמן אמת מועבר באופן מידי לכוחות האוויר ולכוחות זרוע הים, ועל בסיסו מתבצעות תקיפות משולבות של צה"ל. בתקיפות אלו, הושמדו עשרות מטרות של ארגון הטרור חמאס, ביניהן עמדות תצפית, חוליות ומשגרי נ"ט, כלי שיט ומוצבים צבאיים. כמו כן, חוסלו מחבלים, נמענו חדירות לשטח ישראל וסוכלו אירועי טרור.

שר הביטחון יואב גלנט, הגיע היום לשטחי הכינוס של אוגדה 36 בסמוך לגבול עזה. שר הביטחון קיים הערכת מצב מבצעית על הפעילות הקרקעית שמבצעת האוגדה בשטח עזה. "אני רוצה להביא הערכה רבה לביצוע של הכוחות, יש הישגים חשובים מאוד בשטח - פוגעים במחבלים בכל הדרגים, מאלה שנלחמים בשטח ועד דרג המפקדים. הפעולה של צה"ל מביאה לחשיפת המנהרות, ליציאה של מחבלים החוצה ולמכות קשות שהם סופגים", אמר גלנט. "לצערנו, יש גם מחירים בצד שלנו, כפי שקורה בכל קרב. אנחנו ממשיכים במלוא העוצמה. אני רוצה להביע הערכה לכל הכוחות, מהרמטכ"ל ועד ללוחמים בשטח".

מפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן אמר בהצהרה כי "כוחות האוגדה נמצאים בעומק הרצועה, על שערי העיר עזה". לדבריו, "בחמשת הימים האחרונים פירקנו הרבה יכולות חמאס, תקפנו מתקנים אסטרטגיים, את כל מערך המטענים שלו, את מערך התת-קרקע ומערכים נוספים. אנחנו נפגוש אותו בהמשך, במשימות בימים הקרובים, על מנת להכריע אותו".

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר היום כי "סינוואר וכל בכירי חמאס מנסים לייצר תמונה של עזה הרוסה ועזתים הרוגים באשמת ישראל ואשמת צה״ל. הם לא יצליחו להסתיר את האשמים האמיתיים - הם עצמם, שהמיטו אסון על עזה. לוחמינו נלחמים באומץ בשדה הקרב, בגבורה, מחסלים מחבלים, מנהלים קרבות פנים אל פנים וחותרים למגע". על הירי מתימן אמר הגרי: "אנחנו יודעים גם להתקיף - כשנחליט". 

עדכונים שוטפים מכל הזירות:

20:32 - דובר צה״ל לשאלת דורון קדוש מגל"צ על בתי החולים בעזה: "זו בעיה שאנחנו לא יכולים להתעלם ממנה. אנחנו לא הורגים אזרחים חפים מפשע ולא פוגעים בבתי חולים - אנחנו צריכים לקלף את הבעיה הזו ולטפל בה יחד עם העולם. נמצא את המענה המתאים וברור לנו שזה אתגר גדול בלחימה".

20:31 - תא"ל הגרי על אסון הנמ"ר של חטיבת גבעתי: "אנחנו מנהלים תחקירים ולומדים תוך כדי המלחמה. זה אירוע קשה וכואב מאוד, אבל לא דומה לאירועים אחרים מהעבר, ובכל זאת נדרש לימוד לפני שניתן תשובות נחרצות".

20:29 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "הלחימה בעזה קשה, מורכבת וגובה מאיתנו מחירים. הלוחמים שנפלו - תרמו תרומה מכרעת לביטחון ישראל, בזכותם ובעיקר בזכות אלה שנפלו אנחנו ננצח".

20:27 - ראש הממשלה נתניהו שוחח בפעם השלישית מאז פרוץ המלחמה, עם קנצלר גרמניה אולף שולץ. נתניהו הודה לקנצלר על המשך תמיכתו במדינת ישראל.

20:23 - ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום עם ראש ממשלת תאילנד סרטה תוויסין. נתניהו אמר כי ישראל עושה כל מאמץ להביא לשחרור כל החטופים ובכללם גם האזרחים התאילנדים. נתניהו הביע את הערכתו לעובדים.

20:20 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה כעת: "הפעולה הקרקעית מתקדמת כמתוכנן. באמצעות תכנון מקדים, מודיעין מדויק ותקיפות משולבות - פרצו כוחותינו את קווי ההגנה הקדמיים של חמאס בצפון הרצועה".

19:55 - משרד החוץ: לאור הודעת בוליביה על ניתוק היחסים עם ישראל, משרד החוץ ממליץ לתיירים הישראלים לשקול הגעה למדינה. עבור אותם אזרחים ישראלים השוהים בבוליביה יש להתרחק מהפגנות ומחאות, להפעיל שיקול דעת ולעקוב באמצעי התקשורת אחר כל שינוי.

19:47 - אזעקה בניר עוז ונירים.

19:37 - צה״ל בהכוונת מודיעין אמ"ן ושב"כ, חיסל את מחמד עצאר, ראש מערך הנ״ט של ארגון הטרור חמאס באמצעות מטוס קרב.

19:34 - שר הביטחון גלנט נגד שר האוצר בצלאל סמוטריץ: "מן הראוי להעביר ולהעביר באופן מיידי את הכספים לרשות הפלסטינית כך שישמשו את כוחותיה שמסייעים במניעת טרור, ראוי לקיים את החלטת הקבינט". כך לשאלת עיתונאים.

19:32 - שר הביטחון גלנט בהצהרה לתקשורת: "צה״ל מתקדם אל עבר הכרעת החמאס. למלחמה מחיר כבד. בכל מקום החיילים מתארים את שהם רואים - מחבלים יוצאים ממנהרות תת קרקעיות מתחת לבתי חולים, לבתי ספר".

19:25 - אזעקה באזור התעשיה הדרומי אשקלון.

19:21 - שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה: "צה"ל מתקדם בדרך להכרעת החמאס - המחיר הוא כבד". לדבריו, "אנחנו מתקדמים בהתאם לתוכניות והיעדים - החמאס סופג מכות קשות".

19:06 - הרמטכ״ל הלוי באגרת ללוחמי צה״ל: ״יש מחיר כבד וכואב למלחמה, אך הכרחי. נמשיך להכות באויב ככל שיידרש עד אשר אזרחי ישראל ישובו לחיות חיי ביטחון בבתיהם ובקהילותיהם. נמשיך לחתור ללא לאות ולנצל כל הזדמנות להשבת החטופים, במאמצים גלויים וסמויים ובנטילת סיכונים כפי שכבר עשינו״.

18:39 - הסתיימה כעת פגישתם של ראש הממשלה נתניהו עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד. הפגישה ארכה כ-35 דקות.

18:27 - הותר לפרסום: רב סמל שלו ציון שרעבי הי"ד נהרג מפגיעת פצמ"ר בעוטף עזה. בנוסף, בלחימה ברצועת עזה במהלך היום, נפצע לוחם מגדוד 184, חטיבה 14, באורח קשה. משפחתו עודכנה.

רב סמל שלו ציון שרעבי הי"ד

18:00 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד נכנס כעת ללשכת רה"מ לתדרוך הביטחוני.

17:50 - לפחות 320 בעלי דרכונים זרים עברו היום במעבר רפיח כדי לצאת מעזה, כך אמרו שלושה מקורות ביטחוניים מצריים וגורם פלסטיני לסוכנות הידיעות רויטרס.

17:41 - אזעקה בעוטף עזה: נירים, עין השלושה.

פעילות אוגדה 162 ברצועה

17:30 - המחבל משחזר: "שמענו קול של ילדים קטנים - וירינו" | תיעוד מהחקירה.

17:25 - ראשי הסיעות החרדיות ייפגשו מחר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיון על חלוקה מחדש של הכספים הקואליציוניים.

17:12 -הערכה בצה"ל: כ-3,000 מחבלי חמאס חדרו לישראל בשמחת תורה.

16:45 - צה"ל תקף את החולייה ששיגרה מרגמות לפני זמן קצר לעבר שתולה; חוליות מחבלים שניסו לשגר טילי נ"ט בגבול לבנון הותקפו.

16:29 - צבע אדום בעוטף.

16:23 - במשרד החוץ הירדני הודיעו כי השגריר הישראלי ברבת עמון, רוגל רחמן, שנמצא בישראל מתחילת המלחמה לא ישוב לירדן עד שהמלחמה תיפסק.

16:18 - שר הביטחון גלנט בגבול הרצועה: "הפעולה הקרקעית החלטית. הכוחות מגיעים אל היעדים ופוגעים במחבלים בכל הדרגים".

16:15 - משרד החוץ של ירדן החליט להחזיר את השגריר בישראל להתייעצויות ברבת עמון לאות מחאה על הפעולה הקרקעית בעזה.

16:10 - רשת CNN: במשא ומתן לפינוי הזרים מעזה חמאס דרש לאפשר ללוחמים שלו להיכלל ברשימת הפצועים - בקשה שנדחתה.

16:00 - אזעקות ברחבי גוש דן: בת-ים, חולון, תל אביב - דרום העיר ויפו, תל אביב - מזרח, תל אביב - מרכז העיר, תל אביב - עבר הירקון, גבעתיים, רמת גן - מערב. השפלה: ראשון לציון - מערב, ראשון לציון - מזרח, בית דגן. לכיש: אשדוד - אזור תעשייה צפוני ונמל.

15:50 - ההרוג ה-15 בקרבות בעזה: סמ"ר שי ארוס, בן 20 מחולון.

15:40 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגליל המערבי: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

15:35 - ההרוג ה-14 בקרבות | הותר לפרסום: הלוחם איתי יהודה הי"ד נפל בצפון הרצועה.

15:30 - אזעקה בשתולה.

15:20 - ה-BBC הודיעו שיפתחו תחנת רדיו חירום לעזה. "יספק למאזינים בעזה את המידע וההתפתחויות העדכניות ביותר כמו גם היכן לגשת למקלט, אוכל ומים", נמסר מהתחנה הבריטית שלא מוכנה לכנות את מחבלי חמאס "טרוריסטים".

15:18 - הקרנת סרט הזוועות: שלושה פסיכולוגים בכירים, חלקם מתמצאים בטיפול פסיכולוגי בחירום, הוקפצו לכנסת לאחר הקרנת הסרט לבקשת מספר ח"כים שלא מצליחים להתאושש מהמראות.

15:12 - הפלסטיניים מדווחים: צה"ל פיזר כרוזים ברצועה בנוגע לחטופים, בהם נכתב: "אם יש לכם מידע אמין בכל הנוגע למקום הימצאותם או שאתם מחזיקים בחטופים אנחנו נותנים לכם הזדמנות להודיע לנו על כך. אנו נבטיח לכם ולמשפחותיכם תגמול כספי למען עתיד טוב יותר".

15:06 - עיריית באר שבע: הלימודים בעיר יחזרו ביום ראשון הקרוב למסלולם הרגיל בכל מוסדות החינוך.

14:53 - ראש ממשלת לבנון: "הספיקו לנו המלחמות בלבנון, אנחנו בוחרים בשלום. ההחלטה לצאת למלחמה היום נמצאת בידיה של ישראל".

14:30 - דובר צה"ל: כוחות היבשה של צה"ל ממשיכים בלחימה ברצועת עזה תוך מאמץ רב זרועי עם כוחות האוויר והים | האזינו לקולות הקשר.

14:25 - צבע אדום בדרום אשקלון ובעוטף.

14:06 - בעקבות אירוע בטחוני בדרום רכס רמים הצירים מצומת כח ומערבה סגורים לתנועה עד הודעה חדשה.

14:05 - מחבלי חיזבאללה ירו טיל נ"ט בגבול לבנון. צה"ל השיב אש.

14:00 - צבע אדום בעוטף עזה.

פעילות חיל הים ברצועה

13:45 - שר החוץ האיראני, שמבקר כעת בטורקיה, מאיים על ישראל: "אם יימשכו ההתקפות על עזה, יהיו לכך השלכות קשות".

13:10 - חברי קונגרס ברזילאים החזיקו תמונות של חטופים ישראלים ברצועת עזה, וקראו לשחרורם המיידי באירוע ששודר אתמול בשידור חי ברחבי ברזיל.

13:00 - ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, בטקס סיום קציני מודיעין: "אמ"ן תחת פיקודי כשל, ולא עמד במשימה החשובה ביותר שלו - מתן התרעה למלחמה. כעומד בראש הארגון, אני הוא הנושא באחריות העליונה לכך, כפי שהדגשתי החל מיומה הראשון של המלחמה".

12:30 - עלה ל-13 מספר החיילים ההרוגים בעזה אתמול: לוחם גבעתי סמ"ר רועי סרגוסטי הי"ד, מפקד כיתה בגבעתי מחוות נחל הרועה, נפל אתמול במהלך הקרבות ברצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו.

12:15 - למעלה מ-60 חברי כנסת מכלל הסיעות ביקשו להשתתף ולצפות בסרט תיעודי זוועות ה-7 באוקטובר שיוקרן היום לח"כים בשעה 13:00 באודיטוריום הכנסת.

12:00 - שר הבריאות של טורקיה: הושלמו ההכנות להקמת 20 בתי חולים שדה באזור מעבר רפיח במצרים ובנמל התעופה אל-עריש.

11:45 - חברת הסלולר הפלסטינית ג'ואל: "שירותי התקשורת (נייח, סלולר ואינטרנט) החלו לחזור בהדרגה באזורים שונים ברצועת עזה, לאחר שנותקו בידי הצד הישראלי הבוקר".

11:35 - אזעקות בעוטף.

11:01 - אחרי שעות ארוכות של שקט: מטח כבד אל עבר אשקלון, אשדוד ויישובי האזור.

לעדכונים קודמים מהמלחמה

שמות החללים שהותרו לפרסום: סגן אריאל רייך בן 24, מירושלים, קצין לוחם בגדוד 77, עוצבת 'סער מגולן'; רב"ט אסיף לוגר בן 21, מיגור, לוחם בגדוד 77; סמל עדי דנן בן 20, מיבנה, מפקד כיתה בגדוד צבר, חטיבת גבעתי; סמ"ר הלל בן 20, מדימונה, לוחם בגדוד צבר; סמ"ר ארז מישלובסקי, בן 20, מאורנית, לוחם בגדוד צבר; סמ"ר עדי ליאון בן 20, מניל"י, לוחם בגדוד צבר; רב"ט עידו עובדיה בן 19, מתל אביב, לוחם בגדוד צבר;  רב"ט ליאור סימינוביץ  בן 19, מהרצליה, לוחם בגדוד צבר; סמ"ר רועי דאוי בן 20, מירושלים, מפקד כיתה בגדוד צבר; סמ"ר רועי סרגוסטי, לוחם גבעתי מחוות נחל הרועה; סג"מ פדיה מרק מעתניאל; סמ"ר איתי יהודה בן 20, מראשון לציון, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי וסמ"ר שי ארוס בן 20, מחולון, חובש קרבי בגדוד צבר, חטיבת גבעתי.

אתמול הותרו לפרסום שמותיהם סמ"ר רועי וולף בן 20, מרמת גן, לוחם בסיירת גבעתי וסמ"ר לביא ליפשיץ בן 20, ממודיעין, גם הוא לוחם בגבעתי. בנוסף, באירוע זה נפצעו שני לוחמי צה"ל מסיירת גבעתי באורח קשה.

 

 

מלחמת חרבות ברזל צה"ל עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד