כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
"רה"מ צריך להתפטר"

הדוד השכול: "איך מתמודדים? עדיין לא יודע, ברור לי שלא נישבר"

הרב בני קלמנזון, אביו של אלחנן שנרצח כשחילץ אזרחים ממחבלים, ודודו של פדיה שנפל בעזה, אמר: "רה"מ צריך להתפטר - אבל זה לא הזמן לחיסול חשבונות"

הדוד השכול: "איך מתמודדים? עדיין לא יודע, ברור לי שלא נישבר"
חורבות קיבוץ ניר עוז צילום: אריק מרמור, פלאש 90

אלחנן קלמנזון ז"ל, תושב עתניאל בן 43, נהרג בבוקר השבעה באוקטובר במהלך ניסיונותיו לחלץ אנשים מידי מחבלי חמאס רצחניים. במהלך השעות האחרונות, פורסם כי לוחם גבעתי סג"מ פדיה מרק, בן דודו, נפטר מפצעיו לאחר שנפגע באורח קשה בפעולה בעומק רצועת עזה. אביו של פדיה ז"ל הוא מיכאל (מיכי) מרק, שנרצח בפיגוע ב־2016.הרב בני קלמנזון, אביו של אלחנן ודודו של פדיה, סיפר לינון מגל ובן כספית ב-103FM על האובדן הכבד, המכה שוב במשפחה.

"אלחנן, חשוב לי להגיד, איש של ההתיישבות מעבר לקו הירוק. איש ביטחון שעבד באחת מזרועות הביטחון היותר מיוחדות של המדינה. איש עם חשיבה אסטרטגית מאוד טובה, עם ידע היסטורי ומזרח תיכוני רחב, עצום, קלט מהר מאוד יחסית מה קורה בבארי וביישובי העוטף. קרא לאחיו מנחם, רב מתנחל בעתניאל, ולאחיינו שהוא בוגר יהל"ם ובן ישיבה גם כן בעתניאל - תוך כדי לחימה הם הצילו מעל מאה איש בבארי", סיפר הרב קלמנזון.

"הם היו מאושרים מזה, עד לרגע שמתוך בית חשוך נפתחה על אלחנן אש ואחרי 14.5 שעות של מבצע וחילוץ - הוא נהרג, אחיו נפצע, והיום בלילה התבשרנו שגם האחיין שלו, שבגלל שהוא היה בפיקוד בגבעתי, הוא לא הגיע להלוויה, הוא לא הגיע לשבעה, הוא היה עם החיילים שלו - נהרג. זה הסיפור. לא מדובר במוות ראשון ולא שני במשפחה הזאת", ציין בצער.

איך מתמודדים על כל הבשורות האלה?
"אתה שואל אותי בזמן לא מתאים. אני עדיין לא יודע. ברור לי שבעזרת השם לא נישבר, נתמודד. אם מישהו חושב שפיגוע, רצח של אב במשפחה הזאת ואימא שנפצעה אנושות, ובמשך שנים שיקמה פחות או יותר את עצמה - לא משפיע לטווח ארוך? זה משפיע. אנחנו עדיין אוספים את השברים גם משם, אבל נעשה את הדברים, אני מקווה כמיטב יכולתנו, ונצליח להתמודד".

"באמת מציע, תנסו לחשוב על הדברים ולא להגיד 'כן אבל'"

בהמשך השיחה, פנה הרב עם בקשה לבן כספית: "בן, אני לא בחרתי בנתניהו, לא הייתי מחסידיו, אבל יש לי בקשה, תעזבו את הסיפורים האלה לעכשיו. תעזבו את הסיפורים. זה סוג של אסקפיזם. כמו שמאוד נהנינו לחשוב שההתנתקות לא תתפוצץ לנו בפנים, שחמאס מורתע והפך להיות פרגמטי. זה לא הזמן לחיסול חשבונות".

"אישית, אני חושב שנתניהו צריך לקבל אחריות ולהתפטר, אבל מאוד צורם לי שמתוך הבור של חיל האוויר עולה קריאה לפרק, או את נתניהו עצמו או את ביתו תוך כדי לחימה. תנסו להשאיר את ליל הסכינים הארוכות קצת לעתיד", הוסיף.

כספית השיב: "אני מקבל את הקריאה שלך בכבוד עצום. שנית אני חושב שכולנו אחים ומאוחדים במלחמה הזו. שלישית, אני חושב שבקטע שרמזת על הבור בחיל האוויר נעשה פה עוול גדול. מדובר באדם שתרומתו לחיל האוויר היא עצומה והוא שלח לחברים שלו בקבוצת ווטסאפ פרטית, מה שאנחנו שולחים לחברים שלנו. מישהו הדליף את זה החוצה והחליטו להשעות אותו. אני חושב שההחלטה לא נכונה".

לאחר מכן, שיתף הרב באירוע נוסף שקרה לתלמידיו בישיבת ההסדר בעתניאל: "חבר'ה שעדיין לא גויסו, נסעו להשתתף, להזדהות עם החטופים. שם פתח אביו או אחיו של אחד החטופים את זה שמתנחלים הם בדיוק כמו החמאס. הם קמו במבוכה, אני חושב כעשרות רבות של תלמידים, ולאט לאט חמקו בשקט מהמקום. אני באמת מציע, תנסו לחשוב על הדברים ולא להגיד 'כן אבל'".

כספית ציין בתגובה כי "מדובר במאות משפחות שזה אלפי אנשים גם חווים את זה שמגיעים לאותו מקום שבו הם מוחים ודורשים את יקיריהם, לפחות כמה פעמים ביום, כל מיני אנשים שתוקפים ומקללים ויורקים ותולשים שלטים. אני עיתונאי בישראל ואני חושב שבעוד X שנים ישאלו אותי נכדיי 'סבא, איפה היית כשידעת שאת המלחמה הזאת מנהל זוג ידיים לא כשיר, על פי מיטב ידיעותיך הבדוקות ושתקת?'"

"אז אני עושה את זה במינון שלי, תוך כדי תמיכה עצומה כל הזמן בכוחות הביטחון, תוך כדי הפצת סרטוני הסברה ואני נקרע לגזרים בדילמה בין הצורך עכשיו לשתוק ולהילחם לבין הצורך להתריע. כל ההתראות שלי בהקשר הזה, לאורך 25 שנה, התגשמו", סיכם.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד