כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
מכתב סודי

הבקשה ההזויה של הצלב האדום - והסירוב הישראלי

במכתב ששלחו לנציבות שירות בתי הסוהר ביקשו בצלב האדום "להזכיר לישראל את אמנת ז'נבה", ואף דרשו: "התנהגו בכבוד והומניות לכל מי שחירותו נגזלה ממנו". בישראל הגיבו בחריפות

הבקשה ההזויה של הצלב האדום - והסירוב הישראלי
מחבלים בכלא צילום: WISSAM NASSAR / FLASH 90

בצלב האדום שלחו אתמול מכתב לנציבת שירות בתי הסוהר, שהוגדר סודי וחסוי. המכתב ביקש על רקע ההחלטה לצמצם את תנאי האסירים הביטחוניים: "התנהגו בכבוד והומניות לכל מי שחירותו נגזלה ממנו", כך לפי פרסום "חדשות 12".

בצלב האדום אף ביקשו גישה לאסירים: "הענקת גישה לצלב האדום היא לא רק מחויבות חוקית, אלא עשויה גם להרגיע את המתיחות הגוברת בתוך בתי הסוהר ומחוצה להם".

עוד דרשו בצלב האדום: "יש להבטיח שכל חולה או פצוע מקבל טיפול רפואי ראוי ומהיר, להבטיח שנעשית התחשבות מיוחדת בכל ילד שחירותו נגזלה ולאפשר לעצורים לקיים קשר עם משפחותיהם".

הנציבה קטי פרי השיבה לארגון במכתב משלה, בו כתבה כי "המלחמה המתמשכת, הסבל שנגרם לאזרחים בלתי מעורבים וסידורי האבטחה הנרחבים הנדרשים משירות בתי הסוהר במהלך תקופה זו, בלתי אפשרי לתאם את הביקורים שביקשתם".

"אני מוקירה ומעריכה את היכולת וההשפעה של הצלב האדום בזירה הבין-לאומית, כמו גם את העקביות שבה אתם דורשים גישה ומידע בנוגע לכל מי שנמצא בסכנה. בטוחני שתעשו כל שבכוחכם ליצור קשר ישיר עם כל האזרחים והחיילים החטופים בעזה, שנמצאים בשבי במקום לא ידוע, ושתאספו מידע והוכחות להיותם בחיים ועל מצבם הבריאותי, עבור המשפחות המודאגות שחיות כרגע את הסיוט הגרוע מכל", לדבריה.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד