כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
יצטרפו ל-FBI

חיילי קומנדו אמריקאים נמצאים בישראל ועוזרים באיתור בני ערובה

חיילי קומנדו אמריקאים נמצאים בישראל לסייע באיתור בני הערובה שנחטפו ב-7 באוקטובר לעזה. כמה מדינות מערביות שלחו בחשאי צוותים קטנים של הכוחות המיוחדים שלהן לישראל כדי לסייע בכל מבצע חילוץ אפשרי 

חיילי קומנדו אמריקאים נמצאים בישראל ועוזרים באיתור בני ערובה
צבא ארה"ב אילוסטרציה צילום: חיל האוויר האמריקני

חיילי קומנדו אמריקאים נמצאים בשטח בישראל ומסייעים באיתור יותר מ-230 בני הערובה שנחטפו במהלך התקפת חמאס ב-7 באוקטובר, כך אמר גורם בכיר במדיניות המבצעים המיוחדים של הפנטגון ל'ניו יורק טיימס'.

"אנחנו עוזרים באופן פעיל לישראלים לעשות מספר דברים", אמר כריסטופר מאייר, עוזר שר ההגנה, בוועידת מבצעים מיוחדת בוושינגטון. לדבריו, המשימה העיקרית היא לסייע לישראל "בזיהוי בני ערובה, כולל בני ערובה אמריקאים. זו באמת האחריות שלנו לעשות זאת".

מאייר סירב לומר כמה כוחות מבצעים מיוחדים של ארה"ב נמצאים כיום בישראל. אבל גורמים אמריקאים אחרים אומרים שמשרד ההגנה שיגר כמה עשרות אנשי קומנדו בימים האחרונים, בנוסף לצוות קטן שהיה בישראל ב-7 באוקטובר וערך אימונים שנקבעו קודם לכן.

הגורמים הרשמיים, שדיברו בעילום שם, אמרו שהקומנדו יצטרפו ל-FBI, אנשי מחלקת המדינה ומומחים אחרים לחילוץ בני ערובה של ממשלת ארה"ב בדיונים שלהם עם עמיתים ישראלים.

לכוחות המבצעים המיוחדים של ארה"ב אין תכנית ללחימה עם ישראל בעזה, אבל הם מדברים עם עמיתיהם הישראלים על "מה שהולך להיות קרב מורכב מאוד בהמשך הדרך" בעזה, אמר מאייר.

"אנחנו נעבוד איתם ככל האפשר כדי לעזור להם לייעץ לגבי סוגי פעילויות", אמר מאייר.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי כמה מדינות מערביות שלחו בחשאי צוותים קטנים של הכוחות המיוחדים שלהן לישראל כדי לסייע בכל מבצע חילוץ אפשרי ולהיות בקרבת מקום כדי לסייע בכל פינוי רחב היקף של אזרחיהן מישראל או מלבנון.

מאייר הוסיף שכוחות המבצעים המיוחדים של ארה"ב באזור ערוכים גם "לעזור לאזרחינו לצאת ממקומות ולעזור לשגרירויות שלנו להיות מאובטחות".

 

ארצות הברית חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד