ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
"החטופים בחיים"

נורית קופר ששוחררה משבי החמאס - מדברת לראשונה

לפני שבוע נורית קופר מניר עוז, שוחררה משבי החמאס | כעת היא מוקפת בבני משפחתה ומתאוששת מהחוויה הקשה שעברה במהלך 17 הימים שלה בעזה

נורית קופר ששוחררה משבי החמאס - מדברת לראשונה
מחבלי חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

נורית קופר, ששוחררה משבי החמאס מתאוששת באחד מהקיבוצים בצפון הנגב ומספרת על מה אירע עימה במהלך השבי. מאז שחזרה לאחר 17 ימים היא נמצאת עם בני משפחה ונכדים. להם אמרה "החטופים בחיים. צריך לעשות הכול כדי להחזיר אותם. אני רוצה שכל המשפחות ישמחו כמו שהמשפחה שלי שמחה".

רותם, הבן של נורית סיפר בשיחה עם ynet כי "אמא בסדר וזה הכי חשוב. כבר עבר שבוע. מבחינה פיזית היא התחזקה. יש לה שבר בכתף השמאלית עוד מהחטיפה מהבית, שהייתה מאוד אכזרית. הם ירו על הדלת של הממ"ד ועשו בה חורים. הם הוציאו אותה ואת אבא באלימות וברוטליות. היא עכשיו בבית, אצל אחותי רווית. היא מסתגלת מחדש. יש לי גם אח צעיר שרק לאחרונה בנה בית בקיבוץ ניר עם, והוא פונה מביתו כמו כל תושבי העוטף".

עוד הוסיף כי "היא זוכרת פרטים, אבל לא תמיד משתפת. היא מעדיפה להתמקד בעתיד. אבא עדיין חטוף והיא דואגת לו מאוד. הם נחטפו יחד והוחזקו יחד באותו חדר מתחת לאדמה, יחד עם עוד חמישה חברי קיבוץ. אבא כנראה הבין ששחררו את אמא ואת יוכבד. כל האירוע מאוד טראומתי עבורה, בגלל שהחטיפה הייתה מאוד אלימה".

"בכל הזמן בשבי הם לא הבינו אם בחוץ יום או לילה. כעת היא מן הסתם רואה ומבינה מה קורה מסביב. סיפרנו לה מי נרצח ומי חטוף. היא הייתה צריכה ללמוד על גודל האסון. היא עדיין עוברת תהליך של עיכול. כל יום זה התקדמות קלה נוספת, אבל יש עוד דרך ארוכה".

לפני שבוע יוכבד ליפשיץ ונורית קופר מהיישוב ניר עוז, בנות 85 ו-79 שוחררו משבי חמאס, מיד לאחר השחרור הן הגיעו במסוק לבית החולים איכילוב בתל אביב כשהן מלוות בקרובי המשפחות שלהן. למחרת ליפשיץ נשאה נאום מבית החולים שגרר ביקורת רבה. לצד התלאות שעברה, סיפרה ליפשיץ כי זכתה ליחס טוב בשבי החמאס. דבריה חובקו על ידי ארגון הטרור שכבר משתמש בהם לתעמולה בעולם.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד