ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
עדכונים שוטפים

הקרבות בעזה נמשכים: שני לוחמים נהרגו, עוד מפקד בחמאס חוסל

הותר לפרסום כי שני לוחמי צה"ל נהרגו במהלך הפעולה הקרקעית בעזה | צה"ל השתלט על מעוז חמאס בג'באליה. עשרות מחבלים חוסלו, ביניהם מפקד שהיה ממובילי מתקפת הטרור הרצחנית בעוטף | דובר צה"ל על השיגורים מתימן: "גורמים רבים מנסים לאתגר אותנו בשליחות איראן"

הקרבות בעזה נמשכים: שני לוחמים נהרגו, עוד מפקד בחמאס חוסל
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל / פלאש 90

שני לוחמי צה"ל נהרגו היום בקרבות בצפון הרצועה, במהלך הכניסה הקרקעית לעזה. השניים הי"ד הם סמ"ר רועי וולף בן 20, מרמת גן וסמ"ר לביא ליפשיץ בן 20, ממודיעין, לוחמי גבעתי. באירוע נפצעו שני לוחמי צה"ל מסיירת גבעתי באורח קשה.

מאז שעות הבוקר מנהלים כוחות צה"ל קרבות עזים מול מחבלים של ארגון הטרור חמאס בעומק רצועת עזה. במקביל, חיל האוויר מגביר בשעות אלו את התקיפות האוויריות ברצועה. כוחות צה"ל חיסלו היום עשרות מחבלים.

בתוך כך, צה"ל הודיע כי מטוסי קרב של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ חיסלו את אברהים ביארי, מפקד גדוד מרכז ג'באליה בארגון הטרור חמאס, שהיה ממובילי מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר. בתקיפה נפגעו גם מחבלים רבים של החמאס. החיסול בוצע במסגרת תקיפה נרחבת של מחבלים ותשתיות טרור של גדוד מרכז ג׳באליה, אשר השתלט על מבנים אזרחיים בעיר עזה. 

עוד קודם לכן כוחות צה"ל בפיקוד חטיבת גבעתי השתלטו על מעוז צבאי של החמאס בצפון הרצועה. המעוז נמצא במערב ג'באליה ומשמש לאימונים לקראת פעולות טרור והוצאתן לפועל. במהלך הלחימה במעוז הכוחות ניהלו קרבות עם מחבלים וחיסלו רבים מהם, כלי טיס חיסלו מחבלים נוספים. הכוחות בשטח איתרו והשמידו פירי מנהרות, אמצעי לחימה וציוד צבאי. בנוסף, הלוחמים בשטח איתרו במתחם חומר מודיעיני. בסיום הפעילות הכוחות השתלטו על המתחם.

"כוחותינו לוחמים בעומק הרצועה, והשתלטנו על מעוז טרור של חמאס", אמר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, בהצהרתו הערב, "במהלך החיסול של ביארי הושמדה תשתית ומחבלים רבים נהרגו. נמשיך לפעול בעוצמה באזור עזה וברחבי הרצועה". במהלך הקרבות איבדנו לוחמים, מסרנו הודעה למשפחות של 2 לוחמים", המשיך דובר צה"ל, "יש לנו שיתוף פעולה עם הצבא האמריקני על מנת לחסל איומים במרחב".

דובר צה"ל אמר על השיגורים מתימן: "גורמים רבים באזור שפועלים בשליחות איראן מנסים לאתגר אותנו ולהסיט אותנו מהמלחמה בעזה. אנחנו נשארים ממוקדים במלחמה בעזה. נדע להגן על עצמנו בכל מקום שאליו נידרש".

כל העדכונים:

01:18 - לפני זמן קצר צה״ל הפיל טיל קרקע-אוויר שנורה משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. כלי טיס של חיל האוויר תקפו בתגובה את מקור הירי ממנו שוגר הטיל וכן את החוליה שביצעה את השיגור.

תיעוד תקיפת מקור הירי ממנו שוגר טיל קרקע אוויר מלבנון // דו\"צ

01:12 - חיזאם אל-אסד, חבר הלשכה המדינית של החות'ים, צייץ לפני דקות אחדות "אילת".

00:59 - דובר צה"ל: לפני זמן קצר לוחמי ההגנה האווירית יירטו איום אווירי שזוהה במרחב ים סוף, דרומית לאילת. לא נשקפה סכנה לאזרחים ולא זוהתה חדירה לשטח ישראל.

00:32 - ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום סדרת שיחות עם מנהיגים: עם נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס, ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק וראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי.

ראש הממשלה עדכן את המנהיגים במהלך המלחמה והודה להם על תמיכתם הבלתי מסויגת במדינת ישראל. רה"מ נתניהו ציין כי מלחמתה של ישראל נגד חמאס-דאעש היא מלחמתו של כל העולם הנאור.

23:59 - אזעקה בנתיב העשרה.

23:39 - קבינט ניהול המלחמה הסתיים לפני מספר דקות.

22:47 - ראש הממשלה בנימין נתניהו כעת בהערכת מצב ביטחונית, בקריה בתל אביב.

נתניהו בהערכת מצב ביטחונית, בקריה בתל אביב // רועי אברהם, לע\"מ

22:31 - בפעם השנייה מאז החלה הלחימה - שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן יגיע לישראל ביום שישי הקרוב. כך פורסם ב'חדשות 12'.

21:44 - ממשלת בוליביה מודיעה על ניתוק קשריה הדיפלומטיים עם ישראל.

21:29 - גורם ביטחוני מאשר הערב: "מצרים החליטה לאפשר לפצועים בלתי מעורבים עזתים להיכנס לקבלת טיפול רפואי מציל חיים בשטחה. יש לציין כי זהות הפצועים מוכרת לישראל, נבדקה ואושרה בידי מערכת הביטחון". כך דווח ב-N12.

21:23 - הסנאט בארה"ב אישר את מינויו של שר האוצר לשעבר ג'ק לו לתפקיד השגריר בישראל.

21:12 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

יירוטים בשמי גוש דן - שימוש לפי סעיף 27א

21:03 - אזעקות ביישובים: אזור תעשייה הדרומי אשקלון, תל אביב - דרום העיר ויפו, תל אביב - עבר הירקון, תל אביב - מרכז העיר, תל אביב - מזרח, אשקלון - דרום, רמת גן - מערב, פתח תקווה, רמת השרון, גבעתיים, בני ברק, בת ים וחולון.

יירוטים בגוש דן - שימוש לפי סעיף 27 א

21:00 - אזעקה כעת באשקלון.

20:20 - ניצן ליפשיץ, אביו של לביא הי"ד שנפל היום בקרב בעזה: "כשהוא יצא לקרב הוא ידע לאן הוא יוצא, הוא אמר לי אבא, אני נלחם על המדינה שלנו וזה הדבר הנכון".

20:33 - ‏דובר צה"ל: "מתנהלים קרבות פנים מול פנים, ידינו על העליונה, הלוחמים נהרגו בגבורה".

20:31 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה: "הארץ התמלאה בשעות האחרונות בשמועות כאלה ואחרות. אל תפיצו שמועות. נדווח לכם הכל בשקיפות ואמינות, תוך שמירה על כוחות הביטחון".

20:28 - דובר צה"ל בהצהרה: "החותים מנסים לאתגר אותנו מתימן בשליחות איראן, אנחנו נשארים ממוקדים בעזה".

20:22 - ח'אלד משעל, מנהיג חמאס בחו"ל: "אין לנו רצון בחטופים האזרחיים, מעוניינים לשחרר אותם, אבל רוצים שהתוקפנות תיפסק כדי שנוכל לאסוף אותם".

20:08 - הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי קיים הערכת מצב עם המפקדים והכוחות הלוחמים בדרום • תיעוד

הערכת מצב שקיים הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי עם המפקדים והכוחות הלוחמים בדרום

20:02 - דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג׳ון קירבי: "לא נתמוך בהעברה כפויה של פלסטינים אל מחוץ לרצועת עזה". לדבריו, "חמאס מערים קשיים ומונע מאזרחים אמריקנים לצאת מהרצועה. לפי שעה אין אינדקציות לכך שחמאס שם את ידו על הסיוע ההומניטרי".

19:59 - הפנטגון מודיע על שליחת 300 חיילים אמריקנים נוספים למזרח התיכון אך מדגיש שלא לישראל, אלא לחיזוק ההרתעה האיזורית.

19:44 - חוסל מפקד גדוד מרכז ג'באליה בחמאס, ממובילי מתקפת הטרור הרצחנית.

19:30 - השר חילי טרופר ב'חדשות 12': "לא הייתי נותן מוניטין גבוה לדברי דובר החמאס. מציע לא לתת קרדיט לחמאס".

19:29 - כוחות צה"ל בפיקוד חטיבת גבעתי השתלטו על מעוז צבאי של החמאס במערב ג׳באליה שבצפון הרצועה, בפעילויות קרקעיות היום חוסלו כ-50 מחבלים; במקביל כוחות קרקעיים ברחבי הרצועה ממשיכים בפעילות לסיכול טרור.

תיעוד מהתקיפות במהלך הלחימה במעוז החמאס

19:25 - דובר חמאס: "בימים הקרובים נשחרר חטופים בעלי אזרחות זרה".

19:22 - נשיא טורקיה ארדואן הערב: "ישראל מבצעת בימים האחרונים פשעים נגד האנושות בסיוע ארה"ב ואירופה, אנו פועלים לכך שישראל תישא באחריות בפני החוק. אנו מאמינים שיש לעצור את ישראל, שנראה כי יצאה לחלוטין מדעתה, בהקדם האפשרי".

19:10 - הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס מחר בשעה 21:00.

19:07 - באזור השעה 18:00 נשמעה התרעת צבע אדום בשטחים פתוחים בים המלח. לאחר בדיקה התברר שמדובר בשיגור טיל מיירט לעבר להקת ציפורים בטעות.

19:00 - שר הביטחון גלנט בבסיס פלמחים: "ההישגים בשדה הקרב משמעותיים, לצערנו, המחירים שאנו משלמים יקרים".

לעדכונים קודמים מהמלחמה

מלחמת חרבות ברזל עזה צה"ל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד