ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
קרב המלונות

שר התיירות תקף את המיליארדר: "ייזרק מההתאחדות"

לאחר שאקירוב סירב לבקשת משרד האוצר לפתוח את מלונותיו לטובת אירוח מפוני העוטף בוועדת הכספים הוא הותקף ואף נשמעו קולות כי יש לקזז מכספי הפיצויים שיקבל  

שר התיירות תקף את המיליארדר: "ייזרק מההתאחדות"
ממילא, אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

במהלך דיון שהתקיים היום (שלישי) בוועדת הכספים תקף שר התיירות, חיים כץ, את אלפרד אקירוב הבעלים של מלונות היוקרה ממילא ומצודת דוד על סירובו לפתוח את מלונותיו בפני מפוני העוטף. "בימים הקרובים הוא ייזרק מהתאחדות בתי המלון כי הוא לא עוזר בתקופת מלחמה". 

מנכ"לית ארגון 'לובי 99', עו"ד לינור דויטש, אמרה כי יש לשלול מהמלונות את האופציה של קבלת פיצויים מלאים מהמדינה לפי מתווה הפיצויים שיוצג עבור עסקים שנפגעו בשל המלחמה. היא טענה כי מכל פיצוי יקוזזו ההכנסות שהיו לו אילו היה מוכן לפתוח את מלונותיו.

כזכור, לפני כשבוע התאחדות המלונות הודיעה כי בכוונתה להדיח את איש העסקים והמיליונר אלפרד אקירוב לאחר שלא פתח את מלונותיו לאירוח עבור מפוני הדרום. "בעוד חברינו עושים לילות כימים למען מפוני עוטף עזה, דרום הארץ, קריית שמונה, קיבוצי ומושבי הצפון, בחר החבר אלפרד אקירוב לסגור את שערי מלונותיו ואף כשהתבקש בכל לשון של בקשה לסייע בקליטת מפונים — עמד בסירובו.

לאדם זה, יהיה חשוב ומשמעותי ככל שיהיה, אין מקום בשורות חברות וחברי ההתאחדות. הוא פגע באינטרסים של מדינת ישראל. נשיאות ההתאחדות מבקשת מהחבר אלפרד אקירוב לחזור בו מסירובו לאלתר ואם לא, לפרוש משורותיה. אם לא כן, אנו מבקשים מיו"ר מועצת ההתאחדות לכנס את המועצה ולהרחיקו", נכתב.

כאשר משרד האוצר ביקש לשכן את המונים אצלו, חברת אלרוב נדל"ן ומלונאות ענתה כי "בשל המצב הביטחוני, אין לנו לצערנו את מספר העובדים שדרוש כדי לאפשר תפעול של המלונות בירושלים".

מאלרוב נמסר בתגובה: טוב יעשו גורמים ממשלתיים, ובכלל זה חיים כץ, אם יתמקדו במציאת פתרונות ארוכי טווח למשפחות ללא קורת גג.

בנסיבות המיוחדות שהביאו לעצירת תנועת התיירות, החליטה החברה על סגירת המלונות כפי שנעשה במשברים קודמים. תפעול המלונות שהינם עתירי כח אדם בלתי אפשרי בימים אלו.

אלרוב תורמת מיליוני שקלים לשיכון משפחות שמפונות מאשקלון בתיאום עם ראש העיר תומר גלאם, לבתי החולים איכילוב ושיבא, לרכישת אמבולנס מיוחד בארה״ב עבור הימ"מ ועוד.

אין לנו שום צורך להיות חברים בהתאחדות בתי המלון, שאינה מביאה לנו שום תועלת. אלרוב תעביר סכום השווה ערך לדמי החבר להתאחדות - לטובת מטרות שייטיבו עם המפונים.



 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד