ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
חלשה, מוכה ומובסת

לקראת הסלמה? באיראן מזלזלים ביכולותיה של ישראל

נראה שאיראן עדיין מסתייגת מפתיחת חזית מלאה מול ישראל, שעלולה לגבות מחיר כבד מחיזבאללה ואולי אף מאיראן עצמה. לפיכך, הצגת המהלכים הצבאיים הישראלים ככושלים והבלטת יכולתו של חמאס להמשיך ולהתמודד בהצלחה ובכוחות עצמו אל מול תקיפות צה"ל מספקות בידי איראן הצדקה להימנע מהרחבת העימות

לקראת הסלמה? באיראן מזלזלים ביכולותיה של ישראל
הנשיא אברהים ראיסי צילום: Iran international

ד"ר רז צימט, מומחה לאיראן במכון למחקרי ביטחון לאומי, מפנה את הקשב לראש הנחש, איראן, ומסביר כיצד בכירי הרפובליקה האיסלאמית רואים את ישראל, מעריכים את יכולותיה, ועד כמה ריאלית האופציה שהיא תסלים את הזירות השונות מול ישראל. 

בכירים איראנים המשיכו גם בימים האחרונים לאיים בהרחבת המלחמה לחזיתות נוספות אם תמשיך ישראל בתקיפותיה בעזה ותרחיב את הפעולה הקרקעית. שר החוץ האיראני הזהיר מפני התרחבות המלחמה נגד ישראל אם זו תמשיך בתקיפותיה בעזה, דובר משמרות המהפכה הצהיר כי האזור כולו עלול להתפוצץ אם תקיפות ישראל תימשכנה וסגן יו"ר ועדת החוץ והביטחון בפרלמנט האיראני איים בפתיחת חזיתות נוספות אם "פשעי המלחמה" של ישראל יימשכו.

לצד איומים אלה, מבטאים בכירים ואמצעי תקשורת איראניים זלזול ביכולותיה הצבאיות של ישראל. נשיא איראן ראיסי אמר בריאיון לרשת אל-ג'זירה, כי כישלון ישראל לפלוש לעזה במהלך סוף השבוע הוא הניצחון השני מאז "מבול אל-אקצא" וכי מאז פעולת חמאס ב-7 באוקטובר לא השיגה ישראל אף הישג ממשי.

מפקד משמרות המהפכה סלאמי הצהיר, כי ישראל הציבה טנקים רבים בסמוך לרצועת עזה, אך נמנעה עד כה מלנוע קדימה. קודם לכן טען סלאמי, כי אין לישראל היכולת להילחם בחמאס הנהנה מיתרון בולט בניהול לחימה קרקעית. בתוך כך, העיתונות הממסדית האיראנית מציגה את הפעולה הקרקעית של צה"ל ברצועת עזה ככישלון.

סוכנות הידיעות "תסנים", המזוהה עם משמרות המהפכה, דיווחה מפי מקורות פלסטינים על נסיגת צה"ל ממספר צירים אליהם נכנס ברצועת עזה לאחר שספג "פגיעות קשות" והיומון "המשהרי" טען, כי ישראל נאלצה לסגת לאחר שלושה ניסיונות כושלים לפלוש לעזה.

טענות איראן בנוגע לכישלונותיה לכאורה של ישראל אינן מפתיעות ומבטאות את הנרטיב האיראני הרשמי המבקש להציג את ישראל כחלשה, מוכה ומובסת.

לצד זאת, יש במסרים אלה כדי לסייע לטהראן להצדיק את הימנעותה עד כה ממימוש איומיה להרחיב את המערכה לזירות נוספות ולשלב את שותפיה ב"חזית ההתנגדות", ובראשם חיזבאללה, בעימות כולל עם ישראל. נראה שאיראן עדיין מסתייגת מפתיחת חזית מלאה מול ישראל, שעלולה לגבות מחיר כבד מחיזבאללה ואולי אף מאיראן עצמה. לפיכך, הצגת המהלכים הצבאיים הישראלים ככושלים והבלטת יכולתו של חמאס להמשיך ולהתמודד בהצלחה ובכוחות עצמו אל מול תקיפות צה"ל מספקות בידי איראן הצדקה להימנע מהרחבת העימות באופן שאינו משרת את האינטרסים שלה בשלב הנוכחי.

מלחמת חרבות ברזל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד