ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
חברו נפגע מיריות

יצא אל הלא נודע: סיפורו של טכנאי החשמל שנקלע לזירת המלחמה

סיפורו של ישראל בן מוחה, בן 56, תושב דימונה, טכנאי חשמל במרכז ביצוע נגב של החברה, עובד חברת החשמל מזה 32 שנים | בן מוחה איבד במהלך עבודתו בעוטף חבר שעבד לא רחוק ממנו ונפגע מיריות. זאת ועוד, הבן הצנחן שלו, החתן במגלן והבת שבשירות קבע – כולם נמצאים באזור הלחימה

יצא אל הלא נודע: סיפורו של טכנאי החשמל שנקלע לזירת המלחמה
חשמלאי. אילוסטרציה צילום: Roni Schutzer/Flash 90

ביום השני למלחמה, קיבל ישראל בן מוחה - טכנאי חשמל, קריאה להגיע לקיבוץ עלומים כדי להחזיר חשמל במתח גבוה למספר יישובים, בשל פגיעה ונזקים ברשת כתוצאה מירי רקטות ולחימה באזור. מאובזרים באפודים קרמיים, רכב ממוגן ירי וקסדות פלדה, הוא יצא עם חבריו אל הלא נודע.

ליד צומת סעד הם נקלעו ללחימה בין כוחות צה"ל למחבלים. הצבא הצמיד שני לוחמים ללוות את עובדי חברת החשמל בלב הקרב. בהתקרבו לעמוד ראה גופה של מחבל. מיידית החיילים הרחיקו את הצוות בחשד לרימוני רסס. משם הוא נסע לקיבוץ עלומים כשסרט בלהות ליווה אותו עד לקיבוץ במראות מזוויעים וקשים ביותר של גופות, חלקן שרופות ומכוניות פגועות ושרופות גם כן.

זהו אחד מיני סיפורים קשים ביותר שחווה בן מוחה במהלך ימי המלחמה, שטרם הסתיימה. הוא וכלל עובדי חברת החשמל עובדים יום יום תחת אש, בזמן אזעקות ואפילו בעת חילופי ירי – הכל כדי לתקן את נזקי המלחמה ולהחזיר חשמל לתושבי עוטף עזה, שממילא חווים קושי רב. נציין לטובה את הסיוע של צה"ל שליווה את עובדי חברת החשמל והגן עליהם, גם עם נגמ"שים וטנקים.

בן מוחה, איבד במהלך עבודתו חבר שעבד לא רחוק ממנו שנפגע במהלך היריות. זאת ועוד, הבן הצנחן שלו, החתן במגלן והבת שבשירות קבע – כולם נמצאים באזור הלחימה. עם כל הקושי והדאגה, בן מוחה וחבריו ממרכז ביצוע נגב, ממשיכים במסירות יתר וממוקדי מטרה – להחזיר את אספקת החשמל הסדירה לתושבי עוטף עזה, לבסיסי צה"ל, למקורות ולחברות הסלולר. תוך ידיעה שמדובר במוצר חיוני לאזרחי המדינה ולמשק בכלל.

 

מלחמת חרבות ברזל חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד