ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
מפנים עורף

האמריקאים כבר לא משתגעים על מכוניות חשמליות

בשבוע שעבר חברת הליסינג וההשכרה העולמית הרץ הודיעה שהיא עוצרת את הרכישה של מכוניות טסלה. הסיבה לפי הרץ היא שהתיקונים של המכוניות החשמליות שהנהגים "מכסחים" יקרים מדי. בנוסף הרץ לא מרוצה מזה שטסלה מורידה מחירים לעתים וזה פוגע בערך של הצי שלה

האמריקאים כבר לא משתגעים על מכוניות חשמליות
פורד מוסטאנג מאך-E חשמלית. הלקוח האמריקאי מפנה עורף צילום: פורד

שוק הרכב האמריקאי הוא שוק הפכפך ומעניין, כזה שבדרך כלל מה שהוא מכתיב מתרחש אחר כך בשווקים נוספים ובשבועות האחרונים מתרחש בשוק הרכב האמריקאי תהליך שהוא לפחות על פניו הפוך ממה שכולם, כולל נשיא ארצות הברית חשב שיקרה: דווקא האמריקאים, אלה שמכתיבים לעולם את הקצב בהרבה תחומים, מפנים עורף למכוניות החשמליות.

זה התחיל בכמה דיווחים נקודתיים על ירידה בביקוש למכוניות חשמליות אבל עכשיו נדמה שהסכר נפתח: בשבוע שעבר חברת הליסינג וההשכרה העולמית הרץ הודיעה שהיא עוצרת את הרכישה של מכוניות טסלה: בשנת 2021 הרץ הודיעה על עסקה בשווי אדיר של מאות מיליוני דולרים שבמסגרתו היא תרכוש את המכוניות החשמליות של טסלה וגם של חברת פולסטאר, עכשיו היא חוזרת בה.

הסיבה לפי הרץ היא שהתיקונים של המכוניות החשמליות שהנהגים "מכסחים" יקרים מדי. בנוסף הרץ לא מרוצה מזה שטסלה מורידה מחירים לעתים וזה פוגע בערך של הצי שלה. אבל הרץ היא רק מקרה נקודתי: ג'נרל מוטורס הודיעה שהיא דוחה את מועד היצור של המכוניות החשמליות שלה כמה שנים קדימה, פורד מודיעה שיש לה קשיים בייצור ריווחי של מכוניות חשמליות ואילו הונדה וג'נרל מוטורס הודיעו בסוף השבוע האחרון שהן מבטלות את התכנית המשותפת שלהן לבנות רכב חשמלי עממי.

מדוע כל זה קורה כעת ומה האמריקאים יודעים שאנחנו לא? התשובה היא שהשוק האמריקאי מתחיל להיות רווי והאמריקאים שבשלים לרכב חשמלי כבר ניצלו את היכולת לרכוש אותו – ומה שנשאר הם כל יתר האמריקאים, כלומר אלה שנוסעים 300 קילומטרים ביום. והם, מה לעשות, עדיין לא בשלים לרכב חשמלי ולא ממש מעוניינים בו. האם זה ישתנה? ימים יגידו אבל מה שבטוח – יש כאן התפכחות מעניינת.

 

 

רכב חשמלי טסלה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד