כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"ביום שאחרי הניצחון"

הלחימה בעזה: החשש האמריקני מקריסה מוחלטת

האמריקנים זיהו סימנים ראשונים לקריסת מוחלטת של השירותים האזרחיים ואנרכיה ברצועה בגלל העובדה שיש מאות אלפים שירדו מצפון הרצועה דרומה, ומנגד, ירידה ברמת החיים והחיסרון במים והעבירו מסר לישראל להגדיל את הסיוע ההומניטרי 

הלחימה בעזה: החשש האמריקני מקריסה מוחלטת
הריסות בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

נוכח המצב בעזה מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, בממשל האמריקני חוששים מקריסה מוחלטת של השירותים האזרחיים ומאנרכיה בדרום הרצועה. ב'כאן 11' פורסם כי האמריקנים זיהו סימנים ראשונים לכך בגלל העובדה שיש מאות אלפים שירדו מצפון הרצועה דרומה, ומנגד, ירידה ברמת החיים והחיסרון במים.

על כן, המסר שהועבר לישראל הוא שצריך לעשות יותר, להגדיל את הסוגייה ההומניטרית. זאת ועוד, האמריקנים חוששים שקריסה אזרחית בדרום הרצועה תפגע ביכולת לקדם פתרון "ביום שאחרי הניצחון".

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "הסיוע ההומניטרי מאפשר לישראל מרחב פעולה חשוב כדי לממש את מטרות המלחמה. הסיוע ההומניטרי הוא לא של ישראל, אלא של גורמים בינלאומיים. מדובר במזון ותרופות שנבדקים ומפוקחים פיזית ע״י גורמי ביטחון ישראלים ועוברים דרך מצרים. כלל המשלוחים מיועדים לאוכלוסייה האזרחית - ואם יתברר שהם נלקחים ע"י חמאס הם יופסקו".

בתוך כך, אתמול פורסם מסמך עליו הוטמע לוגו של משרד המודיעין שבו מכהנת השרה גילה גמליאל מ'הליכוד' ובו פורטו שלוש חלופות עיקריות בהן התייחסויות לשלטון ברצועה והאוכלוסייה העזתית.

האפשרות הראשונה שעלתה במסמך, הישארות האוכלוסיה בעזה וייבוא שלטון הרשות הפלסטינית. האפשרות הנוספת שעלתה, היא הישארות האוכלוסיה האזרחית בעזה והצמחת שלטון ערבי מקומי.

האפשרות השלישית שעלתה, היא פינוי האוכלוסיה האזרחית מעזה לסיני, כך שבשלב הראשון יוקמו ערי אוהלים באיזור, לאחר מכן ייפתח מסדרון הומניטרי לסיוע ובהמשך, ייצור איזור סטרילי בתוך מצרים.

מלחמת חרבות ברזל עזה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד