כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
ברבריות פלסטינית

הגיעו במשלחת חקלאות מטנזניה ונחטפו על ידי חמאס

שגריר טנזניה בישראל אמר לאביו של אזרח טנזני שבנו נחטף לעזה, כי שתי הממשלות פועלות יחד כדי להבטיח את שחרורו. עם זאת, הרשויות בטנזניה לא הגיבו בפומבי לתפיסת אזרחיהן

הגיעו במשלחת חקלאות מטנזניה ונחטפו על ידי חמאס
ראה"מ הפלסטיני מוחמד אשתיה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בין החטופים הרבים בעזה, ישנם אזרחים זרים רבים. ביניהם שני סטודנטים טנזנים שנחטפו על ידי חמאס לעזה. ג'ושוע לויטו מולל וקלנס פליקס מטנגה, שהו בישראל במסגרת תוכנית התמחות בחקלאות, כך מסר משרד החוץ. "הם נחטפו על ידי מחבלי חמאס ומוחזקים כבני ערובה בעזה", נכתב בהודעת משרד החוץ.

אביו של מולל אמר ל-BBC שיש לו תקווה שבנו הבכור יחזור בשלום. הוא אמר כי שגריר טנזניה בישראל הבטיח לו ששתי הממשלות פועלות יחד כדי להבטיח את שחרורם. עם זאת, הרשויות בטנזניה לא הגיבו בפומבי על תפיסת אזרחיהן.

לפני שאושר כי בנו, בן 21, נלקח כבן ערובה,מולל אמר ל-BBC שהוא לא יכול לאכול או לישון כי הוא נואש לדעת מה קרה לו. "כשאני הולך לשוק אנשים שואלים אותי למה אני יורד כל כך הרבה במשקל", אמר בשבוע שעבר.

הפעם האחרונה שמולל שוחח עם בנו הייתה ביום חמישי ה-5 באוקטובר - יומיים לפני שחמושי חמאס תקפו את קיבוץ נחל עוז, בו למד חקלאות.

המילים האחרונות שהוא אמר לבנו היו: "תתנהג בצורה הטובה ביותר כי אתה במקום חדש, ותפיק את המרב מההתמחות". משפחתו של מטנגה עדיין לא דיברה בפומבי. הם היו בין 260 סטודנטים טנזניים בישראל.

ב-7 באוקטובר נטבחו 1,400 בני אדם על ידי חמאס, יותר מ-230 בני ערובה הועברו לרצועת עזה שנמצאת בשליטת ארגון הטרור חמאס. ישראל אומרת שהם מגיעים מ-25 מדינות, כולל דרום אפריקאי אחד שטרם זוהה. הרשויות בדרום אפריקה לא הגיבו.

חמאס אומר כי החביא את בני הערובה ב"מקומות בטוחים ומנהרות" בתוך עזה.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד