כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
ברמאללה רוצים מדינה

ראש הממשלה הפלסטיני: "לא ננהל את עזה ללא פתרון לגדה המערבית"

ראש הממשלה של הרשות הפלסטינית אמר בריאיון לתקשורת הבריטית כי הרשות לא תנהל את עזה ללא פתרון לגדה המערבית. ראש הממשלה מוחמד שתייה קרא ל"חזון מקיף ושליו" ולהפסקת אש בעזה

ראש הממשלה הפלסטיני: "לא ננהל את עזה ללא פתרון לגדה המערבית"
ראה"מ הפלסטיני מוחמד אשתיה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

הרשות הפלסטינית לא תחזור לשלוט בעזה לאחר מלחמת ישראל-חמאס ללא הסכם הכולל את הגדה המערבית במדינה פלסטינית, כך אמר ראש ממשלת הרשות ל'גארדיאן'.

מוחמד שתייה, המכהן כראש ממשלה מאז 2019, אמר שהרשות הפלסטינית לא תשתף פעולה ללא חזרה לתהליך שלום אמיתי שיביא לשתי מדינות ריבוניות.

"לגרום לרשות הפלסטינית ללכת לעזה ולנהל את ענייני עזה ללא פתרון מדיני לגדה המערבית, כאילו הרשות הפלסטינית הזו עולה על מטוס F-16 או טנק ישראלי?" אמר שתייה. "אני לא מקבל את זה. הנשיא שלנו [מחמוד עבאס] אינו מקבל זאת. אף אחד מאיתנו לא יקבל את זה".

"אני חושב שמה שאנחנו צריכים זה חזון מקיף ושליו", אמר "הגדה המערבית צריכה פתרון, ואז לחבר את עזה אליה במסגרת פתרון שתי המדינות".

העדיפות הראשונה, אמר שתייה, היא להפסיק את הפצצת עזה, כמו גם את האלימות בגדה המערבית, שבה לדבריו נהרגו 110 מחבלים במהלך שלושת השבועות האחרונים על ידי כוחות הביטחון הישראלים.

שתייה טען כי הצורך הישראלי במישהו אחר שינהל את השטח במקום חמאס נותן לקהילה הבינלאומית דבר נדיר. לחזור לפתרון שתי המדינות שנתניהו פירק באופן שיטתי במהלך כהונתו.

"השאלה עבורנו הישראלים, האמריקאים, האירופים, כולם, היא איך נוכל להפוך את האסון הזה להזדמנות לשלום?" הוא אמר. "אנחנו לכודים בין הסלע לפטיש", אמר.

פלסטינים חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד