כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
לא מציאותי

דיווח: נתניהו לחץ על האיחוד האירופי ללחוץ על מצרים לקבל פליטים מעזה

דיווח כי ראש הממשלה נתניהו לחץ על האיחוד האירופי ללחוץ על מצרים לקבל פליטים מעזה. אך מדינות מובילות באירופה דחו את הרעיון שנדחה שוב ושוב על ידי קהיר כלא מציאותי

דיווח: נתניהו לחץ על האיחוד האירופי ללחוץ על מצרים לקבל פליטים מעזה
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

ראש הממשלה נתניהו, ניסה לשכנע את מנהיגי אירופה להפעיל לחץ על מצרים לקבל פליטים מעזה, כך דיווח ה'פייננשל טיימס'.

הרעיון עלה בפגישות עם גורמים אירופאים בשבוע שעבר, אצל מדינות כמו צ'כיה ואוסטריה בדיונים פרטיים, בפסגה של מנהיגי האיחוד האירופי ביום חמישי ושישי.

עם זאת, מדינות מפתח באירופה, בעיקר צרפת, גרמניה ובריטניה, דחו את ההצעה כלא מציאותית, והצביעו על התנגדות עקבית של מצרים לרעיון של קבלת פליטים מעזה, אפילו על בסיס זמני. קהיר הביעה בקול את חששותיה שישראל תנסה להשתמש במשבר כדי לכפות על מצרים את בעיותיה עם הפלסטינים.

הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי אמר החודש כי ארצו דוחה "כל ניסיון לחסל את הנושא הפלסטיני באמצעים צבאיים או באמצעות עקירה כפויה של פלסטינים מאדמתם, שתבוא על חשבון מדינות האזור".

התפקיד הפוטנציאלי של מצרים נדון בפסגת האיחוד האירופי, מנהיגים הסכימו בסופו של דבר שמצרים צריכה למלא תפקיד במתן סיוע הומניטרי רחב לעזה, אך לא ללחוץ עליה לקבל פליטים.

"נתניהו דחף די חזק שהפתרון הוא שהמצרים יקחו עזתים לפחות במהלך הסכסוך", אמר דיפלומט מערבי. "אבל לא לקחנו את זה ברצינות כי העמדה המצרית היא ותמיד הייתה ברורה מאוד והם פשוט לא יעשו את זה".

דיפלומט מערבי שני אמר כי הם מאמינים שהלחץ של המשך ההתקפה הישראלי על עזה עלול להוביל לשינוי עמדה. "זה הדבר היחיד שאפשר לעשות, אז עכשיו הגיע הזמן להפעיל לחץ מוגבר על המצרים להסכים", אמרו.

יותר ממיליון עזתים נעקרו מאז החלה ישראל להפציץ את הרצועה מלאה במחבלים ובתומכי טרור לפני שלושה שבועות בתגובה למתקפה רצחנית של חמושי חמאס ב-7 באוקטובר, שבה נהרגו יותר מ-1,400 בני אדם, בתקיפה הקטלנית ביותר אי פעם על אדמת ישראל.

מחלקת המדינה האמריקנית מסרה כי וושינגטון תומכת במעבר בטוח של אזרחים המעוניינים לעזוב את עזה, אך לא תומכת ב"העברה כפויה של פלסטינים מחוץ לרצועת עזה"

חמאס עזה בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד