א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
עדכונים שוטפים

אזעקות בגוש דן | דובר צה"ל: "נשתמש בפרטים שמסרה החיילת ששוחררה"

אזעקות נשמעו בגוש דן, לא דווח על נזק או נפגעים | אחרי חשיפת שחרור החיילת החטופה, אומר דו"צ: "מסרה פרטים בצורה מדהימה, זה מידע שאנחנו צריכים להשתמש בו ונשתמש בו ככל שיידרש" | נתניהו: "צה"ל הרחיב את כניסתו הקרקעית לתוך רצועת עזה" | עדכונים מכל הזירות

אזעקות בגוש דן | דובר צה"ל: "נשתמש בפרטים שמסרה החיילת ששוחררה"
חרבות ברזל צילום: פלאש 90

אזעקות נשמעו הערב בשורה של ערים במרכז הארץ, ברקע התרחבות הפעילות הקרקעית ברצועה: לפחות שש רקטות שוגרו מעזה לעבר גוש דן, חלקן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. לא דווח על נפגעים או על נזק. מוקדם היום נשמעו אזעקות גם באזור ירושלים.

"אנחנו בעיצומה של המלחמה", אמר היום ראש הממשלה נתניהו. "אנחנו הצבנו יעד ברור להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס. את הדברים האלה אנחנו עושים באופן שיטתי; קודם כל שלב הבלימה שהסתיים. השלב השני - כתישה מן האוויר שנמשכת כל הזמן. השלב השלישי - צה"ל הרחיב את כניסתו הקרקעית לתוך רצועת עזה, הוא עושה את זה בצעדים מדודים, מאוד עוצמתיים, תוך התקדמות שיטתית צעד אחד צעד".

מוקדם יותר הותר לפרסום כי הלילה שוחררה החיילת אורי מגידיש, במהלך פעולה קרקעית, לאחר שנחטפה על ידי ארגון הטרור חמאס במתקפת הפתע החיילת נבדקה רפואית, מצבה טוב והיא נפגשה עם משפחתה. "צה"ל ושב"כ ימשיכו לעשות כל מאמץ על מנת להביא לשחרור החטופים", נאמרה בהודעה שמסרו הארגונים.

דובר צה"ל דניאל הגרי התייחס לשחרור החיילת. "היא חולצה בפעולה קרקעית. יותר מזה לא אפרט. ככל שאנחנו עושים את זה יותר, האויב נפגע יותר וכך יהיו לנו יותר הזדמנויות מבצעיות וזה מה שנכון לעשות. לגבי התחקור שלה, אורי עשתה את זה בצורה מדהימה, באופן מדהים של הבעת זיכרון וכן הלאה. זה מידע שאנחנו צריכים להשתמש בו ונשתמש בו ככל שיידרש".

סרטון של שלושת החטופות שפרסם חמאס, אמר דובר צה"ל: "הלב נקרע מהצעקה של דניאל ומפניהם של ילנה ורימון שיושבות על ידה. ליבנו איתכן ועם משפחותיכם. חמאס מפעיל טרור פסיכולוגי נגדנו. הוא רוצה שנפיץ אותו, הוא רוצה להכאיב לנו. דווקא בגלל זה עלינו לגלות חוסן, חוסן של ברזל וקור רוח".

כל העדכונים:

23:27 - משרד ראש הממשלה: הסיוע ההומניטרי מאפשר לישראל מרחב פעולה חשוב כדי לממש את מטרות המלחמה. הסיוע ההומניטרי הוא לא של ישראל, אלא של גורמים בינלאומיים. מדובר במזון ותרופות שנבדקים ומפוקחים פיזית ע״י גורמי ביטחון ישראלים ועוברים דרך מצרים. כלל המשלוחים מיועדים לאוכלוסייה האזרחית - ואם יתברר שהם נלקחים ע״י חמאס הם יופסקו.

23:19 - שב"כ וצה"ל הנחו את החיילת אורי מגידיש לא להתראיין בשלב זה, כלקח משחרור החטופות הקודמות.

23:16 - דיווח ב'פייננשל טיימס': רה"מ נתניהו ניסה לשכנע מדינות באירופה ללחוץ על מצרים לקלוט פליטים מרצועת עזה. למרות זאת, בלונדון, ברלין ופריז דחו את הניסיונות וטענו שהם "בלתי סבירים".

23:13 - באישור שב"כ וצה"ל: כ-8,000 פועלים פלסטינים נכנסו לישראל מיו"ש בשל מחסור.

22:59 - סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס תיפגש בלונדון עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק לדון במלחמה בין ישראל וחמאס ובמלחמה באוקראינה.

22:46 - הבית הלבן: נתניהו וביידן סיכמו על הרחבה משמעותית של הסיוע לרצועה.

22:34 - אור הלר ב'חדשות 13': ‏אורי מגידיש היתה אצל השב"כ 12 שעות. נתנה המון מידע. זכרה המון פרטים. הרמטכ"ל הרצי הלוי בא למתקן השב"כ לפגוש את אורי. ״תעזרו גם לאחרים. תעשו מה שאתם יכולים״ היא בקשה מהלוי ומראש השב"כ רונן בר. יחידה מובחרת מאד של צה"ל סייעה על הגדר. לוחמי השב"כ נכנסו לרצועה בחסות הלחימה.

22:25 - ביה"ח אסותא אשדוד: לפני זמן קצר פונו אל ביה"ח באופן מוסק שלושה חיילי צה"ל שנפגעו משאיפת עשן. מצבם מוגדר כעת קל והם ממשיכים לטיפול והערכה במלר"ד ביה"ח.

22:14 - שר החוץ האיראני יבקר מחר בקטר כדי לדון במלחמה בישראל.

21:53 - על פי סקר דעת קהל שפורסם בעיתון הלבנוני 'אל אח'באר' שמזוהה עם חיזבאללה, 68% מהלבנונים מתנגדים להצטרפות מלאה ומיידית למלחמה ויותר מ-52% הביעו תמיכה בפעולות בגבול "שיעסיקו את האויב". בנוסף, 80% מהלבנונים תומכים במתקפת חמאס על עוטף עזה.

21:42 - משטרת ישראל מטפלת כעת במספר זירות נפילה של פריטי רקטה באזור ראשל״צ, לא ידוע בשלב זה על נפגעים.

21:35 - עיריית שדרות: שתי נפילות בעיר מהשיגורים האחרונים. אין נפגעים בגוף, נגרם נזק.

21:28 - אזעקות ביישובים: פארק תעשיות פלמחים, נס ציונה, בית עובד, בית חנן, גן שורק, נטעים, אירוס.

21:27 - אזעקות ביישובים: ראשון לציון - מזרח, ראשון לציון - מערב, רמת גן - מערב, משמר השבעה, אור יהודה, בית דגן, חולון, אזור, גנות, חמד.

21:25 - אזעקה בנתיב העשרה.

21:21 - ראש הממשלה נתניהו בהצהרה לתקשורת הזרה: "אני רוצה להבהיר את עמדתה של ישראל בנושא הפסקת אש. כשם שארצות הברית לא הייתה מסכימה להפסקת אש אחרי ההפצצות בפרל הרבור או אחרי מתקפת הטרור ב-9/11, כך ישראל לא תסכים להפסיק את הלחימה עם חמאס לאחר ההתקפה האיומה בשבעה באוקטובר".

21:18 - דובר צה"ל על שחרור התצפיתנית אורי מגידיש: "החזרנו את אורי הביתה. אורי זוכרת הכל באופן מדהים, שיתפה פעולה, סיפרה".

21:16 - דובר צה״ל: אין בעיית דלק בעזה לבתי החולים. כרגע אנחנו לא מכניסים דלק לעזה, זו החלטת הדרג המדיני.

21:13 - דובר צה״ל על סרטון החטופות: הלב נקרע. חמאס מפעיל נגדנו טרור פסיכולוגי - ודווקא בגלל זה עלינו לגלות חוסן של ברזל וקור רוח. אל לנו לשתף פעולה עם משחק המוחות של חמאס, כך נצליח לנצח אותו.

21:10 - דובר צה״ל דניאל הגרי בהצהרה: "מבקש להעביר מסר לחטופים ומשפחותיהם - כולנו מחויבים, יש לנו חובה מוסרית כדי להחזיר את החטופים כולם הביתה".

21:05 - אזעקות בשדרות, איבים וניר עם.

20:54 - שר הביטחון יואב גלנט, הגיע היום יחד עם השר בני גנץ וסגן הרמטכ״ל האלוף אמיר ברעם לשטחי הכינוס של אחת מהאוגדות הפועלות ברצועת עזה. שר הביטחון קיים הערכת מצב אופרטיבית עם מפקד האוגדה והקצונה הבכירה, ועמד על פעילות הכוחות לסיכול מחבלי החמאס והשמדת התשתיות של ארגון הטרור.

השרים גלנט וגנץ באחת מהאוגדות הפועלות ברצועת עזה // צילום: אלעד מלכה

20:40- עוטף עזה: אזעקה בנחל עוז.

20:13 - החל משעות הצהריים פעלו 12 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן, עם סיוע תחנות מחוז צפון, לצד סיוע של כבאים כתומים מפיקוד העורף, צוותי כיבוי של קק"ל ורשות הטבע והגנים, בשריפה נרחבת בשטח פתוח בין קרית שמונה למכללת תל חי.

מפקד המשמרת, רב-רשף דרור בוחניק: "לוחמי האש פעלו במספר גזרות והצליחו לבלום את האש על גדר מכללת תל חי. השריפה נעה בכמה חזיתות בחסות הרוחות ובמאמץ רב של צוותי הכיבוי והגורמים החבירים הושגה שליטה באירוע לאחר מספר שעות".

20:11 - היום ביצע מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, הערכת מצב בתוך שטח רצועת עזה עם הכוחות הלוחמים. כוחות צה״ל ממשיכים בפעולה הקרקעית לטובת מימוש מטרות המלחמה.

אלוף פיקוד דרום ירון פינקלמן // דובר צה\"ל

>> לעדכונים נוספים מהיום ה-24 למלחמה

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד