א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
המלחמה בישראל

אושרה לקריאה ראשונה הצע"ח להכרה במשפחות החטופים

ועדת העבודה והרווחה אישרה את הצעת היו"ר ח"כ אייכלר לתקציב נוסף בסך 30 מיליון ש"ח לחודש למשפחות החטופים עבור פעילות למען בן משפחתם החטוף. כל הפרטים

אושרה לקריאה ראשונה הצע"ח להכרה במשפחות החטופים
מכוניות נטושות בעוטף עזה צילום: אדי ישראל, פלאש 90

ועדת העבודה והרווחה הצביעה היום (שני) פה אחד בעד הצעת החוק של יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר להכרה במשפחות החטופים כמשפחות נפגעי איבה לקראת הצבעה במליאה בקריאה ראשונה. זאת לאחר שבשבוע שעבר אושרה הכרה זמנית במשפחות. הצעת החוק, עליה חתומים 83 חברי כנסת, תעגן את ההכרה, הזכאויות והתגמולים למשפחות בחקיקה ראשית.

הצעת החוק קובעת שמשפחות החטופים והנעדרים יקבלו תגמולים שישולמו לבן משפחה של נספה לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה או חללי פעולות איבה. בין היתר יוענקו למשפחות תגמולים חודשיים ללא הגבלת זמן, כל עוד לא השתנה מצבו הרשמי של החטוף או הנעדר. ממידע שהוצג בוועדה בדיונים קודמים עולה כי סכום התגמול החודשי ינוע בין 9,000-13,000 ₪ בחודש, ועוד תוספת של 10% בגין כל ילד במשפחה. כמו כן יוענקו כששת אלפים ש"ח לכל אחד מאחיו ואחיותיו ולכל אחד מילדיו של החטוף. את הסכום הזה יקבלו גם האחים הבגירים מעל גיל 18.

בהעדר בן זוג או הורים, יחולק המענק הראשי בחלקים שווים לקודמים מבין אלה: ילדיו הבגירים של החטוף או הנעדר, אחיו ואחיותיו הבגירים, הורי הוריו ובהעדרם של כל אלה, לפי קביעת פקיד תביעות או קצין תגמולים – לבן משפחה אחר.

במהלך הדיונים שנמשכו שעות ארוכות החל משבוע שעבר, הציע יו"ר הוועדה להעניק תקציב נוסף עבור כל חטוף, אשר ישמש את המשפחה לפעילות עבור החטוף. הדרישה התקבלה ע"י משרדי הממשלה ואושרה ע"י חברי הוועדה.

ע"פ הסיכום, מלבד המענקים החודשיים הקבועים שיקבל כל קרוב משפחה ממדרגה ראשונה, כל משפחה תקבל תקציב של 30 אלף ש"ח לחודש למשך שנתיים, עם אופציה להארכה לשנה נוספת. התקציב ישמש להסברה, טיסות וכל פעילות הסברתית ומדינית, וכן שיקום המשפחה. את התקציב תקבלנה המשפחות בפעימות של 90 אלש"ח כל שלושה חודשים. הפעימה הראשונה תיכנס מיד עם העברת החוק. זאת עד לשבית החטוף או להגדרתו כנספה ע"י משרד הביטחון.

ההכרה בחוק נוגעת גם למי שנחטפו או הוגדרו כנעדרים באופן שתואם את הגדרות החוק גם לפני ה-7 באוקטובר 2023 והתשלומים ישולמו החל ממועד זה ואילך.

עם אישור הוועדה, הצעת החוק תעלה להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת ותשוב לוועדה, לצורך הכנה לקריאות השנייה והשלישית.

יו"ר הוועדה ויוזם הצעת החוק ח"כ אייכלר בירך על אישור החוק פה אחד על כל סעיפיו השונים ואמר: "המטרה הראשונה היא להחזיר את החטופים הביתה. עד שהם חוזרים, עלינו לדאוג שלמשפחותיהם יהיה בסיס כלכלי, תמיכה וגם אפשרות לפעל למען יקיריהם, כדי שיוכלו לחזור כמה שיותר מהר הביתה".

מלחמת חרבות ברזל ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד