א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
מתנגדים לציונות

תיעוד: יהודי איראן יצאו להפגין נגד המבצע הישראלי בעזה

באיראן נערכה היום הפגנה נגד פעילות צה"ל בעזה. מטעם מנהיגי הקהילות היהודיות נמסר כי ההפגנה נערכה כדי "לגנות את הפשעים ורצח העם של המשטר הציוני בעזה ולתמוך בעם המדוכא בפלסטין"

תיעוד: יהודי איראן יצאו להפגין נגד המבצע הישראלי בעזה
יהודי איראן בהפגנה צילום: באדיבות המצלם

במספר ערים ברחבי איראן התקיימו היום (שני) הפגנות מצד הקהילות היהודיות נגד ישראל. ההפגנות התקיימו בטהראן, שיראז, אספהאן, יזד, כרמאנשאה וכורדיסטאן. באחת הכרזות שהוצגה בהפגנה בטהראן נאמר: "אנו, קהילת יהודי באיראן, עם גינוי חריף נגד פשעי המשטר הציוני הגוזל נגד העם המדוכא וחסר ההגנה של פלסטין, הבענו את הזדהותנו עמם. אנו מבקשים מהקהילה הבינלאומית לעזור להם. היהדות נפרדת מהציונות".

האימאם חומייני מנהיג איראן הקודם, צוטט על אחת הכרזות, "אנו מגנים כל הרג של ילדים, נשים וחסרי הגנה".

כזכור כפי שדיווחנו, חכם ד"ר יונה חמאמי לאלהזאר, מנהיג רוחני באיראן, גינה את "הציונים" והזמין את הקהילה היהודית המקומית בטהראן לבוא לבית כנסת להפגנת תמיכה בפלסטינים בעזה.

במכתב רשמי שפרסם נאמר: "קהילה מכובדת שלום, בעקבות הפשעים הברבריים של המשטר הירושלמי הכובש נגד העם המדוכא בפלסטין, ומות הקדושים של ילדים נשים וגברים חסרי הגנה בעזה, חובה על כל אדם יהודי, במיוחד היהודים האיראנים להביע את מחאתם נגד המעשים הנוראיים של משטר ירושלים הכובש".

היהודים באיראן בדרך להפגנה

חכם ד"ר יונה חמאמי לאלהזאר, מנהיג רוחני באיראן, אמר בבית הכנסת בטהרן על "ההתקפות הנרחבות של ישראל" נגד אזרחים בעזה: "אנו מגנים את ההתקפות של ישראל על עזה, האמונה של היהדות היא באל אחד, לא בציונים".

הוא אמר: "ערכו של אדם אינו מבוסס על חומריותו או לאומיותו, אלא על רמת הטוב והאדיקות שיש לו, ולמרבה הצער, המשטר הציוני מבצע הרג נגד תורת היהדות".

בהדגישו את הציות לחוקים הבינלאומיים, אמר: "למלחמה יש מסגרות משלה המבוססות על חוקים בינלאומיים והמשטר הציוני רואה בילדים, נשים, בתי חולים ומקומות קדושים מטרות צבאיות ותוקף אנשים חסרי הגנה, דבר שאינו מקובל".

הוא הבהיר: "הדבר הראשון שאלוהים מצפה מהאדם הוא לשמור על צדק והגינות. היום המשטר הציוני מבצע פשעים נוראים שאמריקה תומכת בהם, והיום הכינוס שלנו הוא למען הגנת העם המדוכא וחסר ההגנה של פלסטין, יש לחץ להפסקת אש מיידית".

נאומים בבית הכנסת נגד ישראל

חבר הפרלמנט היהודי הומיון שמח המייצג את היהודים באיראן. אמר: "יהודי טהראן מגנים את רצח העם הפלסטיני על ידי המשטר הציוני ותומכים בעם המדוכא של פלסטין".

בהפגנה שהתקיימה בבית הכנסת יוסף עבאד, בטהראן הוא אמר: "נתניהו והממשלה המלוכלכת של המשטר הציוני צריכים לדעת שהתוצאות של המלחמה הזו יביאו אותם בסופו של דבר לבתי המשפט הבינלאומיים, האיש הרשע הזה בוודאי יישפט והוא ייענש על מעשיו".

הוא הוסיף כי מניעת כניסת סיוע הומניטרי לעזה היא "אחד מסימני האכזריות של משטר הגזלנים הציוני. אנו עדים למחאות מאוד חזקות של הציונים עצמם נגד ממשלת ירושלים הכובשת, נתניהו רצה להאפיל על המחאות הללו, ובתקיפה בעזה ניסה להסיט את דעת הקהל של ארצו למלחמה לא שוויונית".

בהתייחסו להתכנסות היהודים היום, אמר חבר הפרלמנט היהודי במועצה האסלאמית של איראן: "אנו עדים להפגנות ולהתנגדות של הקהילה היהודית בעולם בנוגע למלחמה בעזה בכל העולם, התכנסויות אלו מתקיימות באמריקה, במדינות אירופה ובמדינות רבות אחרות. תנו לנתניהו ולממשלה המלוכלכת של המשטר הציוני לדעת שהשלכות המלחמה הזו יגיעו לבתי המשפט הבינלאומיים, האיש הרשע הזה בוודאי יישפט והוא ייענש על מעשיו".

הוא אמר: "הקהילה היהודית של איראן חיה באיראן אלפיים ושש מאות שנה, והם התרגלו לתרבות העם האיראני, והם לא ראו דבר מלבד טוב בשנים אלו. קהילת היהודים האיראנים לא עשתה שום דבר מלבד פטריוטיות. האיראנים היהודים תמיד היו חסידיו של מייסד הרפובליקה האסלאמית כמו גם המנהיג העליון הנוכחי".

הוא הביע תקווה שבעתיד הקרוב "העם הפלסטיני ינצח במלחמה הזו ויוכל לחזור לביתו ולארצו האמיתיים".

ראשי הקהל בהפגנה

הקהילה היהודית בעיר יזד גינתה גם היא את ישראל: "השתיקה וחוסר המעש של הממשלות והארגונים הבינלאומיים וקהילת זכויות האדם בנוגע לפשעים שמבצע המשטר הציוני, חייבת להיפסק", הם דרשו הפסקת אש מיידית ו"הפסקת פשעי המשטר הציוני, לרבות טבח בילדים ובנשים". הם קראו גם להסרה מיידית של המצור על עזה על מנת לשלוח תרופות, מזון, דלק וסיוע לתושבי עזה.

המונים משתתפים בהפגנות נגד ישראל


איראן חמאס מלחמת חרבות ברזל הרב יהודה גראמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד