א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
מהדהדים אנטישמיות

התקשורת הממלכתית של סין: היהודים שולטים באמריקה

בעוד סין אומרת כי היא מעוניינת לתווך בין ישראל לעזה, האנטישמיות גוברת בתקשורת הרשמית של המפלגה הקומוניסטית שמאשימה את ארצות הברית בהעמקת המשבר בעזה, ודיווחה כי יש שליטה יהודית בפוליטיקה האמריקאית

התקשורת הממלכתית של סין: היהודים שולטים באמריקה
חיילי צבא סין צילום: צבא סין

ככל שהסכסוך בין ישראל לחמאס מתעצם, ומעלה את הסיכוי למלחמה רחבה יותר, סין הגבירה את המאמצים להציב את עצמה כמתווכת ניטרלית לשלום במזרח התיכון.

דיפלומט בכיר מבייג'ינג התקשר לעמיתיו הישראלים והפלסטינים, וקרא לאיפוק. שליח סיני מסייר במזרח התיכון ומתחייב לסייע במניעת מלחמה רחבה יותר. ביום רביעי הטילה סין וטו על החלטה על המלחמה שלא קראה להפסקת אש.

אך גם כאשר סין מבקשת להוריד את הטמפרטורה באופן דיפלומטי, גל של אנטישמיות וסנטימנט אנטי-ישראלי מתפשט ברחבי האינטרנט והתקשורת הממלכתית הסינית, ומערער את המאמצים של בייג'ינג לשדר חוסר משוא פנים. סין כבר נכנסה ללחץ מצד ארה"ב וישראל על סירובה לגנות את חמאס על מתקפה ב-7 באוקטובר שהחלה את המלחמה, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

באינטרנט המצונזר בכבדות של סין, מובאים דברים ביקורתיים ואף אנטישמיים כלפי ישראל. התקשורת הממלכתית של סין מנצלת את הסכסוך כדי להאשים את ארצות הברית בהעלמת עין מהתוקפנות הישראלית, תוך הנצחת כוחות של שליטה יהודית בפוליטיקה האמריקאית.

צ'יינה דיילי, עיתון ממשלתי, פרסם ביום שני האחרון מאמר מערכת שהכריז כי ארצות הברית נמצאת ב"צד הלא נכון של ההיסטוריה בעזה". העיתון דיווח, כי וושינגטון מחמירה את הסכסוך על ידי "גיבוי עיוור לישראל".

לעתים, ההערות האנטי-ישראליות קיבלו גוון לאומני. בפוסט שנצפה על ידי מיליונים בפלטפורמת המדיה החברתית הסינית 'וויבו', חמאס מוגדר "ארגון התנגדות" במקום "ארגון טרור", ישראל מואשמת בהיותה ארגון טרור משום שהתקיפות האוויריות על עזה גרמו לנפגעים אזרחיים.

שדרן ממלכתי סיני כתב כי היהודים שולטים בכמות לא פרופורציונלית בעושר האמריקאי. רבות מהתגובות היו מלאות בסטריאוטיפים אנטישמיים והערות המפחיתות את זוועות השואה.

שן יי, פרופסור בולט ליחסים בינלאומיים באוניברסיטה סינית, השווה את ההתקפות של ישראל למעשי תוקפנות שבוצעו על ידי נאצים.

ה'ניו יורק טיימס' מציין כי קשה לומר אם העמדות האנטי-ישראליות בתקשורת הממלכתית והאנטישמיות באינטרנט הסיני הן חלק מקמפיין מתואם. אבל התקשורת הממלכתית של סין כמעט ולא סוטה מהעמדה הרשמית של המפלגה הקומוניסטית במדינה.

חמאס פלסטינים מלחמת חרבות ברזל סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד