כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
המשק מתאושש

שגרת מלחמה: כמה כסף הוציאו הישראלים על מסעדות?

נתוני שבא מראים על התאוששות נוספת בהוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי בשבוע ה-3 של מלחמת "חרבות ברזל" והן כעת נמוכות רק ב-17.4% מהיקף ההוצאות בשבוע ממוצע במהלך שנת 2023

"מזון ב"מסעדה היהודית
"מזון ב"מסעדה היהודית צילום: יח"צ

מנתוני חברת שבא, מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, עולה כי בשבוע השלישי של מלחמת "חרבות ברזל" (22 עד 28 באוקטובר) נמשכה מגמת ההתאוששות בפעילות המשק ונרשמה עלייה של 8.3% בסך ההוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי לעומת השבוע השני של המלחמה, לעומת השבוע הראשון של המלחמה מדובר בעלייה של 15.6% בהוצאות הציבור בכרטיסי אשראי. 

במהלך השבוע ה-3 של המלחמה סך ההוצאות של הציבור בכרטיסי אשראי הגיע לסכום של 7.512 מיליארד ש"ח לעומת 6.939 מיליארד ש״ח בשבוע השני (15 עד 21 באוקטובר), מדובר על עלייה בהוצאות של יותר מ-573 מיליון ש״ח.

בשבוע הראשון של המלחמה (8 עד ה-14 באוקטובר) היקף ההוצאות של הציבור באשראי הגיע לסכום של 6.489 מיליארד ש"ח. היקף ההוצאות בשבוע ממוצע מתחילת שנת 2023 עומד על 9.096 מיליארד ש"ח.

טלי הולנברג, סמנכ״לית שיווק, פיתוח עסקי ומכירות של שבא מציינת כי ״אנחנו רואים שגם בהקשר של ההוצאות בכרטיסי האשראי הציבור הישראלי נכנס לשגרת מלחמה וההוצאות בענפי הצריכה המרכזיים של המשק צומחות. כך לדוגמא ענף המסעדות, המזון המהיר ובתי הקפה גדל בהיקף של כ-50 מיליון ש״ח בשבוע האחרון לעומת השבוע השני של המלחמה וביותר מ-120 מיליון ש״ח לעומת השבוע הראשון. מגמה של גידול בהוצאות ראינו גם בענף ההלבשה וההנעלה שהגיע להיקף של יותר מ-385 מיליון ש״ח בשבוע ה-3 לעומת 207 מיליון ש״ח בשבוע הראשון״.

 

 

 

מסעדות מלחמת חרבות ברזל חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד