כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
דאעש פעמים 1,000

חבר קונגרס היה מזועזע לאחר ביקור "באתרי השחיטה בישראל"

איש חיל הים לשעבר, וחבר קונגרס אמריקאי, היה מזועזע לאחר ביקור "באתרי השחיטה בישראל" בדרום. הוא אמר כי המראות הקשים הבהירו כי זה "דאעש 1,000 פעמים"

חבר קונגרס היה מזועזע לאחר ביקור "באתרי השחיטה בישראל"
דריק ואן אורדן בכנסת צילום: טוויטר

איש חיל הים לשעבר וחובש קרבי שהפך לחבר קונגרס אומר שהתוצאות של הטבח "באתרי השחיטה בישראל" שביצע חמאס באזרחים ישראלים ב-7 באוקטובר היו המראה הנורא והברברי ביותר שהוא נתקל בו.

"זהו דאעש כפול 1,000", אמר ל"ניו יורק פוסט" דריק ואן אורדן שביקר בישראל בשבוע שעבר, בהתייחסו לג'יהאדיסטים של  דאעש הידועים בעריפת ראשים של בני ערובה.

חבר הקונגרס מקבל תדרוך על הטבח
"אני יכול לדבר עם סמכות, עשיתי מספר קרבות. אנשים נטבחו ברמה שלא נראתה מאז השואה", אמר על המתקפה על ישראל, שבה נרצחו לפחות 1,400 בני אדם, בהם אזרחים רבים כולל נשים וילדים.

"מחבלי חמאס האלה - הפראים האלה, החיות האלה - הם תקפו במיוחד ילדים. אמרו להם לחתוך לאנשים את הידיים והרגליים" אמר ואן אורדן. "אנשים מנסים לתת לזה לגיטימציה".

דריק ואן אורדן שמכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מדינת ויסקונסין היה בעבר לוחם ביחידת אריות הים של יחידת הלוחמה המיוחדת של ארצות הברית, הוא שירת 26 שנים בחיל הים.

הוא תקף את ממשל ביידן על כך שמסר 100 מיליון דולר בסיוע הומניטרי לפלסטינים בעזה. "זה חייב להיות ברור שחמאס אחראי להתקפות האיומות האלה", אמר ואן אורדן בהצהרה.

"לא אנגליה ולא ארה"ב שלחו סיוע הומניטרי לגרמניה הנאצית, איטליה הפשיסטית או יפן הקיסרית במהלך המלחמה. אין עוררין. חמאס, חיזבאללה והספונסר שלהם איראן, הם אויבי החופש והשלום. אנחנו חייבים להפסיק לעזור להם", כתב. "פלסטינים השתתפו בפשעים האלה - לא רק חמאס" אמר.

הוא אמר שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה עם התקפות הנגד שלה בעזה, תוך שהוא דוחה את הקריאות להפסקת אש  "כל מה שקורה בעזה הוא תוצאה של המתקפה של חמאס על ישראל", אמר. ואן אורדן, בן 54, ביקר בקיבוצים שבהם נטבחו עשרות אזרחים, כולל ניצולי שואה.

חבר הקונגרס תורם דם, מפריש חלה, ונפגש עם אנשי זק"א

הוא השתתף בטקס הפרשת חלה לזכות כל האנשים שנלקחו כבני ערובה, החלות ניתנו לחיילים למחרת בבוקר. חבר הקונגרס סייע גם בהכנת כריכים לילדים וחיילים, תרם דם וביקר לוחם ישראלי פצוע. בנוסף, ביקורו כלל פגישות עם פוליטיקאים ישראלים.

ואן אורדן מפעיל לחץ על הנשיא והקונגרס להיות חד משמעיים בתמיכה בישראל.

מלבד הסיוע לישראל לחסל את חמאס, ואן אורדן, חבר בוועדות החקלאות אמר כי הוא ידחוף לספק סיוע מזון לישראל.

הוא ציין כי ישראלים מסתמכים על קבלת פירות וירקות ממדינות ערב, כמו עגבניות מטורקיה. מדינות אלה פחות מוכנות לספק מזון לישראל במהלך המלחמה. "מאיפה הם הולכים להביא את האוכל שלהם?", אמר. הוא גם רוצה להעניק מימון כדי לסייע לחיילים ישראלים להתאושש מפציעות בקרב.

חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד