א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
בשל ענין הומניטרי

דיווח: ישראל החזירה את האינטרנט לעזה בעקבות בקשה אמריקאית

וול סטריט ג'ורנל דיווח כי ישראל החזירה את שירותי האינטרנט והסלולר לעזה לאחר שניתקה את הרשתות ביום שישי האחרון, בעקבות בקשה של ממשל ביידן

דיווח: ישראל החזירה את האינטרנט לעזה בעקבות בקשה אמריקאית
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

ארה"ב לחצה על ישראל להחזיר את התקשורת והרשת האינטרנטית בעזה לאחר שישראל השביתה את האינטרנט ברצועה. המהלכים האחרונים מצביעים על מלחמה שצפויה להימשך זמן רב, כאשר ישראל על פי פרסומים שונים מתכוננת להיכנס בשלבים לתוך שטח עזה. במקביל, ישראל מתמודדת עם לחץ מצד ארה"ב, ומדינות מערביות אחרות, לצמצם למינימום את האבדות האזרחיות, אשר ממשיכות לעלות, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

על פי הדיווח, ישראל הגיבה בחיוב ללחץ האמריקני ביום ראשון בבוקר, כאשר התקשורת והאינטרנט והטלפון חזרו לעבוד ברצועה, לאחר שהתקשורת נותקה ביום שישי האחרון. וושינגטון שכנעה את ישראל שיש להחזיר את התקשורת כדי לאפשר לאו"ם, ארגון הבריאות העולמי וקבוצות סיוע אחרות לתאם עם הצוות שלהן בעזה, כך אמר גורם בכיר בממשלת ארה"ב לעיתון.

בימים האחרונים אימץ הבית הלבן גם את הרעיון של הפסקות הומניטריות, היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, אמר ביום ראשון כי ארה"ב מוכנה לתמוך בהפסקות הומניטריות כדי שניתן יהיה לשחרר בבטחה בני ערובה שבידי חמאס.

"הפסקה הומניטרית תהיה דבר טוב לשחרר בני ערובה", אמר סאליבן. "אבל אתה יכול להמר שחמאס ינסה לנצל את הזמן הזה גם לטובתו".

חמאס ארצות הברית עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד