כ' סיון התשפ"ד
26.06.2024
עדכונים שוטפים

מספר החטופים עלה ל-239 | דובר צה"ל: "נרדוף את סינוואר עד שנגיע אליו"

מספר החטופים בעזה ממשיך לעלות, ודובר צה"ל מבטיח: "נרדוף את יחיא סינוואר עד אשר נגיע אליו" | הרמטכ"ל: "צה"ל ממוקד עכשיו רק בדבר אחד - ניצחון ופירוק חמאס" | החמרה בהסלמה בצפון: אזעקות בנהריה בראש פינה. רקטה פגעה בבית בקרית שמונה - שעלה באש

מספר החטופים עלה ל-239 | דובר צה"ל: "נרדוף את סינוואר עד שנגיע אליו"
חרבות ברזל צילום: פלאש 90

צה"ל עדכן הערב כי מספר הישראלי שנחטפו לעזה במתקפת הפתע לפני כשלושה שבועות, עלה ל-239. זאת, ברקע מחאת שמפחות החטופים שהולכת ומתרחבת. "אנחנו נרדוף את יחיא סינוואר עד אשר נגיע אליו", אמר הערב דובר צה"ל דניאל הגרי. "אוכלוסיית עזה כבר מדברת על כך שסינוואר המיט עליהם אסון, הוא האיש שאחראי להקרסת עזה, הוא חושב ופועל כרוצח שהוכיח לעולם כולו שחמאס גרוע מדאעש כשביצע את הטבח הרצחני ב-7 באוקטובר וחטף יותר מ-200 אזרחים תמימים לרצועה".

הרמטכ"ל הרצי הלוי, ששוחח היום עם לוחמות ולוחמי תותחנים, אמר: "צה"ל ממוקד עכשיו רק בדבר אחד - ניצחון ופירוק חמאס. אנחנו במלחמה. אתם מבינים את זה מהיום הראשון. זה יהיה תהליך ארוך ואנחנו עכשיו בשלב שאנחנו פוגעים חזק באויב, גם בפנים, בכניסה לתוך רצועת עזה".

בינתיים בגבול הצפון נרשמה היום עלייה בהסלמה. אזעקות נשמעו שוב ושוב, בין היתר בנהריה בראש פינה בקרית שמונה, שם נרשמה נפילה שפגעה בית גרמה לשריפה. מוקדם יותר היום צה"ל תקף חוליית מחבלים נוספת שניסתה לשגר טילי נ"ט בגבול לבנון. בנוסף, כלי טיס מאוייש מרחוק תקף מחבל שזוהה מפעיל רחפן שנע לעבר שטח ישראל במרחב הגבול. כמו כן, חוסל מחבל שהתקרב למרחב הגבול בחניתה.

עדכונים שוטפים:

01:00 - אזעקות בשדרות, איבים, ניר עם.

00:31 - האירוע בשדה התעופה במחוז דגסטאן ברוסיה הסתיים ללא נפגעים. האירוע טופל ע"י גורמי משרד החוץ, המל"ל וגורמים ביטחוניים נוספים, בהובלת שגריר ישראל ברוסיה אלכסנדר בן צבי ובסיוע הדוק של גורמי ממשל וביטחון מקומיים.

23:48 - שוב אזעקת צבא אדום בכיסופים.

23:45 - אזעקה בכיסופים.

22:54 - לראשונה מתחילת המלחמה: מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה צפוי לנאום ביום שישי בצהריים, במהלך עצרת שתתקיים בלבנון.

22:29 - פעם חמישית: אזעקה בנירים.

22:25 - אזעקת צבע אדום בנירים שבעוטף עזה.

22:21 - רשות התעופה של רוסיה מעדכנת: הפורעים שנכנסו לנמל התעופה בדגסטן באופן בלתי חוקי נעצרו.

22:19 - בפעם השלישית בדקות האחרונות, אזעקת צבע אדום נשמעת בנירים.

22:18 - כלי טיס של צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום. בין המטרות שהותקפו, תשתיות להכוונת טרור ותשתיות צבאיות של הארגון.

תקיפות בשטח לבנון // דובר צה\"ל

22:15 - שוב אזעקה בנירים.

22:11 - אזעקה בנירים.

22:04 - וול סטריט ג'ורנל מדווח כי ישראל החזירה את שירותי האינטרנט והסלולר לעזה בעקבות בקשה של ממשל ביידן.

21:47 - דובר צה"ל: זוהו לפני זמן קצר מספר שיגורים משטח סוריה לעבר שטח ישראל שנפלו בשטח פתוח, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.

21:33 - גורם ביטחוני בכיר על האירועים ברוסיה: מדובר באירוע שטרם הסתיים. מספר מצומצם יחסית של ישראלים ויהודים נמצאים כרגע מבודדים ומאובטחים בשדה התעופה. אנחנו פועלים שהם ימריאו משם לטיסת המשך למוסקבה ברגע שהתנאים יאפשרו. גורמי הביטחון בישראל והשגריר הישראלי פועלים מול גורמי הביטחון המקומיים. הנושא מטופל בצירים הרלוונטיים.

21:17 - הרב הראשי של מחוז דגסטן ברוסיה אומר הערב: "ייתכן ש-400 המשפחות בקהילה היהודית באזור יזדקקו לפינוי". כך דווח ב-N12.

21:12 - נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי על ניסיון הלינץ' ביהודים ברוסיה: "מראות מחרידים. חלק מתרבות השנאה הנרחבת של רוסיה כלפי מדינות אחרות".

21:08 - המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה ומשרד החוץ עוקבים אחר האירוע בדגסטן במאמץ לגבש תמונת מצב ברורה. על פי דיווחים ברוסיה, אין יהודים או ישראלים על המטוס שהגיע מתל אביב.

20:55 - עוטף עזה: אזעקות בזיקים ובנתיב העשרה.

20:52 - דובר צה"ל הגרי בהצהרה: "מסרנו הודעות למשפחותיהם של 239 חטופים. ביניהם לא מעט עובדים זרים".

20:50 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "נרדוף את יחיא סינוואר עד אשר נגיע אליו. הוא חושב ופועל כרוצח שהוכיח לעולם כולו שחמאס גרוע מדאע"ש".

20:31 - צה״ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט בגבול לבנון.

20:20 - אזעקות בנירים וזיקים בעוטף עזה.

20:15 - הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי במפגש עם לוחמות ולוחמי תותחנים: "זה יהיה תהליך ארוך ואנחנו עכשיו בשלב שאנחנו פוגעים באויב גם בפנים, בתוך רצועת עזה. צה״ל עכשיו ממוקד רק בדבר אחד - ניצחון, פירוק חמאס, פגיעה בכמה שיותר מחבלים ותשתיות של האויב".

20:11 - מאות מוסלמים פרצו למתחם שדה התעופה בחבל דגסטן ברוסיה, בעקבות שמועה על טיסה מישראל שנחתה במקום במטרה לבצע לינץ' בישראלים.

20:05 - אזעקות ביישובים: מטווח ניר עם, ניר עם, שדרות, איבים.

לעדכונים קודמים מהמלחמה - לחצו כאן

מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד