כ' סיון התשפ"ד
26.06.2024
עדכונים שוטפים

כוחות קרקעיים חיסלו מחבלים בעזה | שיגורים מלבנון, צה"ל הגיב

הכוחות הקרקעיים ממשיכים גם היום להרחיב את הפעילות בצפון הרצועה | לוחמי צה"ל חיסלו מחבלים שירו לעבר הכוחות וכן מחבלים שזוהו בקו החוף במרחב זיקים. אזעקות נשמעו בצהריים בשורה של ערים בשפלה, בגוש דן ובשרון | בגבול הצפון: זוהו מספר שיגורים משטח לבנון

כוחות קרקעיים חיסלו מחבלים בעזה | שיגורים מלבנון, צה"ל הגיב
כוחות קרקעיים של צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל ממשיכים גם היום (ראשון) בפעילות הקרקעית בצפון רצועת עזה. במהלך היתקלויות שהתרחשו מאז שעות הבוקר חוסלו מחבלים בשטח הרצועה. במקביל, כלי טיס של חיל האוויר שמוכוונים על ידי כוחות צה"ל תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חמאס, בחלקם שהו מחבלים של הארגון. בנוסף, הותקפו עמדות נ"ט, עמדות תצפית ותשתיות צבאיות. הכוחות חיסלו מחבלים שירו לעבר הכוחות וכן מחבלים שזוהו בקו החוף במרחב זיקים בשטח רצועת עזה. אזעקות נשמעו בצהריים בשורה של ערים בשפלה, בגוש דן ובשרון.

בתוך כך, צה"ל עדכן בצהריים כי זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב שנפלו בשטח פתוח. בתגובה, כוחות צה"ל תקפו בלבנון והשיבו באש לעבר מקורות הירי. בהמשך נשמעו אזעקות באזור ראש פינה. תושבים בצפת דיווחו על פיצוצים. הרקע: 4 רקטות שנורו מאזור חוות שבעא לאזור חצור וראש פינה.

הבוקר הודיע צה"ל כי תקף מעל ל-450 מטרות טרור ביממה האחרונה. מטוסי קרב של צה"ל תקפו ביממה האחרונה את מאות המטרות הצבאיות של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. בין המטרות שהותקפו היו מפקדות צבאיות, עמדות תצפית, עמדות ירי נ"ט של ארגון הטרור. במסגרת הרחבת פעילות הכוחות הקרקעיים, צוותי הקרב המשולבים תקפו חוליות מחבלים שניסו לפגוע בכוחות וחוליות שתכננו לבצע ירי נ"ט וכן הכווינו כלי טיס למטרות מהקרקע.

במהלך הלילה, קצין צה"ל נפצע באורח קשה כתוצאה מפגיעת פצמ"ר בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני במהלך היתקלות עם מחבלים בצפון רצועת עזה. הקצין והלוחם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

עדכונים שוטפים:

21:39 - למרות הנחיית פיקוד העורף לחזור לשגרה: באשדוד הוחלט להמשיך בשגרת מלחמה. מחר לא יתקיימו הלימודים בעיר. מהעירייה נמסר: "אנו ערים להוראות ולהנחיות, אך לא נאפשר לימודים כל עוד לא יובטח ביטחונם המלא של תלמידות ותלמידי העיר".

21:33 - גורם ביטחוני בכיר על האירועים ברוסיה: מדובר באירוע שטרם הסתיים. מספר מצומצם יחסית של ישראלים ויהודים נמצאים כרגע מבודדים ומאובטחים בשדה התעופה. אנחנו פועלים שהם ימריאו משם לטיסת המשך למוסקבה ברגע שהתנאים יאפשרו. גורמי הביטחון בישראל והשגריר הישראלי פועלים מול גורמי הביטחון המקומיים. הנושא מטופל בצירים הרלוונטיים.

21:17 - הרב הראשי של מחוז דגסטן ברוסיה אומר הערב: "ייתכן ש-400 המשפחות בקהילה היהודית באזור יזדקקו לפינוי". כך דווח ב-N12.

21:12 - נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי על ניסיון הלינץ' ביהודים ברוסיה: "מראות מחרידים. חלק מתרבות השנאה הנרחבת של רוסיה כלפי מדינות אחרות".

21:08 - המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה ומשרד החוץ עוקבים אחר האירוע בדגסטן במאמץ לגבש תמונת מצב ברורה. על פי דיווחים ברוסיה, אין יהודים או ישראלים על המטוס שהגיע מתל אביב.

20:55 - עוטף עזה: אזעקות בזיקים ובנתיב העשרה.

20:52 - דובר צה"ל הגרי בהצהרה: "מסרנו הודעות למשפחותיהם של 239 חטופים. ביניהם לא מעט עובדים זרים".

20:50 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "נרדוף את יחיא סינוואר עד אשר נגיע אליו. הוא חושב ופועל כרוצח שהוכיח לעולם כולו שחמאס גרוע מדאע"ש".

20:31 - צה״ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט בגבול לבנון.

20:20 - אזעקות בנירים וזיקים בעוטף עזה.

20:15 - הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי במפגש עם לוחמות ולוחמי תותחנים: "זה יהיה תהליך ארוך ואנחנו עכשיו בשלב שאנחנו פוגעים באויב גם בפנים, בתוך רצועת עזה. צה״ל עכשיו ממוקד רק בדבר אחד - ניצחון, פירוק חמאס, פגיעה בכמה שיותר מחבלים ותשתיות של האויב".

20:11 - מאות מוסלמים פרצו למתחם שדה התעופה בחבל דגסטן ברוסיה, בעקבות שמועה על טיסה מישראל שנחתה במקום במטרה לבצע לינץ' בישראלים.

20:05 - אזעקות ביישובים: מטווח ניר עם, ניר עם, שדרות, איבים.

19:48 - 'חדשות 13': הרמטכ״ל וראש השב״כ התריעו בפני שרי הקבינט המצומצם: עליה בפשיעה לאומנית.

19:43 - עיריית צפת: בעקבות האזעקות היום סביב העיר, בוצעה הערכת מצב, בסיומה הודיע רה״ע שוקי אוחנה כי מערכת החינוך תעבור מחר ללמידה מרחוק בלבד.

19:42 - חמ"ל חצור הגלילית: מחר לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך.

19:35 - השר גדעון סער בראיון ל'חדשות 12': "הרחבת הסיוע ההומניטרי היא שגוייה, אין מצוקה של מים ומזון ברצועת עזה".

19:30 - עוטף עזה: אזעקה בארז.

19:23 - מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא בהצהרה לתקשורת: "סיימנו את השלב הראשון של המלחמה ועברנו להתקפה שתלך ותתעצם". עוד הוסיף: "המלחמה תהיה ארוכה, ייתכן שתיקח שבועות וגם חודשים".

19:19 - שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב זומן לשיחת מחאה במשרד החוץ בעקבות ביקור משלחת חמאס במוסקבה.

19:03 - הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון קיבלה אחריות לשיגור 16 רקטות לעבר נהריה.

19:00 - ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר פעם נוספת עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

18:48 - צבע אדום בכיסופים.

18:45 - המטח לגליל המערבי: עשרה שיגורים חצו משטח לבנון, צה"ל תוקף בתגובה.

נפילה בקרית שמונה

18:40 - הזרוע הצבאית של "הקבוצה האסלאמית" (שמזוהה עם האחים המוסלמים), קיבלה אחריות למטח הרקטי לעבר הצפון וקריית שמונה, הערב. היא אף איימה להרחיב את התגובה.

18:24 - צבע אדום בעוטף.

18:15 - אזעקות גם בנהריה והסביבה.

18:05 - הירי לקרית שמונה: זוהו שישה שיגורים לעבר שטח ישראל. צה"ל משיב אש לעבר מקורות הירי.

17:46 - השיגורים מלבנון: רקטה פגעה בבית בקרית שמונה.

17:41 - שר הביטחון גלנט במפגש עם משפחות חטופים ונעדרים: "נחוש לנצח במלחמה, השבת החטופים היא חלק מהניצחון".

17:32 - אזעקות בקרית שמונה.

17:08 - צה"ל תקף את חוליית המחבלים שביצעה שיגורים לעבר הר דב מוקדם יותר היום; הותקפו תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

17:05 - מד"א על האזעקות בגליל העליון: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

17:00 - הירי לצפון: 4 רקטות שנורו מאזור חוות שבעא לאזור חצור וראש פינה.

16:54 - אזעקות נשמעו באזור ראש פינה. תושבים בצפת דיווחו על פיצוצים.

16:35 - יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בסיור במועצה האזורית מבואות החרמון: "המטרה העליונה שלנו לצד המאמץ להשבת החטופים, היא לשנות את המציאות בדרום וגם מול אויבינו בצפון".

16:16 - נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש כעת עם נציגי משפחות החטופים והנעדרים בבית הנשיא בירושלים. במפגש משתתפים כ-70 בני משפחות של 35 חטופים ונעדרים. בימים הקרובים צפוי הנשיא להיפגש עם נציגים נוספים ממשפחות החטופים והנעדרים.

16:06 - צבע אדום בעוטף.

15:57 - בכיר חיזבאללה, נביל קאווק: "ההתנגדות תמשיך לפעול עד לסיכול התוקפנות נגד עזה, כי כישלון זה מהווה הגנה עלינו, לבנון והאזור. ההתערבות של ארה"ב משמע שישראל לא מסוגלת להגן על עצמה. אחת התוצאות החשובות ביותר של המערכה הזו היא שהנורמליזציה עם הישות קרסה".

15:51 - חילופי אש באזור מעבר ארז: מספר מחבלים חוסלו.

15:50 - בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק: "משלחת של הארגון צפויה להגיע למצרים בימים הקרובים".

15:25 - צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט בגבול לבנון.

15:20 - בצל הרחבת הפעילות הקרקעית: ראש הממשלה נתניהו והנשיא ביידן צפויים לשוחח בשעות הקרובות.

14:59 - שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן, שוחח עם שר החוץ האיראני חסיין עבדלאהיאן, בנוגע להתפתחויות ברצועת עזה והצורך להביא להפסקת אש, לאור הסלמת הפעולות הצבאיות.

14:48 - התקשורת הלבנונית פרסמה תיעוד חדש של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, בו הוא נראה כשהוא צועד מול קיר, עליו ישנו פוסטר עם סמל הארגון, זאת ברקע הלחימה בצפון.

הרחבת הפעילות הקרקעית/צילום: דו\"צ

14:44 - צבע אדום בעוטף.

14:42 - צבע אדום בעוטף.

14:40 - הג'יהאד האסלאמי: תיסיר אל-ע'וטי, בכיר בארגון הטרור, חוסל עם משפחתו - כתוצאה מתקיפת צה"ל ברפיח.

14:30 - צבע אדום מעוטף עזה.

14:01 - משרד רה"מ השעה ל-14 יום את ציפי נבון, מנהלת הלשכה של שרה נתניהו בעקבות כתב האישום.

כוחות צה"ל בעזה

13:59 - ‏מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי: "הדיווח של הסהר האדום הפלסטיני על הדרישה לפינוי בית החולים אל-קודס בעזה 'מאוד מדאיג'".

13:56 - חמאס אחרי מחיקת הציוץ של רה"מ נתניהו נגד ראשי מערכת הביטחון: "מראה את רמת ההלם והמהלומה החזקה שחטפו ראשי המדינה. מעמיק את השחיקה והמאבק הפנימי וחושף את הסדקים והמבוכה בממשלה ובישות השבירה".

13:46 - ח'אלד משעל בריאיון לתקשורת המצרית: "רוסיה הרוויחה מהמתקפה שלנו כי הסטנו את תשומת הלב של האמריקנים מהם ומאוקראינה. הרוסים אמרו לנו שהם ילמדו את המתקפה של ה-7 באוקטובר באקדמיות הצבאיות שלהם. בסין אמרו שזה מודל והם מתכננים לעשות בטיוואן את מה שעשינו ב-7 באוקטובר".

13:37 - ישראל החליטה לפתוח צינור מים שני לדרום הרצועה. בסה"כ יש 3 צינורות - 2 מהם פועלים. מדובר בהחלטה של קבינט המלחמה ומערכת הביטחון.

13:26 - אזעקה בעוטף.

13:10 - דובר צה"ל: זוהו לפני זמן קצר מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב שנפלו בשטח פתוח, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.

13:00 - גורם המעורה בפרטים מאשר: החל מהיום נראה יותר משאיות נכנסות לעזה. המטרה היא עד 100 משאיות. הגורם הדגישה שלא יהיה שינוי בתכולת המשאיות שנכנסות. (כאן)

לעדכונים קודמים מהמלחמה

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה צה"ל לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד