כולנו נסבול: כך תשפיע המלחמה על נתב"ג
הם חשבו שהקורונה מאחוריהם ושום דבר לא יגרום שוב לנתב"ג להיראות ריק ושומם תקופה ארוכה. אולם הגיעה המלחמה והמחזות חוזרים. עובדי נתב"ג חוששים: "כשהכל יחזור לשגרה, המצב יהיה מאוד קשה ושוב נראה כאן תורים ועומסים, כי אנחנו נצטרך למצוא עובדים חדשים"
- קובי עוזיאלי
- י"א חשון התשפ"ד
מלחמת חרבות ברזל משפיעה קשות על ענף התעופה והתיירות. אנחנו נכנסים ליום ה-20 ללחימה ומי שמגיע לנתב"ג, מגלה אותו שונה לחלוטין. נכון שכרבע מיליון ישראלים שבו ארצה מאז פרוץ הלחימה, אולם בשל העובדה שחברות רבות הקפיאו את טיסותיהן מ/לישראל, נרשמת ירידה בכמות היוצאים וזאת בשל המצב שמשפיע גם על העולם כולו, כולל איומים ביטחוניים לישראליים השוהים בחו"ל.
ב'ישראל היום' צוטטו שיחות עם עובדים בנתב"ג, חלקם עובדים בחברות תעופה שונות, חברות שמעניקות שירותים שונים בנמל התעופה ועוד, שמספרים על החשש הגדול שלהם מהתוצאות ההרסניות, ככל שהמלחמה תתארך. "בתקופת הקורונה הרבה מאוד אנשים איבדו פה את העבודה שלהם, חל"ת הייתה המילה הכי נפוצה כאן והיינו בטוחים שזה מאחורינו, עכשיו כבר מתחילים לרמוז לנו שזה הכיוון וזה כואב וקשה", מתאר עובד נתב"ג שהוצא לחופשה ללא תשלום.
עובד בנתב"ג מספר לעיתון: "אני מפרנס משפחה מהעבודה הזאת, מי יודע מה יהיה איתנו עכשיו? כמעט כל חברות התעופה הזרות הפסיקו את הטיסות לארץ, חלקן לחודשים הקרובים ולא נראה שהתנועה שהתרגלנו אליה בנתב"ג צפויה לחזור בקרוב". לדבריו, "הפרנסה שלנו תלויה בזה, כמה החברות יוכלו להחזיק אותנו בלי שיהיו להן הכנסות, אנחנו בדרך לחפש עבודה שוב".
עד כמה הנזק גדול? בחברה שמעניקה שירותים בנמל התעופה מסבירים ל'ישראל היום': "אם נצטרך להוציא את העובדים לחל"ת, אחרי תקופה קצרה הם כבר ימצאו עבודות אחרות ולא יחזרו לעבוד אצלנו, כשהכל יחזור לשגרה, המצב יהיה מאוד קשה ושוב נראה כאן תורים ועומסים, כי אנחנו נצטרך למצוא עובדים חדשים, להכשיר אותם מהר וכל זה כשאנחנו יודעים שהתנועה עשויה לחזור במכה אחת, המדינה חייבת לדאוג למה שקורה כאן, זה שער הכניסה הראשי למדינה ואסור שנחזור שוב על אותה הטעות".
כך למשל אתמול עברו בנתב"ג לאורך היום כולו כ-16 אלף נוסעים בלבד; מתוכם 9,000 יוצאים וכ-7,000 חוזרים. ירידה של כ-80% במספר הנוסעים שעוברים בנתב"ג מדי יום.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות