י"ג חשון התשפ"ה
14.11.2024
עדיין אין תחליף לנהג אנושי

ארה"ב: משבר אמון עמוק בין שירות המוניות האוטונומיות למשרד התחבורה

הידיעות האחרונות שמגיעות מקליפורניה מדאיגות ממש. בחקירת תאונה עם נפגעים המנוהלת על ידי משרד התחבורה של קליפורניה עולות טענות שלפיהן CRUISE לכאורה הסתירה מידע מהחוקרים

ארה"ב: משבר אמון עמוק בין שירות המוניות האוטונומיות למשרד התחבורה
פעילות CRUISE בקליפורניה מושהית בשל משבר אמון עם ה-DMV צילום: CRUISE

שירות המוניות הרובוטיות של חברת CRUISE - כבר יצר לנו לא מעט כותרת וחדשות. חלקן משעשעות ואחרות מטרידות למדי. בין שלל האירועים אפשר למנות תאונות מביכות עם אוטובוסים, התגודדות של עשרות מוניות בצומת אחת וחסימה שלה, הפרעה לתנועה של רכבי הצלה ועוד תקריות מתועדות רבות. רובן מתקבלות בהבנה כי הרי בכל זאת מדובר בטכנולוגיה חדשה שהיא בתהליך פיתוח מתמשך והיא עדיין לא 100%.

אבל הידיעות האחרונות שמגיעות מקליפורניה מדאיגות ממש. מתגלה כי בחקירת של תאונה עם נפגעים המנוהלת על ידי ה-DMV של קליפורניה ("משרד התחבורה" של קליפורניה) עולות טענות שלפיהן CRUISE לכאורה הסתירה מידע מהחוקרים.

לפי המקור "החברה הסתירה חלק מרכזי בסרטון וידאו בעקבות הפגיעה בהולך רגל בסן פרנסיסקו". בפגישה שהתקיימה למחרת התאונה בין נציגי החברה ואנשי ה-DMV, הוצג סרטון (צולם מאחת המצלמות הרבות שיש על הרכבים הרובוטיים האלה) שבו נראית הולכת רגל מוטחת לכביש (מרכב אחר) ונופלת מול הרכב האוטונומי שעוצר מעליה.

אבל מה שלא רואים - כך לפי טענת ה-DMV - הוא המשך הוידאו שבו רואים את הרכב ממשיך לנסוע עוד כ-8 מטרים כשהוא גורר את הולכת הרגל ומחמיר את פציעתה. בנוסף, לא ברור כמה זמן עבר מהרגע שהרכב האוטונומי בלם ועד שחזר לנוע שנית כשהוא גורר את האשה.

בתגובה ה-DMV הורה לעצור מיידית את פעילות החברה - כשהוא מפעיל סעיף בהסכם המתיר לו לפעול באופן כה חמור במידה ומתגלה כי החברה יוצרת מצג-שווא במידע הנוגע לבטיחות של רכב אוטונומי.

לפי שעה, יכולים נהגי המוניות והדרייברים האנושיים לנשום לרווחה. הם לא יוחלפו במוניות רובוטיות בעתיד הנראה לעין.

 

ארצות הברית רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}