כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
ישראל במלחמה

חילופי אש בצפון, אזעקות באזור בית שמש והרי י-ם | דובר צה"ל: "נערכים לשלב הבא בלחימה"

מחבל שככל הנראה חדר מלבנון ביצע ירי לעבר כח ביישוב מרגליות. הלוחמים הגיבו בירי ומבצעים סריקות | דו"צ: "נערכים לשלב הבא בלחימה. חיל האוויר פועל בקצב תקיפות שלא היה כדוגמתו עשרות שנים" | במהלך הלילה: מטוסי קרב תקפו מעל מאה מטרות של ארגוני הטרור ברצועה

חילופי אש בצפון, אזעקות באזור בית שמש והרי י-ם | דובר צה"ל: "נערכים לשלב הבא בלחימה"
חרבות ברזל צילום: פלאש 90

היום ה-13 למלחמה: צה"ל ממשיך לתקוף מטרות של חמאס ברצועת עזה, לקראת התמרון הקרקעי שלפי הערכות צפוי להתחיל בקרוב. מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מעל מאה מטרות מבצעיות של ארגוני הטרור ברצועת עזה, והשמידו פירי מנהרות, מחסני אמצעי לחימה ועשרות מפקדות מבצעיות.

במהלך התקיפות חוסל על ידי צה"ל ושב"כ מחבל שהיה בכוח הימי של ארגון הטרור חמאס, המחבל לקח חלק בפעולות הטרור הרצחניות בעוטף עזה. כמו כן, בתקיפה ממוקדת סוכלה חוליית מחבלים המשויכת לכוח האווירי של ארגון הטרור שתכננה לשגר טילים לעבר כלי טיס. במסגרת התקיפות, הושמדו תשתיות טרור ואמצעי לחימה שמוקמו במסגד בשכונת ג'בליא, ששימש בין היתר כעמדת תצפית וכשטח כינוס של מחבלים המשויכים לארגון הטרור חמאס.

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר הבוקר כי "אנחנו נערכים לשלב הבא בלחימה. הכוחות נמצאים בשטח, מתאמנים, מתחקרים ולומדים את מה שקרה בלחימה עד כה והלקחים שיש להפיק. מעבר לכך, אנחנו ממשיכים כל הזמן במאמץ הלוגיסטי על מנת להגיע בצורה הטובה ביותר לתמרון. חיל האוויר פועל בקצב תקיפות שלא היה כדוגמתו עשרות שנים".

על יירוט הטילים והכטב"מים ששוגרו מתימן, וככל הנראה יועדו להגיע לישראל, אמר דובר צה"ל: "מדובר בהדגמה של ארכיטקטורת ההגנה האווירית שפיקוד המרכז האמריקני והצי החמישי בפרט מנהלים באזור הזה של המזרח התיכון. זה מעיד על היכולות של ארה"ב ועל בניית התמונה שלהם באזור. למדינת ישראל יש יכולות הגנה אוויריות מהטובות בעולם, הן ערוכות גם לאיומים מהסוג הזה. לצה"ל ולפיקוד המרכז האמריקני יש יכולות תיאום משותפות, בניית ערוצי מודיעין והידוק וקשרים לפעילות מבצעית משותפת".

בשעות הצהריים בוצע ירי לעבר כוח צה"ל שפעל במרחב ישוב מרגליות, הלוחמים הגיבו בירי. בשל חשד לחדירת מחבלים, תושבים ביישובים הסמוכים לגבול נקראו להסתדר במרחבים המוגנים. כוחות צה"ל סורקים כעת במרחב אחר המחבלים.

עדכונים שוטפים:

17:30 - ראשי העדה הדרוזית בצפון החליטו לא להתפנות מיישובי הצפון, על אף החלטת הממשלה להיערך לכך. "רק במידת הצורך, תיעשה יציאה מרצון של נשים, ילדים, קשישים וחולים לכפרים דרוזים אחרים, בעיקר דאליית אל-כרמל ועספיא", כתבו בהודעה והוסיפו - "כלל הצעירים והגברים יישארו בבתי היישוב וייערכו להגנה עליו בכל מחיר" (פוראת נסאר).

17:15  - צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שפעלה סמוך לגבול בשטח לבנון. כמו כן, התקבל דיווח על מספר טילי נ"ט שנורו לעבר מוצבי צה"ל בגבול לבנון ולוחמי צה״ל שפועלים במרחב. כוחות צה"ל ממשיכים להגיב בירי.

17:00 - אזעקות בעוטף עזה

16:25 - חיזבאללה קיבל אחריות לירי נ"ט - לעבר חמישה מוצבים ישראליים בגבול לבנון. דו"צ: כ-30 רקטות שוגרו מלבנון לעבר הר דב

16:15 - יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ: ״זו תהיה מלחמה קשה וארוכה. זוהי מלחמת הקוממיות השנייה שלנו, ואנחנו ננצח בה. כי אנחנו זוכרים מאין באנו, ולמה באנו ואנחנו יודעים היטב לאן אנחנו הולכים, ולמה אנחנו עושים זאת״.

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ

16:05 - אזעקות בגליל העליון. לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

15:15 - דו"צ: התקבל דיווח על מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב הר דב, כוחות צה"ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי.

ההרס במרכז הרצועה - לאחר תקיפות צה\"ל

14:45 - משרד הבריאות בעזה: למעלה מ-4,137 הרוגים פלסטינים ולמעלה מ-13 אלף פצועים - מתחילת המלחמה

14:24 - אזעקות בשפלת יהודה ובהרי ירושלים. בחסדי שמים בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

דברי שר הביטחון בועדת חוץ וביטחון / צילום שחר יורמן

14:20 - בכיר חיזבאללה, נביל קאווק: ״על כל הלבנונים לדעת שהתוקפנות בעזה היא נגד כל האזור. מטרותיה חורגות מגבולות עזה ולבנון נמצאת בחזית המלחמה הזו״

14:10 - אחרי כשבועיים: נקבע מותו של חגי אפרת, בן 83 מראשון לציון, שנפצע בפיגוע הירי באוטובוס התיירים באלכסנדריה שבמצרים

14:05 - מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, קיים מסיבת עיתונאים במעבר רפיח שבה הוא קרא לנצור את האש. "אני קורא להפסקת אש הומניטרית ללא תנאי, אונר"א תהיה אחראית על חלוקת הסיוע ברצועת עזה"

14:00 - המטוס ה-45 ברכבת האווירית של מערכת הביטחון נחת הבוקר בישראל. כ-1,000 טונות של חימושים ואמצעי לחימה הובאו עד כה לתמיכה מארה"ב בפעילות צה"ל.

13:56 - ההסלמה בצפון: צה"ל תקף חוליית מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה

תיעוד מתקיפת מחבלי חיזבאללה

13:45 - שר הביטחון גלנט: "אנו במלחמת אין ברירה. ה-7 באוקטובר הוא היום שהחל את תהליך מחיקת חמאס"

13:08 - בהמשך לדיווח הראשוני, בוצע ירי לעבר כוח צה"ל שפעל במרחב ישוב מרגליות, הלוחמים הגיבו בירי. כוחות צה"ל סורקים כעת במרחב אחר חשודים.

13:06 - צבע אדום בעוטף עזה

13:01 - צבע אדום באזור בית שמש ביישוב אדרת

12:59 - נפתלי בנט: ״כולם רוצים כניסה מיידית, אבל תפקידנו לפעול נכון ולא לפי מה שפופולרי. לכתוש, לכתוש ולכתוש את האויב הנאצי, לפני הכנסת החיילים שלנו, הבנים שלנו. שיבכו אלף אמהות מחבלים בצד השני ולא עוד אמא אחת אצלנו״.

12:43 - האירוע הביטחוני בצפון: ירי בוצע לעבר מרגליות. בשל חשש לחדירה - תושבים הונחו להסתגר

12:39 - תושבי מנרה, משגב עם, וכפר גלעדי מתבקשים להכנס למרחבים מוגנים.

12:37 - דובר צה"ל: ראשוני: התקבל דיווח על ירי לעבר ישוב מרגליות, כוחות צה"ל סורקים במרחב, פרטים נוספים בהמשך.

12:29 - חשד לאירוע ביטחוני במרגליות שבגבול לבנון

12:23 - כמעט שבועיים אחרי: 3 גופות של יהודים שנרצחו, נמצאו הבוקר מאחורי הגדר של קיבוץ מפלסים. הגופות מובאות כעת לבסיס 'שורה' להמשך זיהוי (ענבר טויזר)

12:07 - חמאס: "גדודי אלקסאם הפציצו את אשדוד במטח טילים בתגובה לפגיעה באזרחים‌‌ ברצועה"

12:03 - אזעקות באשדוד ואשקלון. לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

12:00 - יורש העצר הסעודי בפסגה של מדינות המפרץ ואסיה: ״צר לנו על האלימות ההולכת וגוברת בעזה. אזרחים חפים מפשע משלמים על כך את המחיר. אנחנו מגנים את הפגיעה באזרחים בכל דרך״

11:51 - צבע אדום בעוטף עזה.

11:33 - דובר צה"ל בהצהרה: "חיל האוויר פועל בקצב תקיפות שלא היה כדוגמתו עשרות שנים, מכינים את השטח לשלבי הלחימה הבאים".

11:20 - מנהיג חמאס בגדה: "נסכים לשחרור נשים ילדים וזרים בתמורה להפסקת אש של יממה".

11:17 - צבע אדום בעוטף.

11:12 - צבע אדום בעוטף עזה.

מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס צה"ל לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד