כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
גיבור הקיבוץ

אחרי אוקראינה: הד"ר שלחם במחבלי החמאס, חיסל והגן

סיפורי גבורה רבים עולים ומתפרסמים כל אחד מיוחד במינו ומפעים כשלעצמו. הנה סיפורו של ד"ר מיכאל בס מקיבוץ נירים שהשאיר את אשתו וילדיו בממ"ד, יצא מהבית כדי להציל את הקיבוץ שלו מפני המרצחים וזאת אחרי שנשא להתנדב באוקראינה | הסיפור המלא

אחרי אוקראינה: הד"ר שלחם במחבלי החמאס, חיסל והגן
ד"ר מיכאל בס צילום: מתוך ה-X של שי לוי

הכתב הצבאי של אתר 'מאקו', שי לוי מביא ב-X (טוויטר לשעבר) את סיפור הגבורה של ד"ר מיכאל בס מקיבוץ נירים שבעוטף עזה. 

וכך הוא מספר: "תכירו עוד גיבור מהקיבוץ שלי נירים, ד"ר מיכאל בס. מיכאל נשוי, אב ל-2 ואגיד לפני הסיפור על מתקפת הטרור של חמאס שכרופא, הוא גם הלך להתנדב להציל באזור הלחימה באוקראינה. כמו כולנו, כאשר הופעל צבע אדום בנירים הוא רץ לממ"ד עם המשפחה שלו. וגם הוא הבין מאוד מהר שזה אירוע אחר".

"כחבר כיתת הכוננות הוא ניסה ליצור קשר ללא הצלחה עם הרבש"צ. בסופו של דבר, יצר קשר עם מי שגר קרוב אליו וחבר אליהם כדי לצאת להילחם. כבר בשבע בבוקר הוא עלה על ציוד לחימה. בשמונה בבוקר יצא מהבית. ד"ר בס עשה את זה כשהוא משאיר בממ"ד את אישתו והילדים".

עוד מספר שי לוי, "מיכאל חבר לעמית וסטס שגרים קרוב אליו, ובהמשך גם לדניאל. הם התקדמו לאזור המגרשים של הקיבוץ שם נתקלו במחבלים. הם פתחו לעבר המחבלים באש והרגו 2 או 3 מהם. מיכאל בס רוקן שם מחסנית שלמה. בשלב הזה הוא ביצע סריקה עם החוליה, אז זיהו עוד עשרות מחבלים מגיעים לקיבוץ כשבפנים כבר יש עוד".

לוי מוסיף, "מיכאל סיפר לי שבשלב הזה, הם ביצעו נסיגה לעמדת תצפית משם ניסו להכווין את הצבא (כשאלה הגיעו). כאשר צה"ל נכנס לקיבוץ, הוא הצטרף לכוחות בטיהור הקיבוץ ממחבלים ובהמשך בחילוץ משפחות מהממ"דים. כאשר החלו לרכז משפחות שחולצו במועדון, מיכאל היה יחד עם החיילים חלק מכוח האבטחה.

התמונה. צילום: מתוך ה-X של שי לוי

שם הוא פגש פעם ראשונה את אישתו ושני הילדים שלו, נתן חיבוק ומיד יצא להמשיך באבטחה. כשכולם העבירו את הלילה במבנים ממוגנים מיכאל נשאר להגן תחת צבע אדום וגם היתקלויות שהיו על הגדר. כמו כולנו, מיכאל התפנה לאילת בסוף היום שאחרי, אבל אחרי ימים בודדים הוא התגייס כרופא למילואים ועד היום הוא שם. בתחילה סייע בטיפול בנפגעים וכיום גם מתאמן לקראת הפלישה הקרקעית הצפויה. כשזה יקרה, כרופא ביחידת רפואה מרחבית תהיה לו הרבה עבודה ואין לו כוונה לחזור משם לפני סיום המלחמה". כך לוי עם סיפורו של ד"ר מיכאל בס מגיבורי ישראל. 

מלחמת חרבות ברזל יישובי עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד