כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
המועד מתקרב

"כתוש וכבוש" - פקודת הקרב לפני הכניסה הקרקעית

זה מתקרב: כוחות גדולים של צה"ל עורכים הכנות אחרונות, עוברים על השיטות, לוחות הזמנים ופקודות הקרב - אחת מהן נחשפה הערב: "ביקשתם גיהינום - תקבלו גיהינום. התוצאה - גופות מחבלים נערמות ברחובות"

"כתוש וכבוש" - פקודת הקרב לפני הכניסה הקרקעית
טנקים על הגבול צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

כוחות גדולים של צה"ל נערכים בימים אלו לקראת הכניסה הקרקעית לרצועת עזה, עוברים על השיטות, לוחות הזמנים ופקודות הקרב - אחת מהן נחשפה היום (חמישי) ב'כאן 11' - "כתוש וכבוש".

"ביקשתם גיהינום - תקבלו גיהינום", נכתב בפקודת הקרב. "אנחנו במלחמה שנכפתה עלינו - נעביר אותה לשטחם. זוהי שעתנו. התוצאה: גופות מחבלים נערמות ברחובות ותשתיות האויב הרוסות. השיטה: כתוש וכבוש. נילחם ונישאר בני אדם - אנחנו לא הם", ציין אחד ממפקדי האוגדות.

במהלך היום קיים שר הביטחון יואב גלנט הערכת מצב בפיקוד הדרום, יחד עם מפקד הפיקוד האלוף ירון פינקלמן, ראש אגף אסטרטגיה בצה"ל האלוף אליעזר טולדנו ומפקדי האוגדות הפועלות בגזרה. בנוסף נפגש עם לוחמי חטיבת גבעתי בשטחי הכינוס ועם מפקדי גדודים בחטיבה ובשריון.

גלנט נשא דברים מול הלוחמים והמפקדים ואמר: "אנחנו נמצאים במלחמת אין ברירה. זאת לא הולכת להיות מערכה קלה, זה ייקח זמן אבל בקצה יהיה ברור שמי שמנסה לפגוע באזרחי ישראל בצורה כל כך פושעת וגם להקרין את זה, כדי שכולנו נרתע, ישלם מחיר שהוא יצטער עליו". שר הביטחון הוסיף: "על הדבר הזה אין מחילה - רק השמדה מוחלטת של חמאס, אני מפציר בכם כל מחבל שרואים אותו לירות בו ולהרוג אותו".

בהתבטאות ראשונה פומבית מאז תחילת המלחמה, אמר אלוף פיקוד דרום, ירון פינקלמן כי "התמרון הולך להעביר את הלחימה לשטח שלהם. זה הולך להיות ארוך ואינטנסיבי".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד