כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
עדכונים שוטפים

הכניסה הקרקעית מתקרבת: "בקרוב תראו את עזה מבפנים. הפקודה תגיע" | אזעקות בגוש דן

דובר צה"ל: "חיזבאללה יישא בתוצאות לכל הפעולות שמוציא חמאס מלבנון" | מפקד פיקוד צפון: "התמרון הולך להעביר את הלחימה לשטח שלהם. זה הולך להיות ארוך ואינטנסיבי" | שר הביטחון ללוחמים: "אתם רואים כעת את עזה מרחוק, בקרוב תראו אותה מבפנים. הפקודה תגיע"

הכניסה הקרקעית מתקרבת: "בקרוב תראו את עזה מבפנים. הפקודה תגיע" | אזעקות בגוש דן
חרבות ברזל צילום: פלאש 90

בצה"ל נשלמות ההכנות האחרונות לקראת התמרון הקרקעי ברצועה, שלפי ההערכות צפוי להתחיל בקרוב. על רקע התקרבות הכניסה הקרקעית, נראה שיש מי שמנסה להמשיך ולאתגר את ישראל מצפון: אחר הצהריים נשמעו אזעקות בשורה של יישובים בגליל, ביניהם בקרית שמונה ובנהריה. לפי צה"ל זוהו כ-20 שיגורים שנורו לבנון לשטח ישראל. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי בשטח לבנון. ארגון חמאס נטל אחריות לירי מלבנון וטען כי שיגר כ-30 רקטות. כתוצאה מהירי נפצעו שלושה בני אדם בקרית שמונה: גבר כבן 75 שנפצע באורח בינוני עם חבלת ראש, וגבר כבן 30 וילדה כבת 5 שנפצעו באורח קל.

גם הירי מעזה - שהתחדש בצהריים אחרי 15 שעות של שקט - לא פוסק. בשעות האחרונות נשמעו אזעקות בכמה ערים בגוש דן ,בשפלה בדרום ובעוטף עזה. בינתיים, גורמים רשמיים בישראל מתחילים לרמוז על הפעולה הקרקעית המתקרבת ברצועת עזה. שר הביטחון יואב גלנט שקיים הערכת מצב בפיקוד הדרום, ונפגש עם לוחמי חטיבת גבעתי בשטחי הכינוס, סמוך לגבול רצועת עזה, אמר ללוחמים: "אתם רואים כעת את עזה מרחוק, בקרוב תראו אותה מבפנים. הפקודה תגיע".

מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, קיים גם הוא סיור בגבול הרצועה ואמר: "נכפתה עלינו מלחמת פתע עם אויב אכזר שפגע בנו קשות. עצרנו ובלמנו אותו. התמרון הולך להעביר את הלחימה לשטח שלהם. זה הולך להיות ארוך ואינטנסיבי, טובי המפקדים והלוחמים כאן". ראש הממשלה נתניהו נפגש היום עם חיילי גולני בשטח כינוס הסמוך לעזה. ראש הממשלה נתניהו ללוחמים: "אני פה עם הלוחמים של גולני, הם באים מכל חלקי הארץ. הם לחמו כמו אריות, הם ילחמו כמו אריות. אנחנו הולכים לנצח בכל העוצמה. כל עם ישראל עומד מאחוריכם, ואנחנו ניתן את המכה הקשה לאויבים שלנו כדי שנשיג ניצחון - לניצחון!".

דובר צה"ל דניאל הגרי העניק הערב הצהרה לתקשורת ואמר: "חיזבאללה יישא בתוצאות לכל הפעולות שמוציאה משטח לבנון השלוחה הצפונית של חמאס באישורו". הוא הוסיף כי "בשלב הזה אין סיוע הומניטרי שנכנס לעזה. יש שיח שמתנהל, תתקבל החלטה ע"י הדרג המדיני ואנחנו ניישם. יש סוגיה אחת שהיא הדלק. לא סתם חמאס גנב דלק ממתקני אונר"א. לכן דלק זה עניין מורכב שנדרש לתת עליו מענה".

עדכונים שוטפים מכל הזירות:

23:55 - בתגובה לשיגורים ולירי משטח לבנון לשטח ישראל במהלך היום, צה"ל תקף מספר תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בהן עמדות תצפית וכוננות. כמו כן, מסוקי קרב תקפו מוקדם יותר היום חולייה של שלושה מחבלים שהתכוונו לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל.

תיעוד מהתקיפות בשטח לבנון // דובר צה\"ל

23:33 - כלי טיס ומטוסי קרב של צה"ל המשיכו לתקוף במהלך היום מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס. במהלך הלילה, מטוסי קרב וכוחות זרוע הים חיסלו בתוך מפקדה מבצעית את ממדוח שעלאביה, פעיל בכוח המיוחד של הזרוע הימית של ארגון הטרור חמאס, שפעל לביצוע פיגועים דרך הים.

תיעוד מתקיפות צה\"ל ברצועה בימים האחרונים // דו\"צ

23:10 - דוברות עיריית קרית שמונה: תושבים יקרים, בימים האחרונים גורמים לא ידועים מתקשרים לתושבי העיר בעיקר מטלפון מספר 054-8873789 (אין לו ווטצאפ), מזדהים כאנשי פיקוד העורף ומבקשים פרטים על תושבים כמו מספר נפשות ושאלות אישיות נוספות. מדובר ככל הנראה בגורמים עויינים.

אנו מבקשים לא לשתף פעולה עם גורמים אלו ולדווח על כך מייד למשטרה. הנושא כבר הועבר לטיפול משטרת ישראל ופיקוד העורף.

23:09 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת גוש דן: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

23:03 - האזעקות בגוש דן: ניר דבורי מדווח ב'חדשות 12' על 4 רקטות ששוגרו, שתיים יורטו, ושתיים נפלו, אין דיווח על נפגעים.

22:58 - אזעקה ביישובים: תל אביב - דרום העיר ויפו, תל אביב - מרכז העיר, ראשון לציון - מערב, בת-ים, חולון.

22:34 - דובר הפנטגון אומר כי הם לא יודעים מה הייתה בדיוק המטרה, אבל הכיוון היה ישראל.

22:05 - שוטרי מחוז חוף נערכו היום בכוחות מתוגברים לקראת הפגנה שהתקיימה בעיר אום אלפחם ופיזרו מאות מפגינים שהביעו תמיכה והזדהות בהתנגדות הפלסטינית. במהלך ההפגנה נעצרו 12 חשודים לחקירה בחשד להפרת הסדר הציבורי.

22:03 - מנהיג חמאס חאלד משעל: "חיזבאללה ואיראן מספקים תמיכה בנשק, ניסיון וטכנולוגיה בקרב הזה - ואנחנו דורשים מהם יותר".

22:00 - שוטרי מחוז ירושלים עצרו סייעת בגן ילדים פרטי תושבת שכונת צור באהר בירושלים, שפירסמה דברי הזדהות ותמיכה במחבלי ארגון הטרור חמאס.

21:56 - כוחות הביטחון, משטרה ושב"כ, עצרו מאז שנפתחה המלחמה כ-3,000 תושבי עזה בתחומי מדינת ישראל. חלק מהעצורים הם פועלים בעלי היתר עבודה ואחרים הם שוהים בלתי חוקיים.

21:44 - רשת CNN: ספינת מלחמה של הצי האמריקני שפעלה במזרח התיכון יירטה טילים מרובים שנורו אליה ליד חופי תימן.

21:21 - הממשלה אישרה תוכנית פינוי לתושבי אשקלון ללא מרחב מוגן ולקשישים עריריים. הפינוי יחל בשבוע הבא.

21:10 - רשת אל-מיאדין: "כוחות צה"ל מכתרים שישה עיתונאים ושלושה אזרחים לבנונים באזור הגבול ליד הכפר חולא. בדיווח נטען כי בין הנצורים יש שני פצועים ואחד נוסף שייתכן ונהרג".

21:02 - אזעקות ביישובים: אזור תעשייה הדרומי אשקלון, אשקלון - דרום, אשקלון - צפון, נתיב העשרה, זיקים, כרמיה.

20:48 - אזעקות בעוטף: חולית וסופה.

20:44 - אזעקות בעוטף עזה: ניר יצחק, פרי גן, נתיב העשרה.

20:41 - דובר צה״ל בהצהרה: ״בהמשך לפרסומים על תמונות של אנשים חשודים בערים השונות. עד כה לא עלה באף אירוע חשד לאירוע ביטחוני״.

20:40 - דובר צה״ל בהצהרה: ״ארגון הטרור חמאס עם השלוחה הצפונית שלו שיגר רקטות לישראל באישור חיזבאללה שישא בתוצאות״.

20:38 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

20:32 - אזעקות ביישובים: אשדוד - אזור תעשייה צפוני ונמל, ראשון לציון - מערב, גן שורק, חולון, בת-ים, יבנה.

20:30 - דיווח: הנשיא ביידן אמר לחברי קבינט המלחמה: "חמאס תקף כדי לסכל את המו"מ עם סעודיה".

20:29 - דיווח ב'חדשות 12': ישראל ביקשה מארה"ב לקשור את איראן למתקפת הטרור של חמאס אך האמריקנים סרבו.

20:26 - הקבינט המדיני ביטחוני החל לפני זמן קצר.

19:46 - דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP: בעוד שחמאס טען שנהרגו 471 בני אדם בפיצוץ בבית החולים בעזה, מקור באיחוד האירופי אמר שמספר ההרוגים עומד על 50-10 סה"כ.

19:35 - צה"ל: ישנם עוד כ-100-200 ישראלים המוגדרים נעדרים, שאין מידע על מקום הימצאם. בין החטופים כ-30 ילדים ובין 10-20 קשישים.

19:22 - המרכז הרפואי זיו: בהמשך להודעה קודמת על הגעת שני פצועים כתוצאה מנפילה בקרית שמונה. גבר בן 75 התקבל בחדר טראומה כשהוא בהכרה מלאה וסובל ממספר פגיעות. מצבו מוגדר כעת בינוני. פצוע שני בן 35 מוגדר קל.

18:25 - ישראל מפנה שגרירויות במזרח התיכון, בין היתר את זו הממוקמת בבחריין. גם השגרירות בטורקיה פונתה. השגרירות בירדן פונתה עם תחילת המלחמה, גם השגרירות במרוקו פונתה.

18:15 - שר האוצר סמוטריץ': "יש לנו מנדט אחד - לנצח עד הסוף ולהסיר את האיום הנשקף לאזרחנו. הצבתי מבחן ברור לזה - ביום שאחרי לא בונים יותר מיגון בעוטף עזה כי אין ממי להתמגן. כל דבר אחר יהיה כשלון".

 

לעדכונים קודמים מהמלחמה: היום ה-13 למלחמה: ירי נ"ט בגבול הצפון, חוסל מפקד ברצועה | אזעקות נשמעו בגוש דן

מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס צה"ל לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד