כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הנאום המלא

שר האוצר בהצגת תכנית הפיצויים: "גדולה הרבה יותר מהקורונה"

מעטפת אזרחית תפקודית בכלל המעגלים: ניצולי הטבח, תושבי העוטף, הלוחמים ואנשי המילואים ובני משפחותיהם, וכלל אזרחי ישראל במשק כולו

שר האוצר בהצגת תכנית הפיצויים: "גדולה הרבה יותר מהקורונה"
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

בנאום שנשא שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הוא הציג את התוכנית הכלכלית וכן את מתווה הפיצויים. בתחילת דבריו עמד על כך שקו המגע הראשון של אמון האזרחים במדינה נפרץ בחג שמחת תורה ברמה הקיומית של החיים והביטחון.  על כך הוא אומר מפורשות "לקחתי על זה אחריות ואני שב ולוקח אחריות מלאה בפני הציבור כולו.

עכשיו אנחנו מחזיקים את קו ההגנה השני, ואנחנו מחזיקים אותו חזק - מעטפת אזרחית תפקודית בכלל המעגלים: ניצולי הטבח, תושבי העוטף, הלוחמים ואנשי המילואים ובני משפחותיהם, וכלל אזרחי ישראל במשק כולו".

בהתייחסו למפונים אמר "אנחנו עוטפים היום את הניצולים ואת תושבי העוטף וגבול הצפון באופן מלא. הסדרנו את התשלום למלונות, העברנו מענק מזומן לרשויות לצרכים גמישים, העברנו מענק אישי לכל המפונים מבתיהם, הסדרנו את סוגיית השהות במלונות בצורה נוחה ויעילה, אנחנו מתקצבים את הרשויות הקולטות כדי שיוכלו לתת מענה למפונים כדי שלאף אחד לא יחסר כלום, מענק נוסף לרשויות לצרכים משתנים של התושבים, ועוד.

אני רוצה להיות מאוד ברור בעניין הזה ולומר לראשי הרשויות, גם המפונות וגם הקולטות: אני סומך עליכם ונותן בכם אמון מלא. אני עומד מאחוריכם באופן מלא ואנחנו נשלם הכל. עכשיו צריך פחות בירוקרטיה ופחות נהלים ויותר מנהיגות, אחריות, שכל ישר ובעיקר לב רחב. אל תחכו, תעשו מה שנכון והמדינה תעמוד מאחוריכם".

בכל הנודע לתכנית הפיצויים שהציג "עמלנו יחד אנשי משרד האוצר ורשות המיסים בימים האחרונים על גיבוש תכנית כוללת לסיוע למשק כדי לוודא המשכיות עסקית וגב לציבור הישראלי כולו. אנחנו מציגים עכשיו תכנית שיש בה מרכיבים רבים והיא גדולה ורחבה הרבה יותר ממה שהיה אפילו בתקופת הקורונה. למדנו והשתפרנו והשתדלנו שהמענה יהיה רחב יותר, מדויק יותר ויעיל יותר. המתווה הזה הוא מידי לחודש אוקטובר, ובמקביל, בהתאם להתקדמות המלחמה ברור שיצופו צרכים ואתגרים נוספים ונגבש בעזרת השם מענה גם להם תוך כדי תנועה.

הכלכלה הישראלית חזקה ויכולה לתמוך את מאמצי המלחמה הצבאיים והאזרחיים ככל שיידרש. יחס חוב תוצר שלנו מצוין, הגירעון המתוכנן נמוך, התוצר שילש את עצמו בתוך פחות מעשרים שנה וקרן מס רכוש מלאה. יש לנו כסף ואנחנו נשתמש בו עכשיו לכל מה שצריך ביד רחבה. עצרנו את כל מה שלא חשוב בתקציב ואנחנו מסיטים הכל לצרכי המלחמה והתמיכה במשק, וכבר בימים הקרובים נגדיל את מסגרת התקציב בכנסת ונייצר לעצמינו גמישות מקסימלית".

 

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד