כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מתראיין מסביב לשעון

דובר צה"ל ל-CNN: "לחמאס את מאמינה בלי למצמץ"

דובר צה"ל לתקשורת הזרה תקף את כלי התקשורת המרכזיים על כך שהם פרסמו את הטענה של חמאס כי ישראל אחראית לפיצוץ שהרעיד את בית החולים בעיר עזה ביום שלישי. "זה ארגון שישחט תינוקות בחדרי השינה, אז לא תהיה להם בעיה לשקר"  

דובר צה"ל ל-CNN: "לחמאס את מאמינה בלי למצמץ"
פיטר לרנר מתראיין צילום: באדיבות המצלם

פיטר לרנר, דובר צה"ל לתקשורת באנגלית לשעבר ועכשיו נמצא בשירות מילואים, מתראיין מסביב לשעון בשל הפרשי השעון לעשרות כלי תקשורת זרים, חלקם עוינים לישראל, ונלחם מול דיסאינפורמציה ופרסומים שקריים, באחד הראיונות אמר פיטר למראיינת ב-CNN "את לא מעוניינת באמת, את מעוניינת שיהיה לך סיפור". במהלך הריאיון הוא אמר לה: "ממני את מבקשת הוכחות, לחמאס את מאמינה בלי למצמץ".

ל-BBC אמר פיטר: "אנחנו עושים הכול לא לפגוע בילדים, חמאס עושה הכול כדי לפגוע בילדים, אנחנו מתמודדים עם מחבלים ששוחטים תינוקות במיטות שלהם". פיטר הציג הוכחות שישראל אינה אחראית לפיצוץ בית החולים בעזה, אך לא כולם מקבלים את הדברים ודורשים הוכחות, בעוד הדברים שמפרסם דובר חמאס, מתקבלים על ידי המראיינים כתורה מסיני.

הפלסטינים ממשיכים לחפור בין ההריסות בבית חולים מרכזי בעיר עזה, שם נהרגו ונפצעו רבים בפיצוץ. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי בהתבסס על המידע שראה, הפיצוץ היה באחריות של טיל ששוגר מתוך עזה.

פיטר אמר לרשת ABC כי בנוגע למספרים שמפרסם חמאס לגבי כמות ההרוגים, אי אפשר להאמין להם, "אם אין להם בעיה לשחוט ולשרוף ילדים, למה שיהיה להם בעיה לשקר? ההודעות שלהם מתקבלות בקלות רבה בתקשורת, בעוד אני חייב להוכיח הכול ולספק ראיות".

עוד ב-2014 סא"ל פיטר לרנר במיל', שהיה דובר צה"ל לתקשורת הזרה, התמודד על שקרים שפרסם החמאס לגבי ילדים פלסטינים שנהרגו בבית חאנון. "זה ארגון שישחט תינוקות בחדרי השינה, אז לא תהיה להם בעיה לשקר", אמר סא"ל פיטר לרנר.

כזכור הנשיא ביידן אמר בפומבי שישראל לא אשמה, וממשלת ישראל קבעה שהפיצוץ נגרם כתוצאה מירי רקטה ששיגר הג'יהאד האסלאמי. אבל מגוון ערוצי חדשות, כולל הניו יורק טיימס וה-CNN, השתמשו במידע ממשרד הבריאות של חמאס בעזה. לרנר האשים את רשת CNN בכך שהיא לא באמת רוצה את ה"הוכחה", אלא רק "להביא סיפור טוב".

פיטר אמר לרשת פוקס ניוז "בדרך כלל אני מאוד רגוע, ואני מבין שיש לכם עבודה לעשות, ויש לי עבודה לעשות, אבל זה היה לי מאוד מתסכל שחמאס מקבל את הפלטפורמה הזו לפרסם את שקריו, זה ארגון ששוחט תינוקות בחדרי השינה שלהם, ואז הם מקבלים תקשורת וזה פשוט מתקבל אוטומטית כעובדה, 'חמאס אומר', זה יותר מדי"., אמר לרנר.

לרנר מקווה שהתקשורת העולמית תלמד לקח חשוב מהטעויות המשמעותיות בדיווח על הפיצוץ בבית החולים. "אני מקווה שהתקשורת העולמית צופה באירוע הזה", אמר לרנר. "למילים יש משמעות, הן יוצרות פעולה. בואו נוודא שהטרוריסטים לא מנצלים לרעה את הגישה שיש להם אליכם".

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד