כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הפוסט שהפך לוויראלי

אזרחים בפאניקה: "ערבים מצלמים לנו את הבתים" - זה מה שהתברר

גם אתם נחשפתם לפוסטים ברשתות החברתיות בהם מתריעים על חשודים ממוצא ערבי המצלמים בתים? במשטרת ישראל בחנו הבוקר שוב את התלונות ויצאו בהודעה המבקשת להרגיע את האזרחים: "בבדיקה שערכו שוטרי התחנה תוך פחות משעה, זוהו ותוחקרו כלל המעורבים ובעל הרכב, וכאמור - נשלל כל חשד"

אזרחים בפאניקה: "ערבים מצלמים לנו את הבתים" - זה מה שהתברר
אילוסטרציה צילום: pixabay

המשטרה מפרסמת היום (חמישי) כי בהמשך לשיח רשתי ותיעוד של "חשודים" המצלמים בניין בעיר פ"ת השבוע, מבהירה המשטרה כי בבדיקה שערכו שוטרי התחנה תוך פחות משעה, זוהו ותוחקרו כלל המעורבים ובעל הרכב, וכאמור - נשלל כל חשד.

כאמור לפני מספר שעות פרסם איש התקשורת אברי גלעד פוסט שהפף לויראלי בו הוא מתריע על ערבים המשוטטים בצפון תל אביב ומצלמים בתים: "לא בא לי להוסיף על המדורה" כותב גלעד "אבל בימים האחרונים משוטטים ערבים בשכונה שלי בצפון ת"א ומצלמים בתים. היום נעצרו שלושה, אתמול שניים. שוחררו לדרכם כמובן, אזרחי ישראל, מה הבעיה עם לצלם בתים. יש דיווחים כאלה ממקומות רבים בגוש דן". 

לטענתו של גלעד "יש עדויות מאד מטרידות שמשהו מתבשל. יש לי תחושה שאנחנו כה המומים ועדיין תמימים. לא מבינים שאולי זה לא נגמר, אולי זה רק מתחיל. אולי דפוס הפעולה בעוטף ישוחזר ע"י צבא הפשע החמוש שקם בחברה הערבית. יעברו בית בית. בשביל מה הם מצלמים בתים? לאלבום ערי ישראל?" תוהה גלעד בפוסט שכתב בפייסבוק.

בהמשך הפוסט מתריע גלעד מפני אפשרות של שחזור הטבח בעוטף רק בצפון תל אביב: "אנחנו לא מתכוננים. לא ברמת העיר, לא השכונה, לא הבית. יש לנו עשר קופסאות תירס בממ"ד. זהו בערך. יש להתארגן היום להגנה על הרחובות והבתים. לפקוד את כל אוחזי הנשק. לנסות להשיג נשק בכל מחיר. אם אפשר, להציב מחסומים בכניסה לשכונות, עם שומרים חמושים. להתאמן יחד עם השכנים. להכיר אותם קודם". 

בסוף הפוסט מסתייג אלעד וכותב: "יכול להיות שלא יקרה כלום. עדיף להיות מוכנים מאד. מיעוט בציבור הערבי בעל תודעת דאעש וכלי נשק של ברית נאטו, יכול להתהפך עלינו מחר בבוקר. הם מתאמנים ברצינות כבר זמן ארוך. יש ללמוד מניסיון התצפיתניות- כשהם מתאמנים זה לא בשביל למצוא תעסוקה לשעות הפנאי. אלה הכנות מעשיות".

יש לציין כי הפוסט פתח תיבת פנדורה ובה פרסומים על ערים נוספות בהן נראו חשודים ממוצע ערבי משוטטים בין בתים ומצלמים, בין הערים: חולון, בת ים, פתח תקווה, בית שמש ועוד.

כאמור לפני שעה קלה מזימה המשטרה את השמועות והחששות בעניין וטוענת שאחרי בדיקה שנעשתה נשללה כל חשד וכי מדובר בעובדי חברת ניקיון שתיעדו את המבנה, לאימות הכתובת הנדרשת מול בעל החברה, לאחר שהגיעו לכתובת שגויה לביצוע העבודה.

בנוסף מבהירה משטרת ישראל כי "סרטונים ותמונות נוספות המיוחסות לכאורה לאירוע המדובר, נבחנו ונמצא כי אינן קשורות למועד ולעיר הנ"ל וכל שרשור בנושא, מייצר פאניקה מיותרת בציבור ולפיכך יש להימנע מכך".

"משטרת ישראל שבה וקוראת לאזרחים להמשיך ולגלות עירנות ולהתקשר בזמן אמת למוקד 100 בכל אדם או אירוע חשוד, נמסר.

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד