כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הוקם חמ"ל לוגיסטי

חילוץ כלבים תחת אש ועוד: סיפורם של בעלי החיים שנשארו בעוטף

במקצת מהמקרים, בדרך לחלוקת המזון והציוד הרפואי, הצליחו אנשי הצוות לחלץ כלבים משטחי ארטילריה, ואף לחבר בין כלבים אובדים למשפחותיהם, כל זאת נעשה בליווי צה"ל וכיתות כוננות יישוביות

חילוץ כלבים תחת אש ועוד: סיפורם של בעלי החיים שנשארו בעוטף
חרבות ברזל צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

אגף הגנה על בעלי חיים במשרד להגנת הסביבה פועל מאז תחילת הלחימה ועוזר במגוון דרכים לבעלי החיים באזור הדרום שנותרו בלא בתים ובלא טיפול, על ידי חלוקת מזון, ציוד רפואי, וביצוע חילוצים ופינויים של בעלי חיים רבים מהאזורים שנפגעו. כל זאת בעזרת התגייסות ושיתופי פעולה עם גורמים רבים שנרתמו למשימה ותקציב ייעודי שהקצה המשרד להגנת הסביבה לשם כך.

גלי דוידסון, מנהלת אגף הגנה על בעלי חיים במשרד להגנת הסביבה, עם עובדי המשטרה הירוקה, הווטרינר הרשותי של אשקלון ד"ר מיקי שפירו, הווטרינר הרשותי של אשכול נגב מערבי ד"ר מיקי קמה, ומנכ"ל צער בעלי חיים רמת גן והסביבה יובל נבון הגיעו כבר בימי הלחימה הראשונים לשדרות, לאשקלון ולקיבוצים שבעוטף עזה וחילקו מזון לבעלי חיים בנקודות חלוקה אזוריות ובפינות חי באזורי הלחימה.

נוסף על כך, הוקם חמ"ל לוגיסטי במשמר הנגב אשר בו מאגדים את המזון והציוד הרפואי לשם העברתם לאזורי החלוקה. החמ"ל דואג לחלוקת מזון למגוון בעלי חיים כגון מכרסמים, תוכים, כלבים וחתולים ולמגוון בעלי חיים לפי צורך. במקצת מהמקרים, בדרך לחלוקת המזון והציוד הרפואי, הצליחו אנשי הצוות לחלץ כלבים משטחי ארטילריה, ואף לחבר בין כלבים אובדים למשפחותיהם, כל זאת נעשה בליווי צה"ל וכיתות כוננות יישוביות.

המשרד סייע בחילוץ ובהצלה של עשרות בעלי חיים ששרדו מן המתקפות הקשות ונותרו בלא טיפול בפינות חי בקיבוצים בארי וניר יצחק. מדובר בפעילות משותפת של אגף הגנה על בעלי חיים, מפקחי המשטרה הירוקה של המשרד, נציגי רשות הטבע והגנים, נציגת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, נציגים מצה"ל ועמותת למען חיות הבר. מפינות החי פונו עשרות בעלי חיים ובהם זוחלים, עופות ויונקים והועברו למקומות מוגנים שהסכימו להחזיק בהם בהתנדבות עד לשיקום פינות החי.

עוד יזם המשרד, בשיתוף פעולה עם הווטרינרים ד"ר מירון גדי וד"ר אור שליט, פינוי של פינת חי בקיבוץ סעד, ובמסגרתו פונו מספר רב של בעלי חיים, לרבות עיזים, נחשים, מגוון ציפורים, ומגוון מכרסמים (צ'ינצ'ילות, ארנבונים ועוד). 

חברות לייצור מזון לבעלי חיים ויבואנים פנו לחמ"ל הלוגיסטי ותרמו כמויות גדולות של מזון לבעלי החיים. גם המשרד להגנת הסביבה הקצה תקציב ייעודי למזון ולציוד רפואי לבעלי החיים למטרות אלה להמשך ימי הלחימה באזור הדרום.

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד