כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
נלחמים על הבית

הירי לעוטף התחדש, טילי נ״ט נורו מלבנון | דיווח: חוסל בכיר בעזה

צה"ל השמיד תשתיות טרור ברצועת עזה וחיסל בהכוונת שב"כ בכירים ופעילים מארגוני הטרור השונים, ביניהם ראש הזרוע הצבאית של "ועדות ההתנגדות העממית" ברפיח. משרד הבריאות עדכן על 309 פצועים. שני טילי נ"ט נורו מלבנון לאזור מנרה. מניין החטופים עלה ל-203

הירי לעוטף התחדש, טילי נ״ט נורו מלבנון | דיווח: חוסל בכיר בעזה
חרבות ברזל צילום: פלאש 90

צה"ל ממשיך לתקוף כל העת ברחבי רצועת עזה. במהלך היממה האחרונה צה"ל, בהכוונת שב"כ, השמיד מאות תשתיות טרור של חמאס, מתוכן עשרות שנתקפו בשכונת ס'געיה. מאות תשתיות הטרור שהותקפו כוללות עמדות שיגור טילי נ"ט, פירי מנהרות, תשתיות מודיעין, חמ"לים מבצעיים ומפקדות נוספות. לצד זאת, הותקפו עשרות עמדות שיגור טילי מרגמות שרובן הושמדו באופן מיידי לאחר ששיגרו לעבר ישראל.

במהלך הלחימה, חוסלו שורת פעילים המשתייכים לכוח הנח'בה של חמאס, שהוביל את הפשיטה האכזרית ליישובי עוטף עזה - ומעל לעשרה מחבלים חוסלו בתקיפה ממוקדת של מטוסי קרב.

מטוסי קרב של צה"ל, בהכוונת מידע מודיעיני של שב"כ, חיסלו את ראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור "ועדות ההתנגדות העממית" ברפיח, ראפת חרב חסין אבו הלאל.

עדכונים שוטפים מכל הזירות:

13:30 - חילופי אש בין כוחותינו למחבלים במחנה הפליטים נור א-שמס ליד טולכרם.

13:15 - במסגרת פעילות כוחות הביטחון במחנה הפליטים נור א-שמס שבחטיבה המרחבית מנשה מתקיימים כעת חילופי אש בין כוחותינו למחבלים חמושים במרחב.

12:47 - אחרי 15 שעות השקט הופר: התרעות צבע אדום בעוטף עזה

12:45 - דיווחים בעזה: מפקד כוחות הביטחון הלאומי של חמאס בעזה - חוסל יחד עם משפחתו.

12:38 - חה״כ אלעזר שטרן (יש עתיד): ״אני בעד כניסה מיידית של "יש עתיד" לממשלת החירום הלאומית, ויחד איתי חברי כנסת נוספים. אמשיך לפעול בכל דרך להצטרפות מהירה ככל האפשר. זה צו השעה״.

12:35 - ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, בלשכת רה"מ בירושלים. שני המנהיגים נפגשים כעת בארבע עיניים. בהמשך תתקיים פגישה מורחבת ובסיומה ימסרו המנהיגים הצהרות לתקשורת.

נתניהו וסונאק \\\\קרדיט: רועי אברהם /לע\"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע\"מ

12:30 - תא״ל במיל׳ פרופסור יעקב נגל לחדשות 12: ״ההחלטה על כניסה לתוך הרצועה התקבלה. בית החולים שיפא יהיה חלק מהפעולה״.

12:10 - ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק לנשיא המדינה הרצוג: "צריך לקרוא לזוועה הזו בשמה - זהו מעשה טרור שבוצע על ידי ארגון הטרור האכזרי חמאס. יש לכם הזכות להגן על עצמכם, להחזיר את הביטחון לעמכם ולארצכם, ולהבטיח את שובם של בני הערובה שנלקחו, בבטחה. זוהי אינה זכות - זוהי חובה להחזיר את הביטחון למדינתכם"

הרס רב ברצועת עזה

12:05 - השר בן גביר אישר: עולים לא יצטרכו לחכות 3 שנים לקבלת רשיון נשק.

12:00 - בחסדי שמים, צה״ל סיכל במהלך המלחמה ניסיונות אפשריים של חמאס לשלוח כצב״מים (כלי צוללת בלתי מאוישים) לים. מחסן כצב״מים הותקף ביבשה בשטח הרצועה, ובכך סוכלו ניסיונות פיגוע אפשריים לפגוע באסדות הגז, למשל, באמצעות אותן צוללות קטנות בלתי מאוישות שפותחו בחמאס בשנים האחרונות. ניסיון דומה סוכל גם במבצע שומר החומות ב-2021. בנוסף, בצה״ל זיהו מספר ניסיונות של חמאס לבצע ירי רקטי על אסדות הגז. הירי יורט בהצלחה.

11:58 - אחרי שיגור הנ״ט: צה״ל מגיב בירי ארטילרי לעבר מקור השיגור

11:50 - שני טילי נ"ט נורו מלבנון לאזור מנרה בגבול הצפון. צה"ל נערך להגיב

11:35 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את התייחסות התקשורת הזרה לישראל ואמר לכתבים זרים: "העולם העניק לישראל בקושי שבוע של זעזוע והשתתפות בצער".

11:20 - שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ נפגש כעת עם יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד. בפגישה נדונה התוכנית הכלכלית למשק בעת המלחמה וחזרת המשק לפעילות.

11:10 - נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש כעת עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, שנחת בישראל

קרדיט צילום: קובי גדעון/ לע״מ

10:50 - צה”ל ימשיך להתאמן בשטחי האימונים (שטחי אש) ברחבי הארץ גם במהלך סוף השבוע

10:45 - דובר צה"ל: ״מסרנו הודעות למשפחותיהם של 203 חטופים. ערכנו פשיטות מעבר לגבול כדי לאסוף מידע על החטופים.״

10:30 - דובר צה״ל בהצהרה: ״אנחנו עדיין מתייחסים לאזור העוטף כאזור מלחמה. אתמול תפסנו מחבל מותש בדרכו לעזה״

10:00 - תושבת נוף הגליל נעצרה על ידי שוטרי מחוז צפון בחשד להסתה/תמיכה בטרור בעקבות סרטונים שהעלתה ברשתות החברתיות. בסיום חקירה מאומצת הוגש כנגדה הבוקר הצהרת תובע בין היתר בעברות נשק,הסתה לטרור ופגיעה בכבוד דגל המדינה.

ההרס במגדלי א-זהראא\

09:45 - דיווחים על מתקפת מל"טים על הבסיס האמריקני א-תנף בגבול סוריה - עיראק

09:15 - נשיא המדינה יצחק הרצוג יפגש בשעה 11:00, עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, המבקר בישראל, בבית הנשיא בירושלים.

09:00 - הרכבת האווירית: ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, נחת בישראל.

08:45 - הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס הערב בשעה 19:00 לדיון על הרחבת הלחימה בעזה.

הפצצה בעזה הבוקר

08:40 - רדיו חמאס מדווח כי אלמנתו של רנטיסי, חברת הלשכה המדינית של הארגון, ד"ר ג'מילה א-שאנטי - חוסלה. א-שאנטי, הייתה האישה היחידה שחברה במועצה המחוקקת הפלסטינית, וכיהנה בלשכה המדינית של חמאס בעזה.

08:35 - בדיון חירום של מועצת הביטחון שהתכנסה כדי לדון במצב ההומניטרי בעזה, השגריר גלעד ארדן תקף את צביעות האו"ם: "איפה היה האו"ם כשרק לפני שבוע חמאס תקף במכוון את ביה"ח ברזילי באשקלון? אתם מעדיפים להאמין לשקרים של רוצחי תינוקות. חרפה! המתקפה הרצחנית של חמאס שבה נשחטו ישראלים חפים מפשע הייתה לפני 12 ימים בלבד וכבר הספקתם לשכוח?"

08:31 - לאחר סגירת הקונסוליה האמריקנית בטורקיה עקב מפגינים רבים שצרו עליה, שר החוץ האמריקני הורה לקציני הביטחון הדיפלומטיים במדינות האזור לכנס את ועדת הביטחון של כל השגרירויות ולערוך סקירות חירום של מערכי האבטחה, כדי לקבוע אם יש להגביר אותם לנוכח האיומים וההפגנות באזורי השגרירויות האמריקניות.

08:30 - ‏יממה אחרי שהוסר אמברגו הטילים הבין-לאומי על איראן: שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, הודיע על הטלת סנקציות חדשות על תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן

תקיפת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון

08:15 - שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב: "קיים חשש רציני שהלחימה בעזה תהפוך לעימות אזורי, הניסיונות להאשים את איראן במצב הם פרובוקציות"

08:00 - משרד הבריאות עדכן על 309 פצועים המאושפזים בבתי החולים מהם 80 קשה, 159 בינוני ו-70 קל. עד כה פונו לבתי החולים 4,629 פצועים, מהם: 12 אנוש, 279 קשה, 764 בינוני, 3,188 קל, 239 חרדה ו-145 בהערכה רפואית.

07:45 - כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי כוחות צה"ל עצרו הלילה את בכיר חמאס בגדה, חסן יוסוף, בביתוניה שממערב לרמאללה. במהלך פעילות כוחות צה''ל ביהודה ושומרון הלילה, נעצרו יותר מ-100 מבוקשים, הפלסטינים מדווחים על לפחות 3 הרוגים בעימותים מול צה"ל

07:30 - כוחות הנדסה של צה"ל פעלו הלילה בכפר קיביא שבחטיבת אפרים להריסת בית המחבל שביצע את פיגוע הירי סמוך לקדומים בו נפל סמ"ר שילה יוסף אמיר הי"ד ביום 6 ביולי 2023. המחבל הינו פעיל בארגון הטרור חמאס.

07:15 - לאחר ביקורו של נשיא ארה"ב וקנצלר גרמניה, היום יגיע לביקור רה"מ בריטניה לישראל. ריש סונאק ייפגש עם רה"מ נתניהו, הנשיא הרצוג ומשפחות החטופים.

07:00 - צה"ל תקף בשעות האחרונות מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הגבול עם לבנון. בין המטרות נתקפה עמדת תצפית לכיוון הים ממנה שוגר ירי נ"ט לעבר ראש הנקרה אתמול, התקיפות בוצעו בתגובה לאירועי הירי לעבר ישראל ביממה האחרונה.

תיעוד מתקיפות צה\"ל

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד