כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
אולי 50 איש נפגעו

ה'וול סטריט ג'ורנל': כמות הנזק במתחם בית החולים בעזה שוללת כי מאות בני אדם נהרגו

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי כמות הנזק במתחם בית החולים בעזה שוללת את קביעת משרד הבריאות בעזה שבשליטת חמאס כי 471 בני אדם נהרגו, ארה"ב אספה מודיעין אמין רב המצביע על כך שהפיצוץ בבית החולים בעזה נגרם על ידי הג'יהאד האסלאמי, כך אמרו גורמים רשמיים בארה"ב, תוך חיזוק טענת ישראל שהיא לא אחראית לפיצוץ

ה'וול סטריט ג'ורנל': כמות הנזק במתחם בית החולים בעזה שוללת כי מאות בני אדם נהרגו
תקיפה בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ישראל, ממשלת ארה"ב ומומחי אבטחה עצמאיים אמרו כי העדויות לפיצוץ קטלני במתחם בית חולים בעזה מצביעות על קבוצה מקומית שעשתה זאת, ומטילה ספק בטענות הפלסטיניות כי ישראל תקפה את בית החולים.

אנליסטים עצמאיים טוענים כי אתר הפיצוץ אינו נושא את סימני ההיכר של תקיפה עם פצצה או טיל מהסוגים שבהם ישראל משתמשת בדרך כלל.

כמות הנזק נראית גם אינה עולה בקנה אחד עם קביעת משרד הבריאות בעזה שבשליטת חמאס כי 471 בני אדם נהרגו, אמרו המומחים ל'וול סטריט ג'ורנל'.

"אין לנו אף אחד מהאינדיקטורים לתקיפה אווירית - אף אחד", אמר מייקל נייטס ממכון וושינגטון למדיניות המזרח הקרוב, מומחה לנושאי צבא וביטחון.

ארה"ב אספה מודיעין רב המצביע על כך שהפיצוץ בבית החולים בעזה נגרם על ידי הארגון הג'יהאד האסלאמי, אמרו גורמים רשמיים בארה"ב, תוך חיזוק טענת ישראל שהיא לא אחראית לפיצוץ. סרטון שאומת על ידי הוול סטריט ג'ורנל תיעד את צליל השיגור ואת הפיצוץ שבא בעקבותיו.

ההערכה של וושינגטון כי ישראל לא עמדה מאחורי הפיצוץ בבית החולים נשענה, בין השאר, על יירוטי תקשורת ומודיעין שנאספו על ידי ארה"ב, כך אמרו לעיתון גורמי הגנה.

"ההערכה הנוכחית שלנו, המבוססת על ניתוח של תמונות ומידע, היא שישראל אינה אחראית לפיצוץ בבית החולים בעזה", אמרה דוברת המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, אדריאן ווטסון, והוסיפה כי ארה"ב ממשיכה לאסוף מידע על האירוע.

המנהיגים הרפובליקנים והדמוקרטיים של ועדות המודיעין של בית הנבחרים והסנאט אמרו שהם עודכנו על המודיעין הקשור לפיצוץ, והגיעו למסקנה שזה לא תוצאה של פעולה צבאית ישראלית.

גודלו הקטן של השטח הפתוח שבו התרחש הפיצוץ, לא עלה בקנה אחד עם מניין ההרוגים שנטען על ידי משרד הבריאות הפלסטיני. תמונות וסרטונים שצולמו במקום הפיצוץ מראים מכתש רדוד מאוד במגרש החניה בחוץ, וכי למתחם בית החולים לא נגרם נזק גדול.

"כרגע, רוב הראיות אכן מצביע על כך שמדובר ברקטה של ​​חמאס או הג'יהאד האסלאמי בפלסטין באזור", אמר בלייק ספנדלי, מנתח מודיעין. לדבריו, סרטונים ותמונות שראה המראים את הזירה תאמו יותר את מספר ההרוגים של כ-50 מאשר ל-500 שנטען בתחילה על ידי חמאס.

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד